Bu araştırmanın amacı, okul öncesi
eğitim kurumlarına devam eden 48–71 aylık çocukların okul algılarının
çizdikleri resimler yoluyla incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Bolu
il merkezindeki 4 ilköğretim okulunun ana sınıfları ile 3 bağımsız
anaokulundaki 48–71 aylık 117 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı
doğrultusunda nitel araştırma yöntemlerinden betimleyici durum çalışması deseni
kullanılmıştır. Araştırma verileri “Bana bir okul resmi çiz” yönergesi
verilerek resim çizdirme tekniği yoluyla toplanmış ve betimsel analiz yoluyla
analiz edilmiştir. Araştırmada çocukların büyük çoğunluğunun resimlerinde okul
binası çizdikleri ve okulu fiziksel özellikleri ile algıladıkları tespit
edilmiştir. Okulun bazı çocukların resimlerinde sosyal ilişkilerin
geliştirildiği sosyal bir ortam, bazı çocukların resinlerinde ise oyun ve
hareket ihtiyaçlarını karşılayan bir yer olarak görüldüğü ortaya çıkmıştır.
Araştırma sonucunda, çocukların okula ilişkin algılamalarında okul öncesi
eğitim kurumlarının nitelik ve niceliğinin etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Articles |
Authors | |
Publication Date | December 9, 2019 |
Acceptance Date | August 7, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Autumn |
The articles are licensed under the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY). It is the responsibility of the authors to obtain the necessary permissions for any materials used in the article. The scientific and legal accountability of the articles rests with the authors.