In order to gain an advantage in the increasing competitive conditions, the hotels direct their work by providing services that will appeal to the preferences of the guests, applying the requested concepts and following the global standards in order to provide satisfaction. Providing the services needed for families with children, which is a very important market feature, is an impressive competitive element by the hotels. The reason why child-friendly hotels are preferred by families with children is; is to provide the ideal environment and conditions that the child needs in order to have a pleasant time as an individual.Today, websites are actively used in many marketing and purchasing processes. At this point, the fact that the hotel business reflects the services it has on their websites is beneficial in terms of being preferred. In this study, it has been examined and evaluated whether there are child-friendly applications, products and services on the websites of four and five-star hotels in Gaziantep. According to the findings obtained in this context, it was determined that 21 of the 32 hotel businesses included in the research did not include any service information about child-friendly practices on their websites.
Otel işletmeleri, artan rekabet koşullarında avantaj sağlamak amacıyla misafirlerin tercihlerine hitap edecek hizmetler sunarak, talep edilen konseptleri uygulayarak ve memnuniyet sağlamak amacıyla global standartları takip ederek çalışmalarını yönlendirmektedir. Oldukça önemli bir pazar niteliği olan çocuklu aileler için ihtiyaç duyulan hizmetleri sunmak, konaklama işletmeleri tarafından etkileyici bir rekabet unsurudur. Çocuk dostu otellerin çocuklu aileler tarafından öncelikli olarak tercih edilmesinin sebebi; çocuğun birey olarak keyifli vakit geçirmesi için ihtiyaç duyduğu ideal ortamın ve koşulların güvenle sağlanmasıdır. Günümüzde web siteleri birçok pazarlama ve satın alma sürecinde aktif olarak kullanılmaktadır. Bu noktada otel işletmelerinin pazarlama stratejisi olarak bünyesinde bulundurduğu çocuk dostu hizmet tasarımlarını web sitelerinde yer vermeleri turistler tarafından tercih edilmelerine katkı sağlamaktadır. Bu çalışmada Gaziantep’te bulunan üç, dört ve beş yıldızlı otellerin web sitelerinde çocuk dostu uygulamaların, ürün ve hizmetlerin bulunmuyor ya da bulunuyor olması üzerine içerik analizi yapılmış ve değerlendirilmiştir. Bu kapsamda elde edilen bulgulara göre araştırmaya dahil olan 32 otel işletmesinden 21’inin web sitesinde çocuk dostu uygulamalara dair hiçbir hizmet bilgisine yer verilmemiş olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 33 |