Bu araştırmada Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde
öğrenim görmekte olan öğrencilerin İlahiyat Fakültesi tercih nedenlerine yönelik
algılarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırma Burdur Mehmet Akif Ersoy
Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde okuyan 231 öğrenciye uygulanan anketlerden
elde edilen verilere dayanmaktadır. Veri toplama aracı olarak kullanılan
anketlerden elde edilen bulgular, çeşitli değişkenler bağlamında incelenmiştir.
Çalışmada, cinsiyet, sınıf, yaş, mezun olunan lise türü, ikamet edilen yerleşim
birimi ve tercih sırası gibi faktörlerin öğrencinin öğrenim gördüğü fakülte tercihi
üzerindeki etkileri değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda, öğrencilerin büyük
çoğunluğunun İlahiyat Fakültesini isteyerek tercih ettiği görülmüştür.
Öğrencilerin bu fakülteyi tercih etmelerinin en önemli sebepleri arasında “dini
ilimler konusunda fazla bilgi sahibi olma” ve “öğretmen olma isteği” ilk sırada
gelmektedir. Fakültenin öğrencinin ilgi duyduğu bir alan olması ve yetenek ve
kişilik özelliklerine uygun olması gençlerin fakülte tercihlerini etkileyen diğer
önemli faktörler olarak tespit edilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin en az
yöneldikleri sebepler ise “diyanette görev almak” ve “başka fakülteleri tercih
edememe” seçenekleri olmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religion, Society and Culture Studies |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | June 20, 2022 |
Submission Date | April 1, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 3 Issue: 1 |