İşletmeler günümüzde mevcut durumlarını muhafaza etmek, büyümek ve rekabet etmek için geleceğe yönelik tahminler ve beklentilerine uygun çözümler üretmek zorundadırlar. İşletmeler için bu çözümler çok çeşitli olup bu çözümlerden birisi de talep tahminidir. Yani, talep tahmini ile işletmeler gelecekte karşılaşabilecekleri durumları önceden öngörebilir ve talep tahmin çalışmalarının sonucuna göre önceden önlemler alabilir. Bu nedenle günümüzde imalat işletmelerinde yoğun bir biçimde talep tahmin çalışmaları yürütülmektedir. Bu kapsamda çalışmanın amacı da, talep tahmini çalışmalarının imalat işletmelerine olan yararlarını incelemektedir. Bu amaç doğrultusunda, literatürdeki kuramsal tartışmalar ve araştırma bulguları dikkate alınarak araştırmanın hipotezleri belirlenmiştir. Araştırma hipotezleri, Gümüşhane ilinde faaliyet gösteren imalat işletmelerinde, talep tahmini yapan farklı sektörlerdeki 50 imalat işletmesine yapılmış, anket yöntemi ile elde edilen veriler kullanılarak test edilmiştir.
To maintain the current situation, to grow and to compete, businesses are required to find a solution to the prediction and future expectations. One of these solutions for business is demand forecasting. The purpose of the forecast, businesses may face situations in the future to predict before and according to the result of demand forecasting study it provided the measures already taken before. Therefore, the manufacturing sector is very intensive work carried out on the demand forecasts. The aim of this study is to examine manufacturing businesses to the benefits of forecast demand. in accordance with this purpose, based on the theoretical discussions and research findings in the literature, hypothesis of the research is determined. Research was conducted in 50 manufacturing enterprises that operating in different sectors and demand forecast. Research hypotheses were tested using data obtained from a survey.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 12 |