Yaşadığımız yer kürede bizim en büyük problemimiz, bizi birbirimize bağlayacak çimento mahiyetindeki çok önemli bir dinamik olan kutsalı/dini değerlendiremeyişimiz olmuştur. Bu sarmaldan kurtulmada, mabedin fonksiyonu ve rolü araştırılmalıdır. Bu fonksiyonu yerine getirecek ve insanları “ihtiyari” olarak bir araya getiren yaygın eğitim kurumlarının başında mabet/cami gelir. Kendisine yüklenen misyonu ifa ettiği sürece camiler toplumu kemale erdiren görünmeyen sessiz ve sedasız birer eğitim kurumudur. Cami bütün farklılıkları bir arada tutan bir sosyal laboratuvardır.
In the Earth on which we live, our biggest problem has been our inability to use the holy element or religion which is a really important dynamic resembling to concrete that can bind us to each other. To get rid of this vicious circle, function and role of temples should be investigated. Leading non-formal education institutions which bring people together “voluntarily” are temples/mosques. As long as they perform the mission assigned to them, each mosque is a silent and invisible education institution that matures the society.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Issue: 2 |