The aim of this study is to determine the level of perception of corporate social responsibility CSR for Business Administration students who are prospective managers of the future and the differences between CSR perception levels in terms of variables such and gender, age, class, working status and conceptual knowledge. Within the scope of the study, 336 business license students were surveyed. According to the findings obtained as a result of the research, it is observed that the average of the CSR perception level scores of university students is 3.38. It is observed that the students have a moderate level of CSR perception. CSR Perception levels do not differ in terms of demographic variables such as gender, age, class, working status, conceptual knowledge. When the subscales were examined, it was determined that CSR and profitability, CSR and short-term success dimensions differ according to gender variable, CSR and long-term success sub-dimension differ according to the class variable.
Çalışmanın amacı, geleceğin yönetici adayları olan işletme bölümü öğrencilerinin kurumsal sosyal sorumluluk KSS algı düzeyleri ve cinsiyet, yaş, sınıf, çalışma durumu ve kavram bilgisi gibi değişkenler açısından KSS algı düzeylerinde farklılık olup olmadığını incelemektir. Çalışma kapsamında 336 işletme lisans öğrencisine anket düzenlenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, üniversite öğrencilerinin KSS algı düzeyi skorlarının ortalamasının 3,38 olduğu görülmektedir. Öğrencilerin orta düzeyde KSS algı düzeyine sahip olduğu görülmektedir. KSS Algı düzeyleri, cinsiyet, yaş, sınıf, çalışma durumu, kavram bilgisi demografik değişkenleri açısından farklılıklar göstermektedir. Alt boyutlara bakıldığında, KSS ve karlılık, KSS ve kısa dönemli başarı boyutlarının cinsiyet değişkenine göre farklılık gösterdiği, KSS ve uzun dönemli başarı alt boyutunun ise, sınıf değişkenine göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 15 |