Öz
Bir kitle iletişim biçimi olarak reklam, içerdiği imgeler ve bu imgelerle
uyum halinde kodlanmış imgeyi bütünleyici metinler aracılığıyla
tüketiciyle kurulan iletişim sürecini tamamlamaktadır. Reklam iletişimi,
temel olarak imgelerden oluşan sembolik bir yapıdan oluşur ve ürünü
potansiyel tüketicisine tanıtmayı amaçlayan bir ileti aracılığıyla göstergeler
evreni sunar. Reklam iletişiminde kullanılan imgelerin tamamlayıcısı olan
metinlerse benzer biçimde kelimelerden oluşan bir gösterge evrenine
sahiptir. Bu çalışma, 1954 yılından 1999 yılına kadar yürürlükte kalmış
“Marlboro Man” adlı reklam kampanyasında kullanılan imgeler, metinler
ve kodlama biçimlerinde görülen estetik yapının nasıl inşa edildiğine
odaklanmaktadır. Seçili reklam iletilerinde kullanılan imge ve metinlerde
bulunan mitlerin inşa ve sunumunda hangi sembollerin kullanıldığını
göstergebilim ilkelerinden faydalanarak araştırmayı amaçlamaktadır.