Research Article
BibTex RIS Cite

Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden 48-71 Aylık Çocukların Okul Algılarının Çizimler Aracılığıyla İncelenmesi

Year 2019, Autumn, 70 - 88, 09.12.2019
https://doi.org/10.21733/ibad.603359

Abstract

Bu araştırmanın amacı, okul öncesi
eğitim kurumlarına devam eden 48–71 aylık çocukların okul algılarının
çizdikleri resimler yoluyla incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Bolu
il merkezindeki 4 ilköğretim okulunun ana sınıfları ile 3 bağımsız
anaokulundaki 48–71 aylık 117 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı
doğrultusunda nitel araştırma yöntemlerinden betimleyici durum çalışması deseni
kullanılmıştır. Araştırma verileri “Bana bir okul resmi çiz” yönergesi
verilerek resim çizdirme tekniği yoluyla toplanmış ve betimsel analiz yoluyla
analiz edilmiştir. Araştırmada çocukların büyük çoğunluğunun resimlerinde okul
binası çizdikleri ve okulu fiziksel özellikleri ile algıladıkları tespit
edilmiştir. Okulun bazı çocukların resimlerinde sosyal ilişkilerin
geliştirildiği sosyal bir ortam, bazı çocukların resinlerinde ise oyun ve
hareket ihtiyaçlarını karşılayan bir yer olarak görüldüğü ortaya çıkmıştır.
Araştırma sonucunda, çocukların okula ilişkin algılamalarında okul öncesi
eğitim kurumlarının nitelik ve niceliğinin etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • a.a
Year 2019, Autumn, 70 - 88, 09.12.2019
https://doi.org/10.21733/ibad.603359

Abstract

References

  • a.a
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Original Articles
Authors

İlknur Civek This is me

Özlem Çamlıbel Çakmak This is me

Publication Date December 9, 2019
Acceptance Date August 7, 2019
Published in Issue Year 2019 Autumn

Cite

APA Civek, İ., & Çamlıbel Çakmak, Ö. (2019). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarına Devam Eden 48-71 Aylık Çocukların Okul Algılarının Çizimler Aracılığıyla İncelenmesi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi(5), 70-88. https://doi.org/10.21733/ibad.603359

IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD

IBAD is under review EBSCO, SCOPUS, E-SCI and TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT.