Son yıllarda birçok farklı
sektördeki işletmeler açık inovasyon ile önemli başarılar elde etmeye başladı.
Açık inovasyon sürecinde müşteriler şüphesiz en önemli kaynaklardan biridir.
Ürün geliştirme sürecine entegre edilen müşteriler ürünlerinlerin yenilik
başarılarsını önemli ölçüde yükseltmektedir. Müşteri entegrasyonun inovatif ürün ve servis üzerine olan pozitif
etkisi artık kabul edilmiştir. Birçok ampirik araştırmalar, yenilikçilik ürün
geliştirme sürecinde müşteri entegrasyonunun katkılarının ürün yeniliğine daha yüksek seviyesine yol
açtığını, pazardaki inovasyon risklerinin azalması ve kaynak harcamalarında
daha etkili olduğunu göstermiştir. Müşteri entegrasyonu için çeşitli faktörler
vardır. Müşteri bilgisini içselleştirmek için teoride farklı yöntemler vardır.
Bu yöntemler her işletme veya sektöre göre farklı olabilmektedir. Etkili ve
başarılı müşteri entegrasyonu için bu unsurlar dikkate alınmalıdır. Bu yazıda,
müşteri katkılarının ürün ve hizmet yeniliği sürecinde sürekli olarak
incelenerek müşteri entegrasyonuna vurgu yapıyorum.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 1 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.