Book Review
BibTex RIS Cite

Teoriden Pratiğe Değerler Eğitimi

Year 2016, Volume: 7 Issue: 1, 191 - 194, 03.02.2017

Abstract

Son birkaç asırdır pozitivist düşüncenin hâkim olduğu eğitim sistemleri, öğrencilerin zihinsel ve bedensel gelişimleri üzerine odaklanmış, onların iç dünyalarını
besleyen ahlaki ve manevi gelişimlerini gözlenemeyen ve ölçülemeyen nitelikte
olduğu için göz ardı etmiştir. Ancak bu durum dünyayı daha yaşanılabilir bir yer
haline getirmemiş, aksine insanlık, barış, huzur, sosyal adalet, paylaşma ve eşitlik
gibi insani değerlere daha da ihtiyaç duyacak hale gelmiştir. Bunun neticesi olarak
ülkeler ve uluslararası kuruluşlar eğitim programlarında değerler eğitimine daha
fazla yer açmaya başlamıştır. 1990’lı yıllardan bu yana Batılı ülkeler kendi okullarında değişik adlarla anılsa da değerler eğitimine yer vermeye, UNESCO ise 1995
yılından itibaren uluslararası bir proje olarak “Yaşayan Değerler Eğitimi Programı”nı uygulamaya başlamıştır. Ülkemizde de Milli Eğitim Bakanlığı örgün eğitim
kurumları için bir “Değerler Eğitimi” çalışması başlatmıştır. Ayrıca 2004 yılından
itibaren ilk ve ortaöğretimdeki derslerin öğretim programları yeniden hazırlanırken
her dersle ilişkilendirilebilecek değerler programlara dâhil edilmiştir. Milli Eğitim
Bakanlığının attığı bu olumlu adımdan sonra, bu alandaki çalışmalar ivme kazanmış, değerler eğitimi pek çok araştırmanın konusu yapılmıştır. 

References

  • Teoriden Pratiğe Değerler Eğitimi, Editör: Mustafa Köylü, Nobel Yayıncılık, 1. Basım, Ankara Ocak 2016.
Year 2016, Volume: 7 Issue: 1, 191 - 194, 03.02.2017

Abstract

References

  • Teoriden Pratiğe Değerler Eğitimi, Editör: Mustafa Köylü, Nobel Yayıncılık, 1. Basım, Ankara Ocak 2016.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

İsmail Polat This is me

Publication Date February 3, 2017
Published in Issue Year 2016 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Polat, İ. (2017). Teoriden Pratiğe Değerler Eğitimi. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 7(1), 191-194.
AMA Polat İ. Teoriden Pratiğe Değerler Eğitimi. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. February 2017;7(1):191-194.
Chicago Polat, İsmail. “Teoriden Pratiğe Değerler Eğitimi”. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 7, no. 1 (February 2017): 191-94.
EndNote Polat İ (February 1, 2017) Teoriden Pratiğe Değerler Eğitimi. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 7 1 191–194.
IEEE İ. Polat, “Teoriden Pratiğe Değerler Eğitimi”, İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, vol. 7, no. 1, pp. 191–194, 2017.
ISNAD Polat, İsmail. “Teoriden Pratiğe Değerler Eğitimi”. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 7/1 (February 2017), 191-194.
JAMA Polat İ. Teoriden Pratiğe Değerler Eğitimi. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2017;7:191–194.
MLA Polat, İsmail. “Teoriden Pratiğe Değerler Eğitimi”. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, vol. 7, no. 1, 2017, pp. 191-4.
Vancouver Polat İ. Teoriden Pratiğe Değerler Eğitimi. İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2017;7(1):191-4.