Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Turizm Tüketicilerinin Sosyal Paylaşım Siteleri İle Otel Seçimleri Arasındaki İlişkiye Yönelik Ampirik Bir Çalışma

Yıl 2021, Sayı: 11, 1 - 18, 01.12.2021
https://doi.org/10.21733/ibad.897521

Öz

Sosyal medyaya olan talebin gitgide artması, sosyal paylaşım sitelerinin ön plana çıkmasına olanak sağlamıştır. Bu durumla birlikte, kullanıcıların çoğu sosyal paylaşım sitelerini artık bilgi aracı olarak da nitelendirebilmektedir. Yaşamın birçok noktasında yer edinen sosyal medya, turizm alanı için de verimli bir ortam sunmaktadır. Turizm, dinamik ve yeniliğe açık bir sektör olması nedeniyle işletmecilerin, turizm tüketicilerinin sosyal medyaya yöneliminin artacağını ön görmesi, sosyal medya sayesinde reklam ve pazarlama gibi kampanyaların daha çok kişiye ulaşmasında fayda sağlamıştır. Video, görsel, işitsel, metinsel gibi farklı boyutlarda içerik bulunduran popüler sosyal paylaşım sitelerinden biri olan Facebook ve Instagram’ın, turizm tüketicilerinin otel seçimleri için bilgi edindiği kaynaklar arasında olduğu söylenebilir. Turizm tüketicilerinin seyahat ettikleri yerler ve konakladıkları otellerden kareler paylaşması diğer potansiyel turizm tüketicilerini de etkilemekte ve merak duygusu uyandırmaktadır. Dolayısıyla bu durum turizm tüketicilerinin karar verme süreçlerinde etkili olabilmektedir. Bu önemden hareketle oluşturulan araştırmanın amacı; turizm tüketicilerinin sosyal paylaşım sitelerine ilişkin algılarının otel seçimine etkisinin değerlendirilmesidir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden veri toplama aracı olan anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın verileri 377 katılımcı ile elde edilmiştir. Verilerin istatistiksel analizi SPSS paket programı kullanılarak yapılmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesi ile sosyal paylaşım sitelerinin turizm tüketicileri tarafından otel seçiminde etkili bir araç olarak kullanıldığı sonucu ile karşılaşılmıştır.

Kaynakça

  • Ahmad, N. S., Musa, R. and Harris, M. H., (2016). The Impact of Social Media Content Marketing (SMCM) Towards Brand Health. Procedia Economics and Finance, 37(16), 331-336. Alagöz, G., Dereli, A. N. (2020). Kış Turizmi Koridoru’ndaki Otel İşletmelerinin Sosyal Medya Kullanımlarına İlişkin Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8 (4), 2802-2824.

An Empirical Study on the Relationship Between Tourism Consumers Social Sharing Sites and Hotel Choices

Yıl 2021, Sayı: 11, 1 - 18, 01.12.2021
https://doi.org/10.21733/ibad.897521

Öz

The increasing demand for social media has enabled social sharing websites to be highlighted. With this situation, most of the users might qualify social sharing websites as information tools. Social media that has gained an important position in various aspects of life also offers an efficient environment for the tourism field. Tourism is a dynamic sector with openness to innovation. In this sense, tourism managements’ prediction towards the increasing tendency to social media by tourism consumers has contributed to the campaigns such as advertisement and marketing to reach a higher number of individuals via social media. Facebook and Instagram which are among the most popular social sharing websites with different content options such as video, images, audio and text are among the resources that tourism consumers obtain information for hotel selection. The tourism consumers sharing of images of the places they have visited and hotels they have accommodates influence the other potential tourism consumers and increase interest among them. Therefore, this might influence the decision-making process of the tourism consumer. Accordingly, the purpose of this study is to assess the effects of tourism consumers perception of social sharing websites on the hotel selection. This study adopts the survey method data collection technique among quantitative research methods. The data is collected from 377 participants. SPSS package program is used for the statistical analysis of the data. As the obtained data is analysed, it is found that tourism consumers use social sharing websites as an effective tool in hotel selection.

Kaynakça

  • Ahmad, N. S., Musa, R. and Harris, M. H., (2016). The Impact of Social Media Content Marketing (SMCM) Towards Brand Health. Procedia Economics and Finance, 37(16), 331-336. Alagöz, G., Dereli, A. N. (2020). Kış Turizmi Koridoru’ndaki Otel İşletmelerinin Sosyal Medya Kullanımlarına İlişkin Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8 (4), 2802-2824.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Damla Erdem 0000-0001-9792-7109

Azize Hassan 0000-0003-2509-1415

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2021
Kabul Tarihi 23 Nisan 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Erdem, D., & Hassan, A. (2021). Turizm Tüketicilerinin Sosyal Paylaşım Siteleri İle Otel Seçimleri Arasındaki İlişkiye Yönelik Ampirik Bir Çalışma. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi(11), 1-18. https://doi.org/10.21733/ibad.897521

IBAD'da yayımlanan makaleler, Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC-BY-NC) 4.0 lisansı altındadır. Makalede kullandıkları materyaller için gerekli izinlerin alınması yazarların sorumluluğundadır. Makalelerin bilimsel ve hukuki mesuliyeti yazarlarına aittir.