Research Article
BibTex RIS Cite

DİJİTAL İNOVASYON STRATEJİSİ YÖNETİMİ

Year 2018, Volume: 3 Issue: 1, 118 - 130, 31.08.2018
https://doi.org/10.21733/ibad.370586

Abstract

Son yıllarda işletmeler dijital teknolojiyi çok
yoğun olarak kullanmaya başladılar. 
Dijital teknoloji işletmelerin kendileri için ön gördükleri hedeflerine
ulaşması yönünde gittikçe önem kazanmaktadır. İşletmeler dijital
teknolojiden  karar süreçlerinde, üretim
süreçlerinde, farklı ürün tasarımlarında, yüksek kaliteli servisler sunmada ve
zaman, maliyet risklerine karşı yararlanmaktadırlar. Bu durumun etkisi ile
dijital teknoloji  tüm endüstrilerde yeni
radikal yapılanmalara neden olmuştur. Dijital teknolojinin yönetilmesi daha
önceki teknolojilere göre daha zor olmaya başladı. Dijital teknoloji ile
firmadaki tüm süreçler üzerinde  köklü
değişim ve dönüşüme olmaktadır. Özellikle, inovasyon yönetimi sürecindeki yeni
bakış açıları ve sorunların çözüm yöntemleri üzerine çok geniş bir kullanım
fırsatı sunmaktadır Bu yeni bakış açıları ise özellikle, işletmelerin inovasyon
süreci, ürün ve hizmet portföyü ve kaynak çevreleri üzerinde değişimlere neden
olmaktadır. Bu makalede, işletmelerin dijital inovasyon stratejisini
desteklemek için bir yönetim çerçevesi sunulmaktadır. Dijital inovasyon
stratejisinde devam eden gelişmeleri desteklemek üzere hazırlanan çerçeve, üç
temel alanı kapsar: İşletmenin örgütsel yapıları, ürün geliştirme mantığı,
dijital çevre analizi. Son olarak da, akademik ve iş dünyası için öneriler
önermektedir

References

  • Arthur, W. B. (2009). The nature of technology: What it is and how it evolves. New York: The Free Press.
  • Axelrod, R., & Cohen, M. D. (2000). Harnessing complexity: Organizational implications of a scientific frontier. New York: Free Press.
  • Brynjolfsson, E., and McAfee, A. 2014. The Second Machine Age: Work, Progress, and Prosperity in a Time of Brilliant Technologies. New York, NY: WW Norton & Company.
  • Burt, R. S. (1992). Structural holes: The social structure of competition. Cambridge, MA: Harvard University Press.
  • Chesbrough, H., & Rosenbloom, R. S. (2002). The role of the business model in capturing value from innovation: Evidence from Xerox Corporation’s technology. Industrial and Corporate Change, 11(3), 529—555.
  • Christensen, Clayton M. (2003). The innovator's solution : creating and sustaining successful growth. Harvard Business Press. ISBN 978-1-57851-852-4.
  • Evans, D.S., Hagiu, A., and Schmalensee, R. 2006. Invisible Engines, How Software Platforms Drive Innovation and Transform Industries MIT Press, Cambridge, Massachusetts, London, England.
  • Kulatilaka, N., & Venkatraman, N. (2001). Strategic options in the digital era. Business Strategy Review, 12(4), 7-15.
  • Lee, J., & Berente, N. (2012). Digital innovation and the division of innovative labor: Digital controls in the automotive industry. Organization Science, 23(5), 1428—1447.
  • Lucas, H. C., Jr., & Goh, J. M. (2009). Disruptive technology: How Kodak missed the digital photography revolution. The Journal of Strategic Information Systems, 18(1), 46—55.
  • Markus, M.L., & Loebbecke, C. (2013). Commiditized digital processes and business community platforms: new opportunities and challenges for digital business strategies. MIS Quarterly, 37(2), 649-652.
  • M. Hassenzahl, N. Tractinsky, User experience: A research agenda, Behav. Inform. Technol. 25 (2006) 91- 97
  • Nyle´n, D., Holmstro¨m, J., & Lyytinen, K. (2014). Oscillating between four orders of design: The case of digital magazines. Design Issues, 30(3), 53—68.
  • O’Reilly, C. A., III, & Tushman, M. (2008). Ambidexterity as a dynamic capability: Resolving the innovator’s dilemma. Research in Organizational Behavior, 28, 185—206.
  • Ribeiro, N. (2011). Managing in the digital era, CreateSpace Independent Publishing Platform, Portugal
  • Westergren, U. H., & Holmstro¨m, J. (2012). Exploring preconditions for open innovation: Value networks in industrial firms. Information and Organization, 22(4), 209—226.
  • Yoo Youngjin , Henfridsson Ola, Lyytinen Kalle (2010): Research Commentary: The New Organizing Logic of Digital Innovation: An Agenda for Information Systems Research Information Systems Research 21(4), pp. 724–735,
  • Yoo, Y., Lyytinen, K. J., Boland, R. J., Jr., & Berente, N. (2010, June 8). The next wave of digital innovation: Opportunities and challenges: A report on the research workshop ‘digital challenges in innovation research.’ Retrieved from http:// papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1622170
  • Yoo, Y., Boland, R. J., Jr., Lyytinen, K., & Majchrzak, A. (2012). Organizing for innovation in the digitized world. Organization Science, 23(5), 1398—1408
Year 2018, Volume: 3 Issue: 1, 118 - 130, 31.08.2018
https://doi.org/10.21733/ibad.370586

Abstract

References

  • Arthur, W. B. (2009). The nature of technology: What it is and how it evolves. New York: The Free Press.
  • Axelrod, R., & Cohen, M. D. (2000). Harnessing complexity: Organizational implications of a scientific frontier. New York: Free Press.
  • Brynjolfsson, E., and McAfee, A. 2014. The Second Machine Age: Work, Progress, and Prosperity in a Time of Brilliant Technologies. New York, NY: WW Norton & Company.
  • Burt, R. S. (1992). Structural holes: The social structure of competition. Cambridge, MA: Harvard University Press.
  • Chesbrough, H., & Rosenbloom, R. S. (2002). The role of the business model in capturing value from innovation: Evidence from Xerox Corporation’s technology. Industrial and Corporate Change, 11(3), 529—555.
  • Christensen, Clayton M. (2003). The innovator's solution : creating and sustaining successful growth. Harvard Business Press. ISBN 978-1-57851-852-4.
  • Evans, D.S., Hagiu, A., and Schmalensee, R. 2006. Invisible Engines, How Software Platforms Drive Innovation and Transform Industries MIT Press, Cambridge, Massachusetts, London, England.
  • Kulatilaka, N., & Venkatraman, N. (2001). Strategic options in the digital era. Business Strategy Review, 12(4), 7-15.
  • Lee, J., & Berente, N. (2012). Digital innovation and the division of innovative labor: Digital controls in the automotive industry. Organization Science, 23(5), 1428—1447.
  • Lucas, H. C., Jr., & Goh, J. M. (2009). Disruptive technology: How Kodak missed the digital photography revolution. The Journal of Strategic Information Systems, 18(1), 46—55.
  • Markus, M.L., & Loebbecke, C. (2013). Commiditized digital processes and business community platforms: new opportunities and challenges for digital business strategies. MIS Quarterly, 37(2), 649-652.
  • M. Hassenzahl, N. Tractinsky, User experience: A research agenda, Behav. Inform. Technol. 25 (2006) 91- 97
  • Nyle´n, D., Holmstro¨m, J., & Lyytinen, K. (2014). Oscillating between four orders of design: The case of digital magazines. Design Issues, 30(3), 53—68.
  • O’Reilly, C. A., III, & Tushman, M. (2008). Ambidexterity as a dynamic capability: Resolving the innovator’s dilemma. Research in Organizational Behavior, 28, 185—206.
  • Ribeiro, N. (2011). Managing in the digital era, CreateSpace Independent Publishing Platform, Portugal
  • Westergren, U. H., & Holmstro¨m, J. (2012). Exploring preconditions for open innovation: Value networks in industrial firms. Information and Organization, 22(4), 209—226.
  • Yoo Youngjin , Henfridsson Ola, Lyytinen Kalle (2010): Research Commentary: The New Organizing Logic of Digital Innovation: An Agenda for Information Systems Research Information Systems Research 21(4), pp. 724–735,
  • Yoo, Y., Lyytinen, K. J., Boland, R. J., Jr., & Berente, N. (2010, June 8). The next wave of digital innovation: Opportunities and challenges: A report on the research workshop ‘digital challenges in innovation research.’ Retrieved from http:// papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1622170
  • Yoo, Y., Boland, R. J., Jr., Lyytinen, K., & Majchrzak, A. (2012). Organizing for innovation in the digitized world. Organization Science, 23(5), 1398—1408
There are 19 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Ertuğrul Karaçuha 0000-0002-7555-8952

Güven Pado 0000-0002-8461-3255

Publication Date August 31, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Karaçuha, E., & Pado, G. (2018). DİJİTAL İNOVASYON STRATEJİSİ YÖNETİMİ. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 3(1), 118-130. https://doi.org/10.21733/ibad.370586
AMA Karaçuha E, Pado G. DİJİTAL İNOVASYON STRATEJİSİ YÖNETİMİ. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD). August 2018;3(1):118-130. doi:10.21733/ibad.370586
Chicago Karaçuha, Ertuğrul, and Güven Pado. “DİJİTAL İNOVASYON STRATEJİSİ YÖNETİMİ”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 3, no. 1 (August 2018): 118-30. https://doi.org/10.21733/ibad.370586.
EndNote Karaçuha E, Pado G (August 1, 2018) DİJİTAL İNOVASYON STRATEJİSİ YÖNETİMİ. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 3 1 118–130.
IEEE E. Karaçuha and G. Pado, “DİJİTAL İNOVASYON STRATEJİSİ YÖNETİMİ”, Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), vol. 3, no. 1, pp. 118–130, 2018, doi: 10.21733/ibad.370586.
ISNAD Karaçuha, Ertuğrul - Pado, Güven. “DİJİTAL İNOVASYON STRATEJİSİ YÖNETİMİ”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 3/1 (August 2018), 118-130. https://doi.org/10.21733/ibad.370586.
JAMA Karaçuha E, Pado G. DİJİTAL İNOVASYON STRATEJİSİ YÖNETİMİ. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD). 2018;3:118–130.
MLA Karaçuha, Ertuğrul and Güven Pado. “DİJİTAL İNOVASYON STRATEJİSİ YÖNETİMİ”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), vol. 3, no. 1, 2018, pp. 118-30, doi:10.21733/ibad.370586.
Vancouver Karaçuha E, Pado G. DİJİTAL İNOVASYON STRATEJİSİ YÖNETİMİ. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD). 2018;3(1):118-30.

IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD

IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.


           Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.              


Flag Counter