Amaç:
Bu çalışmada, bireylerin kişilik özelliklerinin işveren çekicilik algısına
etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Tasarım/Yöntem:
Bu bağlamda, bir kamu üniversitesinde öğrenim gören 344 öğrenciden toplanan
veriler kullanılmıştır. Araştırma yöntemi olarak anket yöntemi seçilmiştir.
Kişilik tiplerini belirlemek için geçerliliği ve güvenilirliği tespit edilmiş
olan “Beş faktör kişilik ölçeği”, çekicilik unsurlarını belirlemek amacıyla da
“İşveren Çekiciliği Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 20.00
istatistik programı kullanılarak faktör, güvenilirlik, korelasyon ve regresyon
analizleri yapılmıştır.
Sonuçlar:
Analiz sonuçları, kişilik özellikleri ile işveren çekiciliği algısı arasında
ilişki olduğunu ve birbirlerini etkilediğini göstermektedir.
Özgün
Değer: Bu çalışma,
yetenekli çalışanları çekmek ve elinde tutmak isteyen ve marka olmak
isteyen işletmeler için yol gösterici bir özellik taşımaktadır.
: İşveren markası işveren çekiciliği kişilik tipleri beş faktör kişilik modeli
Objectives: In this study, it has been aimed to investigate the
effect of personality characteristics on the perception of employer
attractiveness.
Methods: For this
purpose personal information form, life satisfaction and guidance needs scales
were applied to 212 retired people residing in Sakarya Province, Turkey in the
research. The data obtained were analyzed using SPSS 20.00program.
Results: The results
obtained from the research reveal that life satisfaction and guidance needs of
the retired people do not vary according to the variables of gender, age,
marital status and place of residence. No significant difference was seen when
life satisfaction in the retired people was considered in terms of educational
status, however, a significant difference was found between guidance needs and
the variable of educational status. The relationship between life satisfaction
and guidance needs in there retired people was found as negative at medium
level.
Konular | İşletme |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1 |
JB@W is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.