Research Article
BibTex RIS Cite

Migration In The Works Of Ai Weiwei And Gülsün Karamustafa

Year 2025, Issue: 38, 184 - 196, 20.01.2025
https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1495506

Abstract

Migration is an important concept that is analyzed and discussed in a different way in the field of contemporary art and is the subject of art products. Ai Wei Wei and Gülsün Karamustafa are also artists who focus on the phenomenon of migration. Both artists explored the effects of migration on individuals, the experiences of immigrants, and the social, cultural and political dimensions of migration. Ai Weiwei is a Chinese artist and activist. Immigration has been one of the concepts frequently reflected and discussed in his works. Particularly his installation 'The Law of Travel' addressed the global refugee crisis and the problems experienced by refugees. Weiwei has sought to raise awareness about the human condition by focusing on migration issues. Gülsün Karamustafa focused on issues such as migration, identity, exile and social change in her works. Karamustafa explored experiences of the refugees, complex emotions about cultural identity and belonging, and the effects of migration on individuals. She often intertwined personal experiences, social memory and historical and cultural elements associated with migration. Both artists aimed to raise social awareness on the issue by reflecting the significant effects of migration on individuals’ lives, the experiences of refugees, and the complexity of migration through their art. The present study aims to focus on artistic approaches and works of Gülsün Karamustafa and Ai Weiwei, who have tackled the concept of migration. In the study, survey methodology was adopted. The study was limited to the investigation of the works by Gülsün Karamustafa and Ai Weiwei on the concept of migration. The artists considered migration a global human issue beyond individual experiences, and they reflected migration with a versatile approach in their works.

References

  • Avcı, S. Uslu, M. 2016, Ai Weiwei’nin Muhalif Sanatı, Akdeniz Sanat Dergisi, Sayı: 23.
  • Baş, E. 2016, 1990 Sonrası Göçle Gelen Kültürel Etkileşimin Disiplinlerarası Sanata Yansıması, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Sanat Ve Tasarım Anasanat Dalı.
  • Başel, H. 2003, Sosyal Politika Açısından İç Göçler: Sivas’tan İstanbul’a Göç Örneği, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Cadwallader, M. 1992, Migration and Residential Mobility: Macro and Micro Approaches, The University of Wisconsin Press, London.
  • Chandler, N. Metcalf, J. 2015, Museums, migration and cultural diversity Recommendations for museum work, https://www.nemo.org/fileadmin/Dateien/public/NEMO_documents/Nemo_Museums_Migration.pdf
  • Çalışkan, S. 2019. Gülsün Karamustafa’nınEserlerinde Köyden Kente Göç ve Kimlik Olgusu, Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Haziran 3(2)
  • Demirci, M. H. Kurt, C. 2022, Gülsün Karamustafa’ın Sanatında Gündelik Nesneye Odaklı Anlatılar, Art-Sanat, İstanbul Üniversitesi Yayınları, Sayı: 17.
  • Girgin, F. 2017. Sanatta Göç Teması, IJSHS, 1 (1), 54-75
  • Jelekäinen, E. 2015, Immıgrant Artısts’ Intercultural Identıty Formatıon And Development Process Through Art Makıng, University of Jyväskylä, Yüksek Lisans tezi, Finlandiya.
  • Kehya, R. Ö. 2023, Neorealist portrayal of refugee children in Capernaum (2018), Journal of Arab & Muslim Media Research.
  • Kaplan, M. A. 2018, Çağdaş Türk Sanatında Göç, Yersizyurtsuzlaşma Olgusunun Gülsün Karamustafa Sanat Çalışmaları Üzerinden İncelenmesi, Sobider, Sayı: 29.
  • Mollaoğlu, S. 2023, Göçün Güncel Sanat Pratiklerine Yansıması, Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 21.
  • National Museum of Modern and Contemporary Art, Korea 2021-2022, Defend the Future, https://www.mmca.go.kr/upload/board/201011160000014/2021/12/2021121402450940212602.pdf.
  • Nayeri, F. (2018), Ai Weiwei’s Refugee Project Moves to Qatar, Erişim Adresi: https://www.nytimes.com/2018/04/24/arts/ai-weiwei-refugee-project-qatar-china.html
  • Paydak, A. 2012, Küreselleşme İle Değişen Göç Kavramı: Yasadışı Göç Ve Türkiye’de Adana İli Örneği, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uluslararası İlişkiler Anabilim Dalı, Adana.
  • Ponzanesi, S. 2022, Ai Weiwei, Rebel With a Cause1, The Art of Dissent, Sayı: 12.
  • Sabancılar, D. 2016, Bireysel ve Toplumsal Hafızanın Sanat Eserlerinde “Kıyafet” Aracılığı ile Kurgulanması: Gülsün Karamustafa ve Gülçin Aksoy, STD, Aralık.
  • Saybaşılı, N. 2005, Ülke Sınırları ve ‘Hayaletler’: Sınırları Geçmek, Sanat ve Sosyoloji, Bağlam Yayıncılık, İstanbul.
  • Weiwei, A. 2017, Law of the Journey, Erişim adresi: https://artpil.com/news/law-of-the-journey-ai-weiwei/
  • Yağmur, Ö. Arslan, İ. 2021, Aylan Kurdi’den Sonra: Sanatta Göçün Kaydı, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, Cilt: 27.
  • Yağmur, Ö. Bastaban, Ü. 2020, Sanatta Göç Teması: Göç’e Çelme Takma, Bayburt Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Dergisi, Sayı:7.

Göç Kavramı Bağlamında Ai Weiwei Ve Gülsün Karamustafa Eserleri Üzerine Bir Araştırma

Year 2025, Issue: 38, 184 - 196, 20.01.2025
https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1495506

Abstract

Göç, çağdaş sanat alanında Ai Weiwei ve Gülsün Karamustafa gibi sanatçılar tarafından derinlemesine ele alınan ve sanat eserlerine konu olan önemli bir kavramdır. Her iki sanatçı da göçün insanlar üzerindeki etkilerini, göçmenlerin deneyimlerini ve göçün sosyal, kültürel ve siyasi boyutlarını keşfetmişlerdir. Ai Weiwei, Çinli bir sanatçı ve aktivisttir. Göç, onun eserlerinde sıkça görülen ve ele aldığı kavramlardan biri olmuştur. Özellikle ‘Yolculuk Kanunu’ adlı yerleştirmesinde, dünya genelindeki göçmenlik krizini ve mültecilerin yaşadığı zorlukları derinlemesine incelemiştir. Weiwei, sanatını ve aktivizmini göçmenlik sorunlarına odaklayarak, insanlığın durumu üzerine farkındalık yaratmaya çalışmıştır. Gülsün Karamustafa ise çalışmalarında göç, kimlik, sürgün ve toplumsal değişim gibi konulara odaklanmaktadır. Karamustafa, eserlerinde göçmenlik deneyimlerini, kültürel kimlik ve aidiyet ile ilgili karmaşık duyguları ve göçün insanlar üzerindeki etkilerini araştırmaktadır. Çalışmalarında genellikle kişisel deneyimler, toplumsal bellek ve göçmenlik konusundaki tarihî ve kültürel unsurları iç içe geçirmektedir. Her iki sanatçı da göçün insanların hayatları üzerindeki derin etkilerini, göçmenlerin deneyimlerini ve göç olgusunun karmaşıklığını sanatları aracılığıyla izleyiciyle buluşturarak, bu konuda toplumsal farkındalık yaratmaya çalışmışlardır. Araştırmanın amacı, Göç kavramını ele alan, Gülsün Karamustafa ve Ai Weiwei’nin, sanat anlayışı ve eserlerine odaklanmaktır. Araştırma tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırma Gülsün Karamustafa ve Ai Weiwei’nin göç kavramını ele aldıkları eserlerinin incelenmesi ile sınırlandırılmıştır. Göç kavramı, sanatçılar için sadece bireysel deneyimlerin ötesinde, küresel bir insanlık meselesi olarak ele alınmış ve sanat eserlerinde çok yönlü bir şekilde yansıtılmıştır.

References

  • Avcı, S. Uslu, M. 2016, Ai Weiwei’nin Muhalif Sanatı, Akdeniz Sanat Dergisi, Sayı: 23.
  • Baş, E. 2016, 1990 Sonrası Göçle Gelen Kültürel Etkileşimin Disiplinlerarası Sanata Yansıması, Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Sanat Ve Tasarım Anasanat Dalı.
  • Başel, H. 2003, Sosyal Politika Açısından İç Göçler: Sivas’tan İstanbul’a Göç Örneği, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Cadwallader, M. 1992, Migration and Residential Mobility: Macro and Micro Approaches, The University of Wisconsin Press, London.
  • Chandler, N. Metcalf, J. 2015, Museums, migration and cultural diversity Recommendations for museum work, https://www.nemo.org/fileadmin/Dateien/public/NEMO_documents/Nemo_Museums_Migration.pdf
  • Çalışkan, S. 2019. Gülsün Karamustafa’nınEserlerinde Köyden Kente Göç ve Kimlik Olgusu, Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Haziran 3(2)
  • Demirci, M. H. Kurt, C. 2022, Gülsün Karamustafa’ın Sanatında Gündelik Nesneye Odaklı Anlatılar, Art-Sanat, İstanbul Üniversitesi Yayınları, Sayı: 17.
  • Girgin, F. 2017. Sanatta Göç Teması, IJSHS, 1 (1), 54-75
  • Jelekäinen, E. 2015, Immıgrant Artısts’ Intercultural Identıty Formatıon And Development Process Through Art Makıng, University of Jyväskylä, Yüksek Lisans tezi, Finlandiya.
  • Kehya, R. Ö. 2023, Neorealist portrayal of refugee children in Capernaum (2018), Journal of Arab & Muslim Media Research.
  • Kaplan, M. A. 2018, Çağdaş Türk Sanatında Göç, Yersizyurtsuzlaşma Olgusunun Gülsün Karamustafa Sanat Çalışmaları Üzerinden İncelenmesi, Sobider, Sayı: 29.
  • Mollaoğlu, S. 2023, Göçün Güncel Sanat Pratiklerine Yansıması, Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 21.
  • National Museum of Modern and Contemporary Art, Korea 2021-2022, Defend the Future, https://www.mmca.go.kr/upload/board/201011160000014/2021/12/2021121402450940212602.pdf.
  • Nayeri, F. (2018), Ai Weiwei’s Refugee Project Moves to Qatar, Erişim Adresi: https://www.nytimes.com/2018/04/24/arts/ai-weiwei-refugee-project-qatar-china.html
  • Paydak, A. 2012, Küreselleşme İle Değişen Göç Kavramı: Yasadışı Göç Ve Türkiye’de Adana İli Örneği, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uluslararası İlişkiler Anabilim Dalı, Adana.
  • Ponzanesi, S. 2022, Ai Weiwei, Rebel With a Cause1, The Art of Dissent, Sayı: 12.
  • Sabancılar, D. 2016, Bireysel ve Toplumsal Hafızanın Sanat Eserlerinde “Kıyafet” Aracılığı ile Kurgulanması: Gülsün Karamustafa ve Gülçin Aksoy, STD, Aralık.
  • Saybaşılı, N. 2005, Ülke Sınırları ve ‘Hayaletler’: Sınırları Geçmek, Sanat ve Sosyoloji, Bağlam Yayıncılık, İstanbul.
  • Weiwei, A. 2017, Law of the Journey, Erişim adresi: https://artpil.com/news/law-of-the-journey-ai-weiwei/
  • Yağmur, Ö. Arslan, İ. 2021, Aylan Kurdi’den Sonra: Sanatta Göçün Kaydı, Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, Cilt: 27.
  • Yağmur, Ö. Bastaban, Ü. 2020, Sanatta Göç Teması: Göç’e Çelme Takma, Bayburt Üniversitesi İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi Dergisi, Sayı:7.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Art Sociology, Painting History
Journal Section Research Article
Authors

Döne Arısoy 0000-0002-4894-0427

Publication Date January 20, 2025
Submission Date June 4, 2024
Acceptance Date August 2, 2024
Published in Issue Year 2025 Issue: 38

Cite

APA Arısoy, D. (2025). Göç Kavramı Bağlamında Ai Weiwei Ve Gülsün Karamustafa Eserleri Üzerine Bir Araştırma. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(38), 184-196. https://doi.org/10.54600/igdirsosbilder.1495506