Modern hayatın beraberinde getirdiği hem psikolojik hem sosyolojik nitelikli birtakım sorunlar akademik başarının öncelenmesi durumunu tekrar gözden geçirme gereğini beraberinde getirmiştir. Bu gerçekle karşı karşıya kalan aileler ve eğitimciler her anlamda nitelikli bireyler yetiştirme gerekliliği doğrultusunda dikkatleri daha büyük oranda ahlak eğitimine yöneltmişlerdir. Ahlakı eğitmenin mümkün olup olmadığı veya böyle bir eğitim yapmanın etik olup olmayacağı, yapılmasının gerekli olması durumunda nasıl bir yaklaşımla bunun yapılacağı gibi sorular güncelliğini hala korumaktadır. Ayrıca ahlak eğitiminin örgün eğitimin bir parçası olup olmaması, ayrı bir müfredat ve ders süresi tahsis edilip edilmemesi de farklı açılardan hala tartışılmaktadır. Tüm bu sorunlarla birlikte Millî Eğitim Bakanlığı Müfredatında ahlak eğitiminin günümüzde nasıl verildiği, gelecekte daha etkin, pratiğe yansıyan bir ahlak eğitimi verilebilmesi noktasında neler yapılabileceği gibi ve benzeri birçok sorunsallığıyla ahlak eğitimi, eğitim felsefemizde büyük önem arz etmektedir. Takdir edilir ki bu soruların her birinin cevabı ayrı bir çalışma olabilecek niteliktedir. Biz bu çalışmamızda bu soruların tamamına ayrı ayrı olmasa da genel bir yaklaşımla değerlendirmelerde bulunmaya çalışacağız.
Some psychological and sociological problems that have been brought about by modern life have led to the need to reconsider the priority of academic success. In this respect, families and educators encountering this reality have focused more attention on moral education in line with the necessity of raising qualified individuals in every sense. Such questions as whether it is possible to educate morals, whether it will be ethical to provide such an education, and what approach will be applied to conduct this kind of education if it is necessary continue to be relevant. Moreover, whether moral education is a part of formal education and whether a separate curriculum and course time should be assigned are still debated from the point of different perspectives. In addition to all these problems, moral education becomes more of an issue in our education philosophy in terms of its many questions such as how moral education is presented in the curriculum of the Ministry of National Education at present and what can be done in the future to provide a more effective and practical moral education. The answer to each of these questions can be considered as a separate study. It is tried in this study to examine all these questions through a general approach, not separately.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Philosophy |
Journal Section | Orjinal Makale |
Authors | |
Publication Date | November 29, 2021 |
Submission Date | September 22, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |