Research Article
BibTex RIS Cite

Bütünleşik Pazarlama İletişim Sürecinde Halkla İlişkiler ve Reklam

Year 2016, Volume: 2 Issue: 2, 39 - 53, 18.10.2016

Abstract

Günümüzde birçok konuda gerçekleşen değişimler, kuruluşların pazarlama anlayışlarına da yansımakta, bütünleşik çalışmalar yapmaya yöneltmektedir. Pazarlama iletişiminden, bütünleşik pazarlama iletişimine geçişte, her yönüyle aynı şeyi söyleyen tutarlı mesaj aktarımı öne çıkmaktadır. Farklı öğelerin koordineli çalışmasını içeren bütünleşik pazarlamada halkla ilişkiler ve reklam sıklıkla birlikte anılarak karşımıza çıkmaktadır. Kuruluşun iletişim yönetimini üstlenen halkla ilişkilerin günümüzde, pazarlama hedefleri üzerindeki etkisi artmakta, ürün ve hizmetlerin satışını sağlamak adına reklam, tüketici ile ikna edici iletişim kurmakta, markaya bağımlılık kılabilmektedir. Ayrı işlevler içeren bu iki öğenin birlikte düşünülmesinde, bütünleşik çalışarak ortak dil kullanmaları etkili olmakta, değişen pazarlama anlayışı halkla ilişkiler ve reklamı birbiri ile koordineli çalışmalar ortaya koymaya yöneltmektedir.

References

  • [1] Asna, A.(2006). Kuramda ve Uygulamada Halkla ilişkiler, İstanbul: Pozitif Yayınları. [2] Avery, J., (2000). Kampanya Planlaması, Reklam Temelli Pazarlama Planı, çev: Celil Oker, İstanbul: Reklamcılık Vakfı Yayınları. [3] Barokas, S. (1994). Reklam ve Kadın, İstanbul: Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Yayınları. [4] Biber, A. (2004). Halkla İlişkilerde Teorik Bir Çerçeve. Ankara: Vadi Yayınları. [5] Bozkurt, İ (2002) Bütünleşik Pazarlama İletişimi Sürecinde Halkla İlişkilerin Rolü. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi. Sayı 16,Ankara. 139-154 [6] Bozkurt,İ. (2006). İletişim Odaklı Pazarlama Tüketiciden Müşteri Yaratmak. İstanbul: MediaCat. [7] Bozkurt, İ. (2007). Bütünleşik Pazarlama İletişimi, İstanbul: MediaCat. [8] Büyükbaykal, G. (2001). Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Başlıca Özellikleri. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi. Sayı 11, 323-326 [9] Çabuk, S., Yağcı, İ.M. (2003).Pazarlamaya Çağdaş Yaklaşım. Ankara: Nobel Yayınevi. [10] Elden, M., Bakır, U. (2010). Reklam Çekicilikleri, İstanbul: İletişim Yayınları. [11] Erdem, A. (2006). Tüketici Odaklı Bütünleşik Pazarlama İ letişimi, Ankara: Nobel Yayınevi. [12] Göksel, B., Kocabaş, F. Elden, M. (1997). Pazarlama İletişimi Açısından Halkla İlişkiler ve Reklam, İstanbul: Yayınevi Yayıncılık. [13] Hofsoos, E.(1999), Reklam ve Yönetim, çev: Ayça Haykır, Ankara: Öteki Yayınevi. [14] Kocabaş, F. Elden, M. Yurdakul, N. (2000). Reklam ve Halkla İ lişkilerde Hedef Kitle, İstanbul: İletişim Yayınları. [15] Kocabaş, F., Elden,M., (2001), Reklamcılık –Kavramlar, Kararlar, Kurumlar, İstanbul: İletişim Yayınları. [16] Küçükerdoğan, R. (2005) Reklam Söylemi, İstanbul: Es Yayınları. [17] Küçükerdoğan, R., (2011), Reklam Nasıl Çözümlenir? Reklam İ letişiminde Göstergeler ve Stratejiler, İstanbul: Beta. [18] Mucuk, İ. (2009), Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Türkmen Kitapevi. [19] Mutlu, E. (2008). İletişim Sözlüğü, Ankara: Ayraç Kitapevi. [20] Odabaşı, Y. ,Oyman M. (2007). Pazarlama İletişimi Yönetimi, İstanbul: MediaCat. [21] Odabaşı, Y.(2004), Postmodern Pazarlama Tüketim ve Tüketici, İstanbul: Mediacat. [22] Okay, A. Okay, Ayla. (2007). Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları. [23] Peltekoğlu, Balta .F. (2014). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta. [24] Sezgin, M. (2009). Halkla İlişkiler, İstanbul: Yücemedya Yayınları. [25] Steyn, B. (2011) Değişen İş ve Halkla İlişkiler Paradigmaları. Halkla İlişkiler ’den Stratejik Halkla İlişkilere, ed:Çiğdem Karakaya Şatır, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık 5-11 [26] Tarhan, A. (2009). Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Halkla İlişkilerin Rolü Üzerine Teorik Ve Uygulamalı Bir Çalışma, Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Cilt:1 sayı:1 66-81 [27] Tayfur, G. (2006). Reklamcılık, Ankara: Nobel Yayınevi [28] Tosun, Babür N. (2003) Pazarlama Halkla İlişkileri ve Reklam Bütünleşik Pazarlama İletişimim Yönlü Bir Yaklaşım, İstanbul: Türkmen Yayınevi. [29] Yamamato, Telli G. (2003), Bütünleşik Pazarlama, İstanbul: MediaCat. [30] Yatkın, A. (2003). Halkla İlişkiler ve İletişim, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. [31] Yurdakul, Başok N. (2006).Bütünleşik Pazarlama İletişimi Ölçümleme Süreci, Ankara: Nobel Yayınevi.
Year 2016, Volume: 2 Issue: 2, 39 - 53, 18.10.2016

Abstract

References

  • [1] Asna, A.(2006). Kuramda ve Uygulamada Halkla ilişkiler, İstanbul: Pozitif Yayınları. [2] Avery, J., (2000). Kampanya Planlaması, Reklam Temelli Pazarlama Planı, çev: Celil Oker, İstanbul: Reklamcılık Vakfı Yayınları. [3] Barokas, S. (1994). Reklam ve Kadın, İstanbul: Türkiye Gazeteciler Cemiyeti Yayınları. [4] Biber, A. (2004). Halkla İlişkilerde Teorik Bir Çerçeve. Ankara: Vadi Yayınları. [5] Bozkurt, İ (2002) Bütünleşik Pazarlama İletişimi Sürecinde Halkla İlişkilerin Rolü. Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi. Sayı 16,Ankara. 139-154 [6] Bozkurt,İ. (2006). İletişim Odaklı Pazarlama Tüketiciden Müşteri Yaratmak. İstanbul: MediaCat. [7] Bozkurt, İ. (2007). Bütünleşik Pazarlama İletişimi, İstanbul: MediaCat. [8] Büyükbaykal, G. (2001). Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Başlıca Özellikleri. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi. Sayı 11, 323-326 [9] Çabuk, S., Yağcı, İ.M. (2003).Pazarlamaya Çağdaş Yaklaşım. Ankara: Nobel Yayınevi. [10] Elden, M., Bakır, U. (2010). Reklam Çekicilikleri, İstanbul: İletişim Yayınları. [11] Erdem, A. (2006). Tüketici Odaklı Bütünleşik Pazarlama İ letişimi, Ankara: Nobel Yayınevi. [12] Göksel, B., Kocabaş, F. Elden, M. (1997). Pazarlama İletişimi Açısından Halkla İlişkiler ve Reklam, İstanbul: Yayınevi Yayıncılık. [13] Hofsoos, E.(1999), Reklam ve Yönetim, çev: Ayça Haykır, Ankara: Öteki Yayınevi. [14] Kocabaş, F. Elden, M. Yurdakul, N. (2000). Reklam ve Halkla İ lişkilerde Hedef Kitle, İstanbul: İletişim Yayınları. [15] Kocabaş, F., Elden,M., (2001), Reklamcılık –Kavramlar, Kararlar, Kurumlar, İstanbul: İletişim Yayınları. [16] Küçükerdoğan, R. (2005) Reklam Söylemi, İstanbul: Es Yayınları. [17] Küçükerdoğan, R., (2011), Reklam Nasıl Çözümlenir? Reklam İ letişiminde Göstergeler ve Stratejiler, İstanbul: Beta. [18] Mucuk, İ. (2009), Pazarlama İlkeleri, İstanbul: Türkmen Kitapevi. [19] Mutlu, E. (2008). İletişim Sözlüğü, Ankara: Ayraç Kitapevi. [20] Odabaşı, Y. ,Oyman M. (2007). Pazarlama İletişimi Yönetimi, İstanbul: MediaCat. [21] Odabaşı, Y.(2004), Postmodern Pazarlama Tüketim ve Tüketici, İstanbul: Mediacat. [22] Okay, A. Okay, Ayla. (2007). Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları. [23] Peltekoğlu, Balta .F. (2014). Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta. [24] Sezgin, M. (2009). Halkla İlişkiler, İstanbul: Yücemedya Yayınları. [25] Steyn, B. (2011) Değişen İş ve Halkla İlişkiler Paradigmaları. Halkla İlişkiler ’den Stratejik Halkla İlişkilere, ed:Çiğdem Karakaya Şatır, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık 5-11 [26] Tarhan, A. (2009). Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Halkla İlişkilerin Rolü Üzerine Teorik Ve Uygulamalı Bir Çalışma, Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Cilt:1 sayı:1 66-81 [27] Tayfur, G. (2006). Reklamcılık, Ankara: Nobel Yayınevi [28] Tosun, Babür N. (2003) Pazarlama Halkla İlişkileri ve Reklam Bütünleşik Pazarlama İletişimim Yönlü Bir Yaklaşım, İstanbul: Türkmen Yayınevi. [29] Yamamato, Telli G. (2003), Bütünleşik Pazarlama, İstanbul: MediaCat. [30] Yatkın, A. (2003). Halkla İlişkiler ve İletişim, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. [31] Yurdakul, Başok N. (2006).Bütünleşik Pazarlama İletişimi Ölçümleme Süreci, Ankara: Nobel Yayınevi.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yelda Şenkal This is me

Publication Date October 18, 2016
Submission Date July 25, 2016
Acceptance Date September 22, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Şenkal, Y. (2016). Bütünleşik Pazarlama İletişim Sürecinde Halkla İlişkiler ve Reklam. İletişim Çalışmaları Dergisi, 2(2), 39-53.

All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)