Artificial intelligence is defined as man-made systems that mimic the thinking, perceiving and learning abilities of the human brain.This paper aims to synthesize the existing literature on AI applications in the field of education within a specific time frame and to develop a holistic perspective. In the paper, 20 studies written in the last five years on AI and education were examined using the metasynthesis method. The research question was defined as: "What trends exist in academic research on AI and education conducted in Turkey over the past five years?" The data source for the research was determined using the criterion sampling method. In line with this goal, a detailed search was conducted in databases such as Google Scholar, Academia, TÜBİTAK ULAKBİM, and Dergipark using the keyword "artificial intelligence and education." The analyses revealed that while AI’s contribution to the field of education is emphasized, there are also concerns on the subject. AI's benefits, particularly in providing personalized learning experiences, saving time, and enhancing student performance, were highlighted, but issues such as data privacy and ethical principles in AI use raised concerns. Additionally, the need for education and development for AI users was identified.
Yapay zekâ; insan beyninin düşünme, algılama ve öğrenme becerilerini taklit eden insan ürünü sistemler olarak tanımlanmaktadır. Teknoloji alanında yaşanan değişimle birlikte yapay zekanın kullanım alanı da artmıştır. Yapay zekanın eğitim alanında popülerleşmesi bu konuda yapılan araştırmaları arttırmıştır. Bu makalede yapay zekanın eğitim alanıdaki uygulamalarına ilişkin belirli yıllar aralığındaki mevcut literatürün sentezlenmesi ve bütüncül bir bakış açısının geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Makalede son beş yılda yapay zekâ ve eğitim konusunda yazılmış 20 çalışma meta-sentez yöntemiyle incelenmiştir. Araştırmanın problem cümlesi ‘‘Türkiye’de son beş yılda yapay zekâ ve eğitim konusunu ele alan akademik araştırmalarda nasıl bir eğilim vardır?’’ olarak belirlenmiştir. Araştırmanın veri kaynağı, ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Bu amaç doğrultusunda “yapay zekâ ve eğitim” anahtar kelimesi ile Google Akademik, Academia, TÜBİTAK ULAKBİM, Dergipark, veri tabanlarında detaylı bir tarama gerçekleştirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda, çalışmada yapay zekanın eğitim alanına olan katkısı vurgulanmış fakat bu konuda bazı endişelerin de var olduğu tespit edimiştir. Yapay zekanın; kişiselleştirilmiş öğrenme deneyimi, zaman tasarrufu, öğrenci performansını arttırma konularında katkıları vurgulanırken veri gizliliğinin sağlanamaması ve yapay zekâ kullanımında etik ilkelere dikkat edilememesi gibi konularda ise endişelerin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca yapay zekâ kullanıcılarına yönelik eğitim ve gelişim ihtiyaçlarının olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Social and Humanities Education (Excluding Economics, Business and Management) |
Journal Section | Orjinal Makale |
Authors | |
Early Pub Date | October 29, 2024 |
Publication Date | October 31, 2024 |
Submission Date | August 13, 2024 |
Acceptance Date | October 27, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |