Çalışanların yetkilendirilmesi, işi yapanların işle ilgili kararları vermesi, kararları uygulaması ve sonuçları değerlendirmesi olarak tanımlanabilir. Ancak, yetkilendirilecek çalışanların katılım, bilgi, yetkinlik, eğitim gibi düzeylerine bağlı olarak, hangi derecelerde yetkilendirileceği söz konusudur. Bu bağlamda, yetkilendirmeye nasıl geçileceği ve uygulanacağı, çalışanların ve yöneticilerin bu düzeye hazır oluşlarına bağlı olmaktadır. Literatürde, yetkilendirmeye aşamalı geçiş modeli öne çıkmaktadır. Bu çalışma, Toplam Kalite Yönetimi temelinde yetkilendirmeye geçişin aşamalı bir süreç olarak uygun olduğunu ileri sürmektedir.
Çalışanların Yetkilendirilmesi Toplam Kalite Yönetimi Tusiad-Kalder Kalite Ödülü
Çalışanların yetkilendirilmesi, işi yapanların işle ilgili kararları vermesi, kararları uygulaması ve sonuçları değerlendirmesi olarak tanımlanabilir. Ancak, yetkilendirilecek çalışanların katılım, bilgi, yetkinlik, eğitim gibi düzeylerine bağlı olarak, hangi derecelerde yetkilendirileceği söz konusudur. Bu bağlamda, yetkilendirmeye nasıl geçileceği ve uygulanacağı, çalışanların ve yöneticilerin bu düzeye hazır oluşlarına bağlı olmaktadır. Literatürde, yetkilendirmeye aşamalı geçiş modeli öne çıkmaktadır. Bu çalışma, Toplam Kalite Yönetimi temelinde yetkilendirmeye geçişin aşamalı bir süreç olarak uygun olduğunu ileri sürmektedir.
Çalışanların Yetkilendirilmesi Toplam Kalite Yönetimi Tusiad-Kalder Kalite Ödülü
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2001 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 2 Sayı: 1 |