Çalışanlar,
örgütleri ile bir değişime girer ve bu değişim hem ekonomik hem de sosyal
boyutlarıyla ele alınmaktadır. Değişimin yapısının irdelenmesi, örgüt için
oldukça önemlidir zira bu sayede örgüt ile çalışan arasında güçlü ilişkiler
kurulabilmektedir. Özellikle turizm işletmelerinin insan ve ilişkilerin hayati
önem taşıdığı emek yoğun yapısı, çalışanın değişim algısının anlaşılmasını
gerekli kılmaktadır. Mevcut çalışma turizm çalışanlarının değişim algılarının
belirlenmesine yöneliktir. 279 sektör çalışanın değişim algıları karşılıklı
ekonomik güven, yatırım ve ödül ile mutlak ekonomik değişim olmak üzere üç
boyutta belirlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre, çalışanlar örgütleri ile
ağırlıklı olarak karşılıklı ekonomik güven ilişkisine girmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 Sayı: 2 |