Research Article
BibTex RIS Cite

ÖĞRENME AMAÇLI MEKTUP YAZMA AKTİVİTESİNİN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA, ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNE VE FİZİK TUTUMLARINA ETKİSİ

Year 2017, Volume: 2 Issue: 2, 262 - 269, 29.12.2017
https://doi.org/10.21733/ibad.2117

Abstract

Bu çalışmanın amacı,
mektup yazma aktivitesinin sınıf öğretmeni adaylarının genel fizik dersindeki
akademik başarılarına, eleştirel düşünme becerilerine ve fizik dersi
tutumlarına etkisini araştırmaktır. Araştırma yarı deneysel bir araştırma olup,
44 sınıf öğretmeni adayı ve bir öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma
örneklemini oluşturan öğrenciler, tesadüfî olarak deney ve kontrol grubunu oluşturacak
şekilde belirlenmiştir. Kontrol grubuna hareket konusu geleneksel öğretim
yaklaşımı ile anlatılmıştır. Deney grubunda ise geleneksel öğretim yaklaşımının
yanı sıra, öğrencilerden her ders sonunda öğrenmiş oldukları konuyu
arkadaşlarına bir mektupla anlatmaları istenmiştir. Yazmış oldukları mektuplar
incelenerek eksikliklerin giderilmesi sağlanmıştır. Araştırmada veri toplama
aracı olarak Akademik Başarı Testi (ABT), Eleştirel Düşünme Ölçeği (EDÖ) ve
Fizik Tutum Testi (FTT) kullanılmıştır. Bu testler uygulamaya başlamadan önce
tüm öğrencilere ön test, uygulama gerçekleştirildikten sonra da son test olarak
uygulanmıştır. Araştırma sonucunda hem deney grubunun hem de kontrol grubunun
ABT son test puan ortalamalarının, ön test puan ortalamalarından istatistiksel
olarak anlamlı olduğu, EDÖ ve FTT’ nin son test ortalamalarının, ön test puan
ortalamalarından istatistiksel olarak anlamlı olmadığı sonucuna varılmıştır.
Ayrıca deney grubu ile kontrol grubu arasındaki ABT, EDÖ ve FTT’nin son test
puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın
olmadığı tespit edilmiştir. Araştırma sonunda benzer çalışmanın farklı örneklem
gruplarında veya
farklı konularda uygulanması önerilmiştir.

References

  • Akpınar, M. (2006). Öğrencilerin Fizik Dersine Yönelik Tutumlarının Fizik Dersi Akademik Başarısına Etkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Year 2017, Volume: 2 Issue: 2, 262 - 269, 29.12.2017
https://doi.org/10.21733/ibad.2117

Abstract

References

  • Akpınar, M. (2006). Öğrencilerin Fizik Dersine Yönelik Tutumlarının Fizik Dersi Akademik Başarısına Etkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

İkramettin Daşdemir

Publication Date December 29, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Daşdemir, İ. (2017). ÖĞRENME AMAÇLI MEKTUP YAZMA AKTİVİTESİNİN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA, ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNE VE FİZİK TUTUMLARINA ETKİSİ. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 2(2), 262-269. https://doi.org/10.21733/ibad.2117
AMA Daşdemir İ. ÖĞRENME AMAÇLI MEKTUP YAZMA AKTİVİTESİNİN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA, ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNE VE FİZİK TUTUMLARINA ETKİSİ. IBAD. December 2017;2(2):262-269. doi:10.21733/ibad.2117
Chicago Daşdemir, İkramettin. “ÖĞRENME AMAÇLI MEKTUP YAZMA AKTİVİTESİNİN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA, ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNE VE FİZİK TUTUMLARINA ETKİSİ”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 2, no. 2 (December 2017): 262-69. https://doi.org/10.21733/ibad.2117.
EndNote Daşdemir İ (December 1, 2017) ÖĞRENME AMAÇLI MEKTUP YAZMA AKTİVİTESİNİN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA, ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNE VE FİZİK TUTUMLARINA ETKİSİ. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 2 2 262–269.
IEEE İ. Daşdemir, “ÖĞRENME AMAÇLI MEKTUP YAZMA AKTİVİTESİNİN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA, ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNE VE FİZİK TUTUMLARINA ETKİSİ”, IBAD, vol. 2, no. 2, pp. 262–269, 2017, doi: 10.21733/ibad.2117.
ISNAD Daşdemir, İkramettin. “ÖĞRENME AMAÇLI MEKTUP YAZMA AKTİVİTESİNİN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA, ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNE VE FİZİK TUTUMLARINA ETKİSİ”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 2/2 (December 2017), 262-269. https://doi.org/10.21733/ibad.2117.
JAMA Daşdemir İ. ÖĞRENME AMAÇLI MEKTUP YAZMA AKTİVİTESİNİN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA, ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNE VE FİZİK TUTUMLARINA ETKİSİ. IBAD. 2017;2:262–269.
MLA Daşdemir, İkramettin. “ÖĞRENME AMAÇLI MEKTUP YAZMA AKTİVİTESİNİN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA, ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNE VE FİZİK TUTUMLARINA ETKİSİ”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), vol. 2, no. 2, 2017, pp. 262-9, doi:10.21733/ibad.2117.
Vancouver Daşdemir İ. ÖĞRENME AMAÇLI MEKTUP YAZMA AKTİVİTESİNİN ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARILARINA, ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİNE VE FİZİK TUTUMLARINA ETKİSİ. IBAD. 2017;2(2):262-9.

IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD

IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.


           Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.              


Flag Counter