Bu araştırmanın amacı Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi sosyal hizmet lisans bölümü öğrencilerinin aile ve toplum kavramlarına yükledikleri metaforik algıları ortaya çıkarmak ve derinlemesine incelemektir. Bu kapsam da fenomenolojik yaklaşım benimsenmiş olup 90 üniversite öğrencisi ile yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla veriler toplanmıştır. Araştırma verilerine göre katılımcılar aile kavramına yönelik 26 toplum kavramına yönelik ise 32 metafor üretmişlerdir. Bu metaforlar doğrultusunda aile için 3, toplum için 3 olmak üzere toplam 6 alt kategori oluşturulmuştur. Aile kavramına yönelik olumlu ve destekleyici, yapısal ve işlevsel ile karmaşık ve zorlu aile imgeleri ön plana çıkmıştır. Toplum kavramına yönelik olumlu ve birleştirici, doğal ve organik, çatışmalı, karmaşık veya sorunlu toplum imgeleri öne çıkmıştır. Öğrencilerin aile ve toplum kavramına yönelik oluşturdukları metaforlar genellikle sosyal hizmet eğitimi süresince edindikleri temel beceriler üzerinden kurgulandığı görülmüştür. Araştırma öğrencilerin aileyi daha çok güven, sevgi ve destekle özdeşleştirdiklerini, toplumu ise hem birleştirici bir yapı hem de sosyal sorunların kaynağı olarak çok boyutlu bir biçimde değerlendirdiklerini ortaya koymuştur. Bu doğrultuda, gençlerin aile ve toplumla ilişkilerini güçlendirmeye yönelik katılımcı sosyal politika programlarının geliştirilmesi önerilmektedir.
Herhangi etik bir durum söz konusu değildir.
Yok.
The aim of this study is to explore and deeply examine the metaphorical perceptions that students in the Social Work undergraduate program at Ağrı İbrahim Çeçen University attribute to the concepts of family and society. A phenomenological approach was adopted, and data were collected from 90 university students using a semi-structured interview form. According to the data, participants generated 26 metaphors for the concept of family and 32 for society. Based on these metaphors, 6 subcategories were created: 3 for family and 3 for society. For family, positive and supportive, structural and functional, and complex and challenging images emerged. For society, positive and unifying, natural and organic, conflictual, complex, or problematic images were identified. It was observed that the metaphors students created for the concepts of family and society were mainly constructed based on the core skills they acquired during their social work education. The research revealed that students predominantly associated family with trust, love, and support, while they evaluated society in a multidimensional way, seeing it as both a unifying structure and a source of social problems. Therefore, it is recommended to develop participatory social policy programs to strengthen young people's relationships with their families and society.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Family Sociology , Sociology of Family and Relationships |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | September 30, 2025 |
Publication Date | September 30, 2025 |
Submission Date | May 18, 2025 |
Acceptance Date | July 21, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: Aile Özel Sayısı |
Içtimaiyat is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).
Instagram: @tvictimaiyat X: @IctimaiyatD