Bilindiği gibi ülkemizde yürürlükte olan taşımalı eğitim sistemi, çeşitli nedenlerle okula erişimde sorunlar yaşayan ilk ve orta öğretim öğrencilerinin belirlenen okullara günübirlik taşınarak eğitim ve öğretim görmelerini sağlamak amacıyla gerçekleştirilen bir uygulamadır. Bu araştırmanın amacı; taşımalı sistemle eğitimlerine devam eden öğrencilerin okul ve sınıf içi başarılarına yönelik öğretmen ve okul idarecilerinin görüşlerinin incelenmesidir. Bu çalışma nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde durum çalışması olarak desenlenmiştir. Bu çalışma Trabzon ilinde beş farklı taşıma merkezli okulda görev yapmakta olan 5 idareci ve 10 öğretmenle yürütülmüştür. Bu çalışmada veri toplama aracı olarak nitel araştırmalarda sıkça kullanılan yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış mülakatlarda katılımcılara, taşımalı eğitime neden ihtiyaç duyulduğu, taşımalı eğitim için altyapı ve finansmanın yeterli olup olmadığı, taşımalı eğitimin öğretmen ve öğrenci açısından avantaj ve dezavantajlarının neler olduğu, taşınan bölgede yarattığı olumsuzlukların ve topluma yansımalarının neler olduğu, öğrencilerin okulda karşılaştıkları sorunların neler olduğuna yönelik açık uçlu sorular yöneltilmiştir. Kayıt cihazına kayıt edilen yüz-yüze görüşmeler daha sonra kâğıda dökülmüş, böylece elde edilen veriler sürekli karşılaştırmalı analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışma sonunda, öğrenci azlığı sebebiyle taşımalı eğitime başvurulduğu, taşımalı eğitimin öğretmenler ve öğrenciler açısından faydaları olmasının yanında öğrenciler açısından bazı dezavantajlarının da olduğu, taşınan bölgedeki toplumu olumsuz etkilediği gibi taşınılan bölgeye de olumsuz etkileri olduğu, öğrencilerin okul ve sınıf ortamında birtakım sorunlar yaşadıkları, veli desteğinden yoksun kalındığı, öğrencilerin öğrenme potansiyellerinin farklı olmamasına rağmen taşımalı sistemin okul ve sınıf başarısını olumsuz yönde etkilediği sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırmanın sonunda taşımalı sistemin olumsuzluklarının en aza indirilmesine yönelik çeşitli öneriler sunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social |
Journal Section | Makaleler |
Authors |
|
Publication Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018, Volume 3, Issue 2 |
Bibtex | @research article { ibadjournal460200, journal = {Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD)}, eissn = {2536-4642}, address = {}, publisher = {International Scientific Research Association}, year = {2018}, volume = {3}, number = {2}, pages = {753 - 768}, doi = {10.21733/ibad.460200}, title = {TAŞIMALI EĞİTİMLE ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINA İLİŞKİN EĞİTİMCİLERİN GÖRÜŞLERİ}, key = {cite}, author = {Yurtbakan, Ergün and Altun, Taner} } |
APA | Yurtbakan, E. & Altun, T. (2018). TAŞIMALI EĞİTİMLE ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINA İLİŞKİN EĞİTİMCİLERİN GÖRÜŞLERİ . Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) , 3 (2) , 753-768 . DOI: 10.21733/ibad.460200 |
MLA | Yurtbakan, E. , Altun, T. "TAŞIMALI EĞİTİMLE ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINA İLİŞKİN EĞİTİMCİLERİN GÖRÜŞLERİ" . Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 3 (2018 ): 753-768 <https://dergipark.org.tr/en/pub/ibadjournal/issue/36797/460200> |
Chicago | Yurtbakan, E. , Altun, T. "TAŞIMALI EĞİTİMLE ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINA İLİŞKİN EĞİTİMCİLERİN GÖRÜŞLERİ". Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 3 (2018 ): 753-768 |
RIS | TY - JOUR T1 - TAŞIMALI EĞİTİMLE ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINA İLİŞKİN EĞİTİMCİLERİN GÖRÜŞLERİ AU - ErgünYurtbakan, TanerAltun Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.21733/ibad.460200 DO - 10.21733/ibad.460200 T2 - Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) JF - Journal JO - JOR SP - 753 EP - 768 VL - 3 IS - 2 SN - -2536-4642 M3 - doi: 10.21733/ibad.460200 UR - https://doi.org/10.21733/ibad.460200 Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 Journal of International Scientific Research TAŞIMALI EĞİTİMLE ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINA İLİŞKİN EĞİTİMCİLERİN GÖRÜŞLERİ %A Ergün Yurtbakan , Taner Altun %T TAŞIMALI EĞİTİMLE ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINA İLİŞKİN EĞİTİMCİLERİN GÖRÜŞLERİ %D 2018 %J Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) %P -2536-4642 %V 3 %N 2 %R doi: 10.21733/ibad.460200 %U 10.21733/ibad.460200 |
ISNAD | Yurtbakan, Ergün , Altun, Taner . "TAŞIMALI EĞİTİMLE ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINA İLİŞKİN EĞİTİMCİLERİN GÖRÜŞLERİ". Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 3 / 2 (December 2018): 753-768 . https://doi.org/10.21733/ibad.460200 |
AMA | Yurtbakan E. , Altun T. TAŞIMALI EĞİTİMLE ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINA İLİŞKİN EĞİTİMCİLERİN GÖRÜŞLERİ. IBAD. 2018; 3(2): 753-768. |
Vancouver | Yurtbakan E. , Altun T. TAŞIMALI EĞİTİMLE ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINA İLİŞKİN EĞİTİMCİLERİN GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD). 2018; 3(2): 753-768. |
IEEE | E. Yurtbakan and T. Altun , "TAŞIMALI EĞİTİMLE ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERİN BAŞARILARINA İLİŞKİN EĞİTİMCİLERİN GÖRÜŞLERİ", Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), vol. 3, no. 2, pp. 753-768, Dec. 2018, doi:10.21733/ibad.460200 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.