BibTex RIS Cite

DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İŞLETME FAKÜLTESİ ÖĞRENCİ PROFİLİ: YANSIMALAR VE ÖNERİLER

Year 2002, Volume: 3 Issue: 2, - , 01.06.2002

Abstract

DEÜ İşletme Fakültesi’nin kurulusunun 10. Yılındaki öğrenci profilini yansıtmak amacıyla yapılan bu çalışma, 2001-2002 öğretim yılında İşletme Fakültesi’nde eğitim gören ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf İşletme, İktisat, Uluslararası İlişkiler ve Turizm İşletmeciliği Bölümleri öğrencilerinin arasında yapılmıştır. Araştırma bulgularımızdan, bazı olumlu sonuçlar elde edilmiştir. Bunlardan en önemlileri, öğrencilerinin çok büyük bir çoğunluğunun Üniversite eğitiminin amacını, “kültür/bilgi birikimini artırmak) ve “toplumda daha prestijli/avantajlı bir konumda olmak” yönünde tanımlamaları, genelde eğitim düzeyinin yükselmesi ve özellikle kadınların yüksek öğretime büyük çapta katılmalarıdır. Bunun yanı sıra, karşımıza yalnız İşletme Fakültesi’nin değil tüm Türkiye’nin sorunları da çıkmıştır ki, bunlardan en önemli gözükeni ebeveynlerin çocuklarını büyük sıkıntılarla okutmaya çalıştıkları gerçeğidir.

DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İŞLETME FAKÜLTESİ ÖĞRENCİ PROFİLİ: YANSIMALAR VE ÖNERİLER

Year 2002, Volume: 3 Issue: 2, - , 01.06.2002

Abstract

DEÜ İşletme Fakültesi’nin kurulusunun 10. Yılındaki öğrenci profilini yansıtmak amacıyla yapılan bu çalışma, 2001-2002 öğretim yılında İşletme Fakültesi’nde eğitim gören ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf İşletme, İktisat, Uluslararası İlişkiler ve Turizm İşletmeciliği Bölümleri öğrencilerinin arasında yapılmıştır. Araştırma bulgularımızdan, bazı olumlu sonuçlar elde edilmiştir. Bunlardan en önemlileri, öğrencilerinin çok büyük bir çoğunluğunun Üniversite eğitiminin amacını, “kültür/bilgi birikimini artırmak) ve “toplumda daha prestijli/avantajlı bir konumda olmak” yönünde tanımlamaları, genelde eğitim düzeyinin yükselmesi ve özellikle kadınların yüksek öğretime büyük çapta katılmalarıdır. Bunun yanı sıra, karşımıza yalnız İşletme Fakültesi’nin değil tüm Türkiye’nin sorunları da çıkmıştır ki, bunlardan en önemli gözükeni ebeveynlerin çocuklarını büyük sıkıntılarla okutmaya çalıştıkları gerçeğidir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yeşim Kuştepeli This is me

Yaprak Gülcan This is me

Publication Date June 1, 2002
Published in Issue Year 2002 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Kuştepeli, Y., & Gülcan, Y. (2002). DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İŞLETME FAKÜLTESİ ÖĞRENCİ PROFİLİ: YANSIMALAR VE ÖNERİLER. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 3(2).
AMA Kuştepeli Y, Gülcan Y. DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İŞLETME FAKÜLTESİ ÖĞRENCİ PROFİLİ: YANSIMALAR VE ÖNERİLER. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. June 2002;3(2).
Chicago Kuştepeli, Yeşim, and Yaprak Gülcan. “DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İŞLETME FAKÜLTESİ ÖĞRENCİ PROFİLİ: YANSIMALAR VE ÖNERİLER”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 3, no. 2 (June 2002).
EndNote Kuştepeli Y, Gülcan Y (June 1, 2002) DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İŞLETME FAKÜLTESİ ÖĞRENCİ PROFİLİ: YANSIMALAR VE ÖNERİLER. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 3 2
IEEE Y. Kuştepeli and Y. Gülcan, “DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İŞLETME FAKÜLTESİ ÖĞRENCİ PROFİLİ: YANSIMALAR VE ÖNERİLER”, Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, vol. 3, no. 2, 2002.
ISNAD Kuştepeli, Yeşim - Gülcan, Yaprak. “DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İŞLETME FAKÜLTESİ ÖĞRENCİ PROFİLİ: YANSIMALAR VE ÖNERİLER”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi 3/2 (June 2002).
JAMA Kuştepeli Y, Gülcan Y. DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İŞLETME FAKÜLTESİ ÖĞRENCİ PROFİLİ: YANSIMALAR VE ÖNERİLER. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2002;3.
MLA Kuştepeli, Yeşim and Yaprak Gülcan. “DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İŞLETME FAKÜLTESİ ÖĞRENCİ PROFİLİ: YANSIMALAR VE ÖNERİLER”. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, vol. 3, no. 2, 2002.
Vancouver Kuştepeli Y, Gülcan Y. DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İŞLETME FAKÜLTESİ ÖĞRENCİ PROFİLİ: YANSIMALAR VE ÖNERİLER. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 2002;3(2).

Dokuz Eylül University Journal of Faculty of Business
is indexed and abstracted by TR-DİZİN, SOBIAD and Araştırmax. 

Dokuz Eylül University Publisher's Web Page

Journal Contact Details