Son yıllarda teknolojik gelişmeler ve küreselleşmeye bağlı olarak işgörenlerin eğitim seviyelerinin artması ve bakış açılarının değişmesi sonucunda işveren markasına olan ilginin daha fazla arttığı ve yapılan çalışmalara konu olduğu görülmektedir. Çalışmada işveren markası konusunda Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi veri tabanında erişim izni bulunan 2003-2023 yılları arasında yayımlanmış lisansüstü tezlerin bibliyometrik özelliklerinin tespiti amaçlanmaktadır. Amaç doğrultusunda, Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi veri tabanından erişim izni verilerek yayımlanmış 92 lisansüstü tez çalışmasının tamamı çeşitli parametreler çerçevesinde bibliyometrik analiz yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Araştırma verilerinin frekans analizinde IBM SPSS 21.0 istatistiki paket programından faydalanılmıştır.
In recent years, as a result of the increase in the education levels of employees and the change in their perspectives due to technological developments and globalization, it has been observed that the interest in the employer brand has increased and has become the subject of studies. The study aims to determine the bibliometric properties of postgraduate theses published between 2003 and 2023, which have access to the Higher Education Institution National Thesis Centre database on employer branding. For the purpose, 92 postgraduate theses published with access permission from the Higher Education Institution National Thesis Center database were identified. 12 of these consist of doctoral theses and 80 of them consist of master's theses. All of the identified theses were examined using the bibliometric analysis method within the framework of various parameters. IBM SPSS 21.0 statistical package program was used in the frequency analysis of the research data. This research is aimed to guide researchers in determining the study topics, content and form elements of future postgraduate theses in the field of employer branding.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 16 Eylül 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 18 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 4 |