Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İŞVEREN MARKASI KONUSU ÜZERİNE YAZILMIŞ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ

Yıl 2024, Sayı: 4, 26 - 42

Öz

Son yıllarda teknolojik gelişmeler ve küreselleşmeye bağlı olarak işgörenlerin eğitim seviyelerinin artması ve bakış açılarının değişmesi sonucunda işveren markasına olan ilginin daha fazla arttığı ve yapılan çalışmalara konu olduğu görülmektedir. Çalışmada işveren markası konusunda Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi veri tabanında erişim izni bulunan 2003-2023 yılları arasında yayımlanmış lisansüstü tezlerin bibliyometrik özelliklerinin tespiti amaçlanmaktadır. Amaç doğrultusunda, Yükseköğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi veri tabanından erişim izni verilerek yayımlanmış 92 lisansüstü tez çalışmasının tamamı çeşitli parametreler çerçevesinde bibliyometrik analiz yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Araştırma verilerinin frekans analizinde IBM SPSS 21.0 istatistiki paket programından faydalanılmıştır.

Kaynakça

  • Alimoğlu, R. B. (2020). İşveren markasının sosyal medya etkinliği üzerine bir araştırma Marmara Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Alkhoja, J. (2019). Örgüt kültürü ve örgütsel bağlılığın işveren markasına etkisi Altınbaş Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Altıntaş, I.(2023). İşveren Markası Çalışmalarında Gençlere yönelik iletişimde görsel öğelerin kullanımı ile itibar ilişkisi, Galatasaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Altuntaş, Y. (2019). İşveren markası'nın örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi İstanbul Aydın Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Altun, D. K.(2020). Teknoloji şirketlerinde örgütsel yenilikçiliğin işveren çekiciliği üzerindeki etkisi Bahçeşehir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Altunay, C. (2019). İçsel pazarlama uygulamaları, iş değerleri ve çalışan markası uyumu arasındaki ilişkiler İstanbul Arel Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Anbar, D. (2019). Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri ile işveren markası arasındaki ilişkinin incelenmesi ve bir uygulama Bursa Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Aras, M.(2016). İşveren Markasının Örgütsel Bağlılık ve İşten Ayrılma Niyetine Etkisi: Katılım Bankacılığı Örneği, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Doktora Tezi.
  • Arslan, E.(2020).İşveren markası ve örgütsel çekicilik ilişkisinde motivasyon faktörlerinin rolü: Google örneği Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Aşıcı, B. A. (2019). İşveren markasının örgüte bağlılık yaratmadaki rolü üzerine bir araştırma İstanbul Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Avcı, E. (2019). İşveren markası algısının örgütsel sessizlik üzerindeki etkisinde örgütsel vatandaşlık davranışının rolü ve bir araştırma Marmara Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Ay, E. (2020). Psikolojik güçlendirmenin işveren markası çekiciliği üzerindeki etkisinde algılanan örgütsel desteğin aracı rolü: Türkiye banka sektöründe bir araştırma Yıldız Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Aygül, N. (2020). İşveren markası ve iş yeri çekiciliğinin örgütsel bağlılık ile ilişkisi: Bursa otomotiv sektöründe bir araştırma Bahçeşehir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Aygül, Y. E.(2018). İşveren markası algısının örgütsel bağlılık ve çalışan performansına etkisi üzerine bir araştırma Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Baş, Türker (2011). İşveren Markası: Yüksek Nitelikli Çalışanları Çekmenin ve Elde Tutmanın Anahtarı, İstanbul: Optimist Yayım ve Dağıtım.
  • Başal, Ç. (2019). İşveren markası ve çekiciliğinde kurumsal sosyal sorumluluğun rolü İstanbul Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Başaran, M. C. (2021). Sosyal medyada işveren markalaşması: Bankacılık sektöründe karşılaştırmalı bir analiz İzmir Katip Çelebi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Bayrak, M. E. (2016). İşveren markasına yönelik uygulamaların örgütsel bağlılık üzerine etkisi ve medikal sektöründe bir uygulama İstanbul Aydın Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Bedel, B.(2022). İşveren markasının örgütsel bağlılık ve örgütsel özdeşleşmeye etkisinde kuşak farklılıklarının incelenmesi, Bursa Teknik Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Benk, O.(2021). Çalışan Sesi, Karmaşık Devamlılık, İşveren Markası ve Farklılık Algısı İlişkisi, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Doktora Tezi.
  • Bilgin, İ. (2019). Bireylerin demografik özelliklerini işveren markalarında algılanan çekiciliğin boyutları üzerinde analiz etmeye yönelik deneysel bir çalışma Yeditepe Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Biswas, Mukesh; Suar, Damodar (2013). Which Employees’ Values Matter Most in the Creation of Employer Branding?. Journal of Marketing Development and Competitiveness, 7(1), 93-102.
  • Borazan, Y. (2019). Global şirketlerde işveren markası yayılımı Bahçeşehir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Bostancıoğlu, Ş. B. (2019). İşveren markası ve işveren markasının örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi: Konaklama sektöründe bir uygulama Balıkesir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Böke, A.(2022). İşveren markalaşmasının örgütsel düzeydeki etkilerini belirlemeye yönelik bir meta-analizi, Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Bulut, A. (2019). İşveren markasının örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi: Ankara'da özel sektör çalışanları üzerinde bir araştırma Bahçeşehir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Ceyhan, U. (2019). İşletmelerde kuşak farklılığının organizasyon yapısına etkisi ve işveren markası olma yönündeki etkileri Beykent Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Çekiç, F. D. K. (2020). İşveren markası ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişki: Perakende sektöründe örnek uygulama İstanbul Aydın Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Çelik, A. (2018). İşveren markasının işe bağlılık üzerine etkisi: Beyaz eşya firması çalışanlarına yönelik bir uygulama Eskişehir Osmangazi Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Çıtak, E. (2020). İşveren markası: Teknoloji sektöründeki en iyi işverenlerin özellikleri üzerine nitel bir araştırma Kırklareli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Dalboy, I. A. (2019). Müşteri temelli marka değeri ve işveren markası: Inovatiftliğin ılımlaştırıcı etkisi Yeditepe Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Demir, K. (2020). İşveren markası ile yetenek yönetimi ilişkisinin örgütsel adanmışlık üzerine etkisi İstanbul Ticaret Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Danacı, S. Y. (2019). Kuşak farklılıklarına göre işveren markasının örgütsel bağlılığa etkisi ve bilişim sektöründe uygulama Yıldız Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Demir, S.(2017). Kurumsal İmaj ve İşveren Markası Yolunda Yetenek Yönetiminin Rolü: Kahramanmaraş İli Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Doktora Tezi.
  • Demirkıran, S. (2017). İşveren markası uygulamalarının çalışanların ağızdan ağıza tavsiyeleri üzerine etkisi Bahçeşehir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Denizli, U. (2020). İşe Alım Sürecinde Sosyal Ağ Siteleri ve İşveren Markası, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Üniversitesi, Yayımlanmış Doktora Tezi.
  • Doğan, S. (2018). İşveren marka uygulamalarının çalışan memnuniyeti ve işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisi Nişantaşı Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Doğru, T. U. (2019). İşveren markası yönetimi ve bir işletmenin çalışan deneyimine en uygun çalışan değer önermesinin belirlenmesi Ege Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Dursun, M. T. (2017). Turizm işletmelerinde kuşaklar bağlamında işveren markası algısı ve çalışma yaşam kalitesi ilişkisi Dokuz Eylül Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Edizel, M.(2023). Yükseköğretim Bağlamında İşveren Markalamasında İşveren Çekiciliği: Üniversite Öğrencileri Üzerine Nicel bir Çalışma Bartın Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Efe, U. (2018). İşveren markasının örgütsel bağlılık üzerindeki etkisinin belirlenmesine yönelik üretim sektöründe bir araştırma Dumlupınar Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Erdoğan, E. (2021) Çalışanların işveren markası algısının örgütsel inovasyon iklimi ve çalışan performansı üzerine etkisi, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Eren, F. (2019). İşveren markası ve işveren markasının işten ayrılma niyetine etkileri: Kozmetik sektöründe bir işletme araştırması İstanbul Aydın Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Erginöz, Y. (2019). Kurum imajı oluşumunda işletmelerin içsel pazarlama uygulamalarının ve işveren marka faaliyetlerinin etkisi İstanbul Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Erin, B. (2019). Türkiye'de işveren markasının önemi ve işveren markasının, Y ve X kuşağı açısından incelenmesi Marmara Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Ertekin, Ö. (2021). İnsan kaynakları yönetimi uygulamalarının işgörenlerin işveren marka değeri algıları ve örgütsel bağlılıkları üzerine bir araştırma İzmir Demokrasi Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Figurska, I., & Matuska, E. (2013). Employer branding as a human resources management strategy. Human Resources Management & Ergonomics, 7(2), 35-51.
  • Gürler, İ. H. (2020). Çalışan işveren markası algısının iç girişimcilik üzerindeki etkisine yönelik bir araştırma Yıldız Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Hazar, M. A. (2020). İş başvuru süreçlerinde işveren markasının Y ve Z kuşakları üzerindeki rolü İstanbul Medipol Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Heydari, S. (2021). İşveren markasının çalışan bağlılığı ve işverenin çekiciliği üzerindeki etkisi Atılım Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • İnanç, C. S. (2020). İşveren markası ve sosyal kaytarma arasındaki ilişkinin incelenmesine yönelik bir araştırma Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • İpek, M. (2021). İşveren markası ile iş tatmini arasındaki ilişkide kişi-örgüt uyumunun aracılık rolünün incelenmesi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kale, S. M.(2022). Kurumsal itibarın işveren marka çekiciliği üzerine etkisi: Bilişim sektöründe bir araştırma İstanbul Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kahraman, E. (2018). İşveren markasının yetenekli çalışanı cezbetmesi bağlamında değerlendirilmesi Bahçeşehir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kahveci, N. E. (2018). Y kuşağının iş yeri seçimini etkileyen faktörler: İşveren markası ve sosyo demografik özellikler Bahçeşehir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kanbur, B. M. (2019). İşveren markası dâhilinde ortaya koyulan çalışan değer önermesi ile yaratılan beklentilerin karşılanma derecesine ilişkin çalışan algısı örgütsel sinizim algısı ve örgütsel vatandaşlık algısı arasındaki ilişkiler; bankacılık sektöründe bir araştırma Marmara Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kara, M. N.(2013) İşveren Markası ile Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişki: Bilişim Sektöründe Bir Uygulama, Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Karakoç, B. (2021). İşveren markasının örgütsel mutluluğa, iş tatminine ve işten ayrılma niyetine etkisi Gebze Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kavlakoğlu, M. E. (2018). Şirketlerin işveren markası uygulamaları: Bankaların sürdürülebilirlik raporları üzerine bir araştırma Yıldız Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kaynar, B. (2021). İşveren markalaması: İşveren çekiciliğinde jenerasyonlar ve cinsiyetlere göre farklılıklar üzerine bir çalışma, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Keskin, E.(2022). Örgütlerde nitelikli insan kaynakları istihdamını artırmada işveren markasının etkisinin araştırılması, İstanbul Arel Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kesoğlu, N. (2017). İşveren markası ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişki ve perakende sektöründe bir araştırma İstanbul Ticaret Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kodalak ve Karaboğa (2022). İşveren Markasının Dünü Bugünü: R Programı ile Bibliyometrik Analiz, İşletme Araştırmaları Dergisi, 14(2), 1969-1982.
  • Köroğlu, A. (2019). Kurumsal sosyal sorumluluk algısının işveren markasına etkisi: İstanbul ilinde yapılan bir araştırma Bahçeşehir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Köroğlu, P. (2021). İşveren markasının işte kendini yetiştirme üzerine etkisinde proaktif kişiliğin rolü, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Köse, G.(2016). Reklam Ajanslarının Markalaşma Sürecinde İşveren Markasının Rolü: Mevcut ve Potansiyel Çalışanların İşveren Marka Algısı Üzerine Bir Araştırma, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Doktora Tezi.
  • Kösem, Ö.(2018). İşveren markası uygulamalarının insan kaynakları bağlılığına etkisinin araştırılması ve gıda sektörü örneği İstanbul Arel Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kuzu, L.(2019). İşveren Markasının Çalışanların İş Memnuniyetine Etkisi: KOBİ lerde Bir Araştırma, İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Doktora Tezi.
  • Küçükturgut, M. (2020). İşveren markası ve örgütsel bağlılık ilişkisi: Çağrı merkezi çalışanları üzerine bir araştırma Altınbaş Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Maraşlı, F. (2017). Enstrümental ve sembolik imaj boyutlarının işveren markası açısından işveren çekiciliğine etkisi Marmara Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Nayır, B. (2018). İşveren marka yönetiminin örgütsel bağlılığa etkisi: İstanbul'da hizmet sektöründe bir araştırma Beykent Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Oğuz, N. (2012). İşveren Markası ve Kabiliyeti Cezbetme Üzerine Etkisi, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Okudan, A. S. (2021). İşveren markası yönetim sürecinde kurumsal iletişimin rolü ve önemi, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Orhan, E. (2020). İşveren marka algısının çalışmaya tutkunluk üzerine etkisi ve pozitif psikolojik sermayenin düzenleyici rolü Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Özcan F. (2022). Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Kurumsal Sürdürülebilirlik ve Marka ve Kurum İmajı Üzerindeki Etkisinde İşveren Markası ve Proje Anlamlılığın Aracılık Etkisi, Gebze Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Doktora Tezi.
  • Özer, E. K.(2019). Etkili Liderlik ile Duygusal Bağlılık İlişkisinde İşveren Markası Algısının Aracılık Etkisi ve Bir Araştırma, İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Doktora Tezi.
  • Saini,K., Lievens, F. ve Srivastava, M. (2022). Employer and internal branding research: A bibliometric analysis of 25 years. Journal of Product and Brand Management. 1-26.
  • Sarıibrahimoğlu, S.(2022). İşveren marka algısı, örgütsel destek ve işe adanmışlık ilişkisinin incelenmesi: Seyahat acentesi çalışanları üzerine bir uygulama Giresun Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Saylan, O. (2020). İşveren Markası Algısının Çalışanların Örgütsel Bağlılığı, Performansı ve Ekstra Rol Davranışı Üzerindeki Etkisi, Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yayımlanmış Doktora Tezi.
  • Şahin, G. M. (2019). İşveren markası uygulamalarının örgütsel bağlılık üzerine olan etkisi ve İstanbul'da faaliyet gösteren bir holding işletmesinde uygulama İstanbul Aydın Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Şahin, B. (2018). Örgütsel çekiciliğin arttırılmasında işveren markalaşmasının rolü: Spor yöneticiliği bölümü öğrencilerine yönelik bir araştırma Selçuk Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Şenocak, B. T. (2019) Vakıf üniversitelerinde işveren marka itibarı ile potansiyel öğrencilerin üniversite tercihi arasındaki ilişkinin incelenmesi Altınbaş Üniversitesinde bir araştırma Altınbaş Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Taneri, M.(2022). Örgütsel bağlılık ile doğrusal ilişkinin sanayiye yansımaları: Ağır sanayi sektöründeki firmalar üzerine bir araştırma Yaşar Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Yayımlanmış Doktora Tezi.
  • Tanış, Z. S. (2021). İşveren Markası ile Lider–Üye Etkileşimi İlişkisinde Yetenek Yönetiminin Aracılık Rolü: Fenerbahçe, Galatasaray ve Beşiktaş Spor Kulübü Çalışanları Üzerine Bir Araştırma, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Doktora Tezi.
  • Teke, G.(2022) Algılanan yönetici desteğinin işveren markası üzerine etkisi: Enerji sektöründe bir araştırma, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Temtek, H. T.(2019). Çalışanların, Psikolojik Güçlendirmeye İlişkin Algılarının Performansları Üzerindeki Etkisi: İşveren Çekiciliği Algısının Aracı ve Hofstede'nin Kültürel Boyutlarının Düzenleyici Rolü - Türkiye ve Fransa Alan Araştırması, İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Doktora Tezi.
  • Terlemez, A. G. (2012). İşveren Markasının, İşe Adanmışlık ve İşten Ayrılma Niyeti ile İlişkisinde Örgütsel Çekiciliğin Rolü: Türk Hava Yolları Örneği, Harp Akademileri Komutanlığı, Stratejik Araştırmalar Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Timur, A. (2019). İşveren marka algısının çalışan bağlılığı ve örgütsel özdeşleşme üzerindeki etkisi: Kuşaklararası karşılaştırmalı bir araştırma Marmara Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Tufan, D.(2018). İşveren Markasının Akademisyen Görüşlerine Göre Etkilediği Faktörler: Spor Eğitimi Veren Yükseköğretim Kurumlarında Bir Model Uygulaması, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmış Doktora Tezi.
  • Türkoğlu, D. (2020). İşveren markasının kişi-örgüt uyumuna etkisi: İlaç sektöründe bir araştırma Çankaya Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Uç, B. (2023). İşveren Markasında İşletmelerin Sosyal Medya Hesaplarının Etkisi, İstanbul Medipol Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Uzun, A. (2019). Ücret tatmini ve işveren markası ilişkisi: İstanbul ilinde bir araştırma Bahçeşehir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Ünal, A. N. (2010). İşveren Markası Kavramı Bağlamında Fonksiyonel ve Duygusal Tercih Özelliklerinin Örgütsel Bağlılık İlişkisi: Hava Harp Okulu Örneği, Harp Akademileri Komutanlığı, Stratejik Araştırmalar Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Ünver, E. (2019). Marka denkliği ve kurumsal karakterin işveren markası tutumuna etkisi: Kamu ve vakıf üniversitesi hastanelerine yönelik bir çalışma Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Yalçın, Ö. (2022).Marka değeri yüksek şirketlerin tercih edilmesinde işveren markasının önemi: Şirket çalışanlarına yönelik bir araştırma Ege Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Yaşar, E. (2020). İşyeri seçiminde işveren markasının etkisi: Konaklama işletmeleri örneği Süleyman Demirel Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Yavuz, A. E. (2019). İşveren markası çekiciliği boyutlarının kamu ve özel hastanelerde çalışan personel bakımından farklılıklarının değerlendirilmesine yönelik pilot bir araştırma İstanbul Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Yavuz, M. D. (2019). İşveren markası ve insan kaynakları fonksiyonlarıyla ilişkisi Yalova Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Yıldırım, G. (2019). İşveren markası ve kariyer çapasının işten ayrılma niyetine etkisi: Nicel yöntem araştırması Bahçeşehir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Yıldız, D. (2018). Örgütsel değişim ile işveren markası arasındaki ilişki ve eczacılık sektöründe bir uygulama İstanbul Ticaret Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Yorulmaz, F.(2018). Pozitif Psikolojik Sermayenin İşveren Marka Oluşumu Üzerindeki Etkisi: Antalya'daki 5 Yıldızlı Oteller Üzerine Bir Uygulama, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Doktora Tezi.

BIBLIOMETRIC ANALYSIS OF GRADUATE THESES ON EMPLOYER BRANDING

Yıl 2024, Sayı: 4, 26 - 42

Öz

In recent years, as a result of the increase in the education levels of employees and the change in their perspectives due to technological developments and globalization, it has been observed that the interest in the employer brand has increased and has become the subject of studies. The study aims to determine the bibliometric properties of postgraduate theses published between 2003 and 2023, which have access to the Higher Education Institution National Thesis Centre database on employer branding. For the purpose, 92 postgraduate theses published with access permission from the Higher Education Institution National Thesis Center database were identified. 12 of these consist of doctoral theses and 80 of them consist of master's theses. All of the identified theses were examined using the bibliometric analysis method within the framework of various parameters. IBM SPSS 21.0 statistical package program was used in the frequency analysis of the research data. This research is aimed to guide researchers in determining the study topics, content and form elements of future postgraduate theses in the field of employer branding.

Kaynakça

  • Alimoğlu, R. B. (2020). İşveren markasının sosyal medya etkinliği üzerine bir araştırma Marmara Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Alkhoja, J. (2019). Örgüt kültürü ve örgütsel bağlılığın işveren markasına etkisi Altınbaş Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Altıntaş, I.(2023). İşveren Markası Çalışmalarında Gençlere yönelik iletişimde görsel öğelerin kullanımı ile itibar ilişkisi, Galatasaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Altuntaş, Y. (2019). İşveren markası'nın örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi İstanbul Aydın Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Altun, D. K.(2020). Teknoloji şirketlerinde örgütsel yenilikçiliğin işveren çekiciliği üzerindeki etkisi Bahçeşehir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Altunay, C. (2019). İçsel pazarlama uygulamaları, iş değerleri ve çalışan markası uyumu arasındaki ilişkiler İstanbul Arel Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Anbar, D. (2019). Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri ile işveren markası arasındaki ilişkinin incelenmesi ve bir uygulama Bursa Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Aras, M.(2016). İşveren Markasının Örgütsel Bağlılık ve İşten Ayrılma Niyetine Etkisi: Katılım Bankacılığı Örneği, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Doktora Tezi.
  • Arslan, E.(2020).İşveren markası ve örgütsel çekicilik ilişkisinde motivasyon faktörlerinin rolü: Google örneği Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Aşıcı, B. A. (2019). İşveren markasının örgüte bağlılık yaratmadaki rolü üzerine bir araştırma İstanbul Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Avcı, E. (2019). İşveren markası algısının örgütsel sessizlik üzerindeki etkisinde örgütsel vatandaşlık davranışının rolü ve bir araştırma Marmara Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Ay, E. (2020). Psikolojik güçlendirmenin işveren markası çekiciliği üzerindeki etkisinde algılanan örgütsel desteğin aracı rolü: Türkiye banka sektöründe bir araştırma Yıldız Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Aygül, N. (2020). İşveren markası ve iş yeri çekiciliğinin örgütsel bağlılık ile ilişkisi: Bursa otomotiv sektöründe bir araştırma Bahçeşehir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Aygül, Y. E.(2018). İşveren markası algısının örgütsel bağlılık ve çalışan performansına etkisi üzerine bir araştırma Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Baş, Türker (2011). İşveren Markası: Yüksek Nitelikli Çalışanları Çekmenin ve Elde Tutmanın Anahtarı, İstanbul: Optimist Yayım ve Dağıtım.
  • Başal, Ç. (2019). İşveren markası ve çekiciliğinde kurumsal sosyal sorumluluğun rolü İstanbul Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Başaran, M. C. (2021). Sosyal medyada işveren markalaşması: Bankacılık sektöründe karşılaştırmalı bir analiz İzmir Katip Çelebi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Bayrak, M. E. (2016). İşveren markasına yönelik uygulamaların örgütsel bağlılık üzerine etkisi ve medikal sektöründe bir uygulama İstanbul Aydın Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Bedel, B.(2022). İşveren markasının örgütsel bağlılık ve örgütsel özdeşleşmeye etkisinde kuşak farklılıklarının incelenmesi, Bursa Teknik Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Benk, O.(2021). Çalışan Sesi, Karmaşık Devamlılık, İşveren Markası ve Farklılık Algısı İlişkisi, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Doktora Tezi.
  • Bilgin, İ. (2019). Bireylerin demografik özelliklerini işveren markalarında algılanan çekiciliğin boyutları üzerinde analiz etmeye yönelik deneysel bir çalışma Yeditepe Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Biswas, Mukesh; Suar, Damodar (2013). Which Employees’ Values Matter Most in the Creation of Employer Branding?. Journal of Marketing Development and Competitiveness, 7(1), 93-102.
  • Borazan, Y. (2019). Global şirketlerde işveren markası yayılımı Bahçeşehir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Bostancıoğlu, Ş. B. (2019). İşveren markası ve işveren markasının örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi: Konaklama sektöründe bir uygulama Balıkesir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Böke, A.(2022). İşveren markalaşmasının örgütsel düzeydeki etkilerini belirlemeye yönelik bir meta-analizi, Kütahya Dumlupınar Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Bulut, A. (2019). İşveren markasının örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi: Ankara'da özel sektör çalışanları üzerinde bir araştırma Bahçeşehir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Ceyhan, U. (2019). İşletmelerde kuşak farklılığının organizasyon yapısına etkisi ve işveren markası olma yönündeki etkileri Beykent Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Çekiç, F. D. K. (2020). İşveren markası ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişki: Perakende sektöründe örnek uygulama İstanbul Aydın Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Çelik, A. (2018). İşveren markasının işe bağlılık üzerine etkisi: Beyaz eşya firması çalışanlarına yönelik bir uygulama Eskişehir Osmangazi Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Çıtak, E. (2020). İşveren markası: Teknoloji sektöründeki en iyi işverenlerin özellikleri üzerine nitel bir araştırma Kırklareli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Dalboy, I. A. (2019). Müşteri temelli marka değeri ve işveren markası: Inovatiftliğin ılımlaştırıcı etkisi Yeditepe Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Demir, K. (2020). İşveren markası ile yetenek yönetimi ilişkisinin örgütsel adanmışlık üzerine etkisi İstanbul Ticaret Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Danacı, S. Y. (2019). Kuşak farklılıklarına göre işveren markasının örgütsel bağlılığa etkisi ve bilişim sektöründe uygulama Yıldız Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Demir, S.(2017). Kurumsal İmaj ve İşveren Markası Yolunda Yetenek Yönetiminin Rolü: Kahramanmaraş İli Bankacılık Sektöründe Bir Uygulama, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Doktora Tezi.
  • Demirkıran, S. (2017). İşveren markası uygulamalarının çalışanların ağızdan ağıza tavsiyeleri üzerine etkisi Bahçeşehir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Denizli, U. (2020). İşe Alım Sürecinde Sosyal Ağ Siteleri ve İşveren Markası, Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Üniversitesi, Yayımlanmış Doktora Tezi.
  • Doğan, S. (2018). İşveren marka uygulamalarının çalışan memnuniyeti ve işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisi Nişantaşı Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Doğru, T. U. (2019). İşveren markası yönetimi ve bir işletmenin çalışan deneyimine en uygun çalışan değer önermesinin belirlenmesi Ege Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Dursun, M. T. (2017). Turizm işletmelerinde kuşaklar bağlamında işveren markası algısı ve çalışma yaşam kalitesi ilişkisi Dokuz Eylül Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Edizel, M.(2023). Yükseköğretim Bağlamında İşveren Markalamasında İşveren Çekiciliği: Üniversite Öğrencileri Üzerine Nicel bir Çalışma Bartın Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Efe, U. (2018). İşveren markasının örgütsel bağlılık üzerindeki etkisinin belirlenmesine yönelik üretim sektöründe bir araştırma Dumlupınar Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Erdoğan, E. (2021) Çalışanların işveren markası algısının örgütsel inovasyon iklimi ve çalışan performansı üzerine etkisi, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Eren, F. (2019). İşveren markası ve işveren markasının işten ayrılma niyetine etkileri: Kozmetik sektöründe bir işletme araştırması İstanbul Aydın Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Erginöz, Y. (2019). Kurum imajı oluşumunda işletmelerin içsel pazarlama uygulamalarının ve işveren marka faaliyetlerinin etkisi İstanbul Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Erin, B. (2019). Türkiye'de işveren markasının önemi ve işveren markasının, Y ve X kuşağı açısından incelenmesi Marmara Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Ertekin, Ö. (2021). İnsan kaynakları yönetimi uygulamalarının işgörenlerin işveren marka değeri algıları ve örgütsel bağlılıkları üzerine bir araştırma İzmir Demokrasi Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Figurska, I., & Matuska, E. (2013). Employer branding as a human resources management strategy. Human Resources Management & Ergonomics, 7(2), 35-51.
  • Gürler, İ. H. (2020). Çalışan işveren markası algısının iç girişimcilik üzerindeki etkisine yönelik bir araştırma Yıldız Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Hazar, M. A. (2020). İş başvuru süreçlerinde işveren markasının Y ve Z kuşakları üzerindeki rolü İstanbul Medipol Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Heydari, S. (2021). İşveren markasının çalışan bağlılığı ve işverenin çekiciliği üzerindeki etkisi Atılım Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • İnanç, C. S. (2020). İşveren markası ve sosyal kaytarma arasındaki ilişkinin incelenmesine yönelik bir araştırma Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • İpek, M. (2021). İşveren markası ile iş tatmini arasındaki ilişkide kişi-örgüt uyumunun aracılık rolünün incelenmesi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kale, S. M.(2022). Kurumsal itibarın işveren marka çekiciliği üzerine etkisi: Bilişim sektöründe bir araştırma İstanbul Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kahraman, E. (2018). İşveren markasının yetenekli çalışanı cezbetmesi bağlamında değerlendirilmesi Bahçeşehir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kahveci, N. E. (2018). Y kuşağının iş yeri seçimini etkileyen faktörler: İşveren markası ve sosyo demografik özellikler Bahçeşehir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kanbur, B. M. (2019). İşveren markası dâhilinde ortaya koyulan çalışan değer önermesi ile yaratılan beklentilerin karşılanma derecesine ilişkin çalışan algısı örgütsel sinizim algısı ve örgütsel vatandaşlık algısı arasındaki ilişkiler; bankacılık sektöründe bir araştırma Marmara Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kara, M. N.(2013) İşveren Markası ile Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişki: Bilişim Sektöründe Bir Uygulama, Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Karakoç, B. (2021). İşveren markasının örgütsel mutluluğa, iş tatminine ve işten ayrılma niyetine etkisi Gebze Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kavlakoğlu, M. E. (2018). Şirketlerin işveren markası uygulamaları: Bankaların sürdürülebilirlik raporları üzerine bir araştırma Yıldız Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kaynar, B. (2021). İşveren markalaması: İşveren çekiciliğinde jenerasyonlar ve cinsiyetlere göre farklılıklar üzerine bir çalışma, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Keskin, E.(2022). Örgütlerde nitelikli insan kaynakları istihdamını artırmada işveren markasının etkisinin araştırılması, İstanbul Arel Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kesoğlu, N. (2017). İşveren markası ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişki ve perakende sektöründe bir araştırma İstanbul Ticaret Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kodalak ve Karaboğa (2022). İşveren Markasının Dünü Bugünü: R Programı ile Bibliyometrik Analiz, İşletme Araştırmaları Dergisi, 14(2), 1969-1982.
  • Köroğlu, A. (2019). Kurumsal sosyal sorumluluk algısının işveren markasına etkisi: İstanbul ilinde yapılan bir araştırma Bahçeşehir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Köroğlu, P. (2021). İşveren markasının işte kendini yetiştirme üzerine etkisinde proaktif kişiliğin rolü, Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Köse, G.(2016). Reklam Ajanslarının Markalaşma Sürecinde İşveren Markasının Rolü: Mevcut ve Potansiyel Çalışanların İşveren Marka Algısı Üzerine Bir Araştırma, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Doktora Tezi.
  • Kösem, Ö.(2018). İşveren markası uygulamalarının insan kaynakları bağlılığına etkisinin araştırılması ve gıda sektörü örneği İstanbul Arel Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Kuzu, L.(2019). İşveren Markasının Çalışanların İş Memnuniyetine Etkisi: KOBİ lerde Bir Araştırma, İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Doktora Tezi.
  • Küçükturgut, M. (2020). İşveren markası ve örgütsel bağlılık ilişkisi: Çağrı merkezi çalışanları üzerine bir araştırma Altınbaş Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Maraşlı, F. (2017). Enstrümental ve sembolik imaj boyutlarının işveren markası açısından işveren çekiciliğine etkisi Marmara Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Nayır, B. (2018). İşveren marka yönetiminin örgütsel bağlılığa etkisi: İstanbul'da hizmet sektöründe bir araştırma Beykent Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Oğuz, N. (2012). İşveren Markası ve Kabiliyeti Cezbetme Üzerine Etkisi, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Okudan, A. S. (2021). İşveren markası yönetim sürecinde kurumsal iletişimin rolü ve önemi, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Orhan, E. (2020). İşveren marka algısının çalışmaya tutkunluk üzerine etkisi ve pozitif psikolojik sermayenin düzenleyici rolü Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Özcan F. (2022). Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Kurumsal Sürdürülebilirlik ve Marka ve Kurum İmajı Üzerindeki Etkisinde İşveren Markası ve Proje Anlamlılığın Aracılık Etkisi, Gebze Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Doktora Tezi.
  • Özer, E. K.(2019). Etkili Liderlik ile Duygusal Bağlılık İlişkisinde İşveren Markası Algısının Aracılık Etkisi ve Bir Araştırma, İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Doktora Tezi.
  • Saini,K., Lievens, F. ve Srivastava, M. (2022). Employer and internal branding research: A bibliometric analysis of 25 years. Journal of Product and Brand Management. 1-26.
  • Sarıibrahimoğlu, S.(2022). İşveren marka algısı, örgütsel destek ve işe adanmışlık ilişkisinin incelenmesi: Seyahat acentesi çalışanları üzerine bir uygulama Giresun Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Saylan, O. (2020). İşveren Markası Algısının Çalışanların Örgütsel Bağlılığı, Performansı ve Ekstra Rol Davranışı Üzerindeki Etkisi, Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yayımlanmış Doktora Tezi.
  • Şahin, G. M. (2019). İşveren markası uygulamalarının örgütsel bağlılık üzerine olan etkisi ve İstanbul'da faaliyet gösteren bir holding işletmesinde uygulama İstanbul Aydın Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Şahin, B. (2018). Örgütsel çekiciliğin arttırılmasında işveren markalaşmasının rolü: Spor yöneticiliği bölümü öğrencilerine yönelik bir araştırma Selçuk Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Şenocak, B. T. (2019) Vakıf üniversitelerinde işveren marka itibarı ile potansiyel öğrencilerin üniversite tercihi arasındaki ilişkinin incelenmesi Altınbaş Üniversitesinde bir araştırma Altınbaş Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Taneri, M.(2022). Örgütsel bağlılık ile doğrusal ilişkinin sanayiye yansımaları: Ağır sanayi sektöründeki firmalar üzerine bir araştırma Yaşar Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Yayımlanmış Doktora Tezi.
  • Tanış, Z. S. (2021). İşveren Markası ile Lider–Üye Etkileşimi İlişkisinde Yetenek Yönetiminin Aracılık Rolü: Fenerbahçe, Galatasaray ve Beşiktaş Spor Kulübü Çalışanları Üzerine Bir Araştırma, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Doktora Tezi.
  • Teke, G.(2022) Algılanan yönetici desteğinin işveren markası üzerine etkisi: Enerji sektöründe bir araştırma, Bahçeşehir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Temtek, H. T.(2019). Çalışanların, Psikolojik Güçlendirmeye İlişkin Algılarının Performansları Üzerindeki Etkisi: İşveren Çekiciliği Algısının Aracı ve Hofstede'nin Kültürel Boyutlarının Düzenleyici Rolü - Türkiye ve Fransa Alan Araştırması, İstanbul Ticaret Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Doktora Tezi.
  • Terlemez, A. G. (2012). İşveren Markasının, İşe Adanmışlık ve İşten Ayrılma Niyeti ile İlişkisinde Örgütsel Çekiciliğin Rolü: Türk Hava Yolları Örneği, Harp Akademileri Komutanlığı, Stratejik Araştırmalar Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Timur, A. (2019). İşveren marka algısının çalışan bağlılığı ve örgütsel özdeşleşme üzerindeki etkisi: Kuşaklararası karşılaştırmalı bir araştırma Marmara Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Tufan, D.(2018). İşveren Markasının Akademisyen Görüşlerine Göre Etkilediği Faktörler: Spor Eğitimi Veren Yükseköğretim Kurumlarında Bir Model Uygulaması, Gazi Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yayımlanmış Doktora Tezi.
  • Türkoğlu, D. (2020). İşveren markasının kişi-örgüt uyumuna etkisi: İlaç sektöründe bir araştırma Çankaya Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Uç, B. (2023). İşveren Markasında İşletmelerin Sosyal Medya Hesaplarının Etkisi, İstanbul Medipol Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Uzun, A. (2019). Ücret tatmini ve işveren markası ilişkisi: İstanbul ilinde bir araştırma Bahçeşehir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Ünal, A. N. (2010). İşveren Markası Kavramı Bağlamında Fonksiyonel ve Duygusal Tercih Özelliklerinin Örgütsel Bağlılık İlişkisi: Hava Harp Okulu Örneği, Harp Akademileri Komutanlığı, Stratejik Araştırmalar Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Ünver, E. (2019). Marka denkliği ve kurumsal karakterin işveren markası tutumuna etkisi: Kamu ve vakıf üniversitesi hastanelerine yönelik bir çalışma Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi / Sağlık Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Yalçın, Ö. (2022).Marka değeri yüksek şirketlerin tercih edilmesinde işveren markasının önemi: Şirket çalışanlarına yönelik bir araştırma Ege Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Yaşar, E. (2020). İşyeri seçiminde işveren markasının etkisi: Konaklama işletmeleri örneği Süleyman Demirel Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Yavuz, A. E. (2019). İşveren markası çekiciliği boyutlarının kamu ve özel hastanelerde çalışan personel bakımından farklılıklarının değerlendirilmesine yönelik pilot bir araştırma İstanbul Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Yavuz, M. D. (2019). İşveren markası ve insan kaynakları fonksiyonlarıyla ilişkisi Yalova Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Yıldırım, G. (2019). İşveren markası ve kariyer çapasının işten ayrılma niyetine etkisi: Nicel yöntem araştırması Bahçeşehir Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Yıldız, D. (2018). Örgütsel değişim ile işveren markası arasındaki ilişki ve eczacılık sektöründe bir uygulama İstanbul Ticaret Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi.
  • Yorulmaz, F.(2018). Pozitif Psikolojik Sermayenin İşveren Marka Oluşumu Üzerindeki Etkisi: Antalya'daki 5 Yıldızlı Oteller Üzerine Bir Uygulama, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Doktora Tezi.
Toplam 101 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İşletme
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hasan Murat Albayrak 0009-0001-1131-5484

Erken Görünüm Tarihi 16 Eylül 2024
Yayımlanma Tarihi
Gönderilme Tarihi 18 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 29 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Albayrak, H. M. (2024). İŞVEREN MARKASI KONUSU ÜZERİNE YAZILMIŞ LİSANSÜSTÜ TEZLERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ. İşletme Ve Girişimcilik Araştırmaları Dergisi(4), 26-42.