Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Maâriften Eğitime: Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Eğitim Düşüncesinde Dönüşüm

Yıl 2016, Cilt: 7 Sayı: 2, 145 - 152, 14.04.2017

Öz

Prof. Dr. Mustafa Gündüz’ün kaleminden çıkan Maâriften Eğitime başlıklı kitap, Tanzimat’tan Cumhuriyet’e kadar eğitim alanındaki değişim ve
dönüşümleri çok yönlü bir şekilde, eğitim alanında çalışan araştırmacılara
aktarmaktadır. Türk Eğitim Tarihi ve Eğitim Sosyolojisi alanlarına önemli
eserler kazandıran yazar, bu eserinde Tanzimat’tan Cumhuriyet’e kadar eğitim alanında yaşanan gelişmeleri kronolojik sırasıyla ele almış ve olaylar arasındaki bağlantıları göstererek yalın bir anlatım tercih etmiştir. Kitabın ana
konusunu Tanzimat’tan Cumhuriyet’e kadar eğitim alanında yaşanan değişimler ve bu değişimlerin dayandığı felsefi temeller oluşturmaktadır. Akademik bir çalışma özelliği taşıyan eserin yalın anlatımı kitabı anlaşılır ve akıcı
kılmıştır. Bu anlamda kitabın sadece akademik alanda çalışan araştırmacılara
değil, Türk eğitim tarihinin hangi evrelerden geçtiğini merak eden kitlelere
de hitap ettiğini söylemek mümkündür. 

Kaynakça

  • Mustafa GÜNDÜZ, Maâriften Eğitime: Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Eğitim Düşüncesinde Dönüşüm, 627 sayfa, İstanbul: Doğu-Batı Yayınları, Şubat 2016.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülşen Sayın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 14 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sayın, G. (2017). Maâriften Eğitime: Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Eğitim Düşüncesinde Dönüşüm. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 7(2), 145-152.
AMA Sayın G. Maâriften Eğitime: Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Eğitim Düşüncesinde Dönüşüm. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. Nisan 2017;7(2):145-152.
Chicago Sayın, Gülşen. “Maâriften Eğitime: Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Eğitim Düşüncesinde Dönüşüm”. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 7, sy. 2 (Nisan 2017): 145-52.
EndNote Sayın G (01 Nisan 2017) Maâriften Eğitime: Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Eğitim Düşüncesinde Dönüşüm. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 7 2 145–152.
IEEE G. Sayın, “Maâriften Eğitime: Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Eğitim Düşüncesinde Dönüşüm”, İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 2, ss. 145–152, 2017.
ISNAD Sayın, Gülşen. “Maâriften Eğitime: Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Eğitim Düşüncesinde Dönüşüm”. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 7/2 (Nisan 2017), 145-152.
JAMA Sayın G. Maâriften Eğitime: Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Eğitim Düşüncesinde Dönüşüm. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2017;7:145–152.
MLA Sayın, Gülşen. “Maâriften Eğitime: Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Eğitim Düşüncesinde Dönüşüm”. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 2, 2017, ss. 145-52.
Vancouver Sayın G. Maâriften Eğitime: Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Eğitim Düşüncesinde Dönüşüm. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2017;7(2):145-52.