Otel işletmelerinde
çatışma yönetimi eğitiminin etkililiğini belirlemeyi amaçlayan çalışma, yarı
deneysel bir araştırma olarak planlanmıştır. Araştırma için gerekli verileri
toplamak amacı ile Tanıtıcı Bilgi Formu ve Çatışma Çözme Eğilimi Ölçeği (ÇAÇÖ)
kullanılmıştır. Çatışma yönetimi eğitimi 18 saatlik bir programdır. Verilerin
değerlendirilmesi, ÇAÇÖ ölçeğinin eğitim öncesi, eğitimden hemen sonra ve
eğitim sonrası birinci ay olmak üzere üç uygulaması ile yapılmıştır.
Değerlendirmede t testi ve tekrarlı ölçümlerde ANOVA analizleri kullanılmıştır.
Sonuçta otel çalışanlarının çatışma çözme eğiliminde istatistiksel olarak
anlamlı bir artış olduğu belirlenmiştir. Çatışma yönetimi eğitiminden sonra
karşıdaki kişiyi daha iyi dinlediği, odaklanabildiği ve öfke duygusunu daha iyi
kontrol ederek çatışmalarını yönetebildikleri söylenebilir.
Otel işletmelerinde
çatışma yönetimi eğitiminin etkililiğini belirlemeyi amaçlayan çalışma, yarı
deneysel bir araştırma olarak planlanmıştır. Araştırma için gerekli verileri
toplamak amacı ile Tanıtıcı Bilgi Formu ve Çatışma Çözme Eğilimi Ölçeği (ÇAÇÖ)
kullanılmıştır. Çatışma yönetimi eğitimi 18 saatlik bir programdır. Verilerin
değerlendirilmesi, ÇAÇÖ ölçeğinin eğitim öncesi, eğitimden hemen sonra ve
eğitim sonrası birinci ay olmak üzere üç uygulaması ile yapılmıştır.
Değerlendirmede t testi ve tekrarlı ölçümlerde ANOVA analizleri kullanılmıştır.
Sonuçta otel çalışanlarının çatışma çözme eğiliminde istatistiksel olarak
anlamlı bir artış olduğu belirlenmiştir. Çatışma yönetimi eğitiminden sonra
karşıdaki kişiyi daha iyi dinlediği, odaklanabildiği ve öfke duygusunu daha iyi
kontrol ederek çatışmalarını yönetebildikleri söylenebilir.
Çatışma otel çalışanı çatışma yönetimi eğitimi örgütsel mutluluk
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 2 |