Book Review
BibTex RIS Cite

Maâriften Eğitime: Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Eğitim Düşüncesinde Dönüşüm

Year 2016, Volume: 7 Issue: 2, 145 - 152, 14.04.2017

Abstract

Prof. Dr. Mustafa Gündüz’ün kaleminden çıkan Maâriften Eğitime başlıklı kitap, Tanzimat’tan Cumhuriyet’e kadar eğitim alanındaki değişim ve
dönüşümleri çok yönlü bir şekilde, eğitim alanında çalışan araştırmacılara
aktarmaktadır. Türk Eğitim Tarihi ve Eğitim Sosyolojisi alanlarına önemli
eserler kazandıran yazar, bu eserinde Tanzimat’tan Cumhuriyet’e kadar eğitim alanında yaşanan gelişmeleri kronolojik sırasıyla ele almış ve olaylar arasındaki bağlantıları göstererek yalın bir anlatım tercih etmiştir. Kitabın ana
konusunu Tanzimat’tan Cumhuriyet’e kadar eğitim alanında yaşanan değişimler ve bu değişimlerin dayandığı felsefi temeller oluşturmaktadır. Akademik bir çalışma özelliği taşıyan eserin yalın anlatımı kitabı anlaşılır ve akıcı
kılmıştır. Bu anlamda kitabın sadece akademik alanda çalışan araştırmacılara
değil, Türk eğitim tarihinin hangi evrelerden geçtiğini merak eden kitlelere
de hitap ettiğini söylemek mümkündür. 

References

  • Mustafa GÜNDÜZ, Maâriften Eğitime: Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Eğitim Düşüncesinde Dönüşüm, 627 sayfa, İstanbul: Doğu-Batı Yayınları, Şubat 2016.
Year 2016, Volume: 7 Issue: 2, 145 - 152, 14.04.2017

Abstract

References

  • Mustafa GÜNDÜZ, Maâriften Eğitime: Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Eğitim Düşüncesinde Dönüşüm, 627 sayfa, İstanbul: Doğu-Batı Yayınları, Şubat 2016.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Gülşen Sayın This is me

Publication Date April 14, 2017
Published in Issue Year 2016 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Sayın, G. (2017). Maâriften Eğitime: Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Eğitim Düşüncesinde Dönüşüm. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 7(2), 145-152.
AMA Sayın G. Maâriften Eğitime: Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Eğitim Düşüncesinde Dönüşüm. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. April 2017;7(2):145-152.
Chicago Sayın, Gülşen. “Maâriften Eğitime: Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Eğitim Düşüncesinde Dönüşüm”. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 7, no. 2 (April 2017): 145-52.
EndNote Sayın G (April 1, 2017) Maâriften Eğitime: Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Eğitim Düşüncesinde Dönüşüm. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 7 2 145–152.
IEEE G. Sayın, “Maâriften Eğitime: Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Eğitim Düşüncesinde Dönüşüm”, İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, vol. 7, no. 2, pp. 145–152, 2017.
ISNAD Sayın, Gülşen. “Maâriften Eğitime: Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Eğitim Düşüncesinde Dönüşüm”. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 7/2 (April 2017), 145-152.
JAMA Sayın G. Maâriften Eğitime: Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Eğitim Düşüncesinde Dönüşüm. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2017;7:145–152.
MLA Sayın, Gülşen. “Maâriften Eğitime: Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Eğitim Düşüncesinde Dönüşüm”. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, vol. 7, no. 2, 2017, pp. 145-52.
Vancouver Sayın G. Maâriften Eğitime: Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Eğitim Düşüncesinde Dönüşüm. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2017;7(2):145-52.