This study analyzes the financial performance of logistics companies operating in the ASEAN region between 2017 and 2022 based on revenue ratios. Revenue management is a critical strategy for firms to enhance their operational efficiency and gain a competitive advantage. The COVID-19 pandemic caused the most significant fluctuations during the examined period. In this study, CRITIC and COPRAS methods were applied to conduct a multi-criteria decision analysis, determine criterion weights, and rank company performances. The results indicate that the ASEAN logistics sector is highly volatile and significantly affected by global crises, supply chain disruptions, and regional trade policies. In conclusion, logistics companies need to focus on technological investments, supply chain management, and crisis management strategies. The moderate performance of firms such as MISC and SAMU suggests the absence of a dominant market leader, highlighting the need for firms to develop more effective strategies to sustain their competitive advantage. Success in the logistics sector is directly linked to operational efficiency, technological adaptation, and the ability to respond swiftly to crises.
Çalışmanın etik ilkelere uygun hazırlandığını ve etik kurul raporu gerektirmediğini tüm sorumluluk tarafıma ait olmak üzere beyan ederim.
Tüm emeği geçeceklere çok teşekkür ederim.
Bu çalışmada, ASEAN bölgesinde faaliyet gösteren lojistik şirketlerinin 2017-2022 yılları arasındaki finansal performansını gelir oranlarına göre analiz edilmiştir. Gelir yönetimi, firmaların operasyonel verimliliklerini artırmaları ve rekabet avantajı elde etmeleri açısından kritik bir stratejidir. incelenen dönemler boyunca en büyük dalgalanmalara COVID-19 salgını neden olmuştur. Bu çalışmada, çok kriterli bir karar analizi gerçekleştirmek, kriter ağırlıklarını belirlemek ve şirket performanslarını değerlendirmek amacıyla CRITIC ve COPRAS yöntemleri uygulanmıştır. Sonuçlar, ASEAN lojistik sektörünün oldukça değişken olduğunu ve küresel krizlerden, tedarik zinciri aksaklıklarından ve bölgesel ticaret politikalarından önemli ölçüde etkilendiğini göstermektedir. Sonuç olarak, lojistik şirketlerinin teknolojik yatırımlara, tedarik zinciri yönetimine ve kriz yönetimi stratejilerine odaklanmaları gerekmektedir. MISC ve SAMU gibi firmaların ılımlı performansı, baskın bir pazar liderinin olmadığını göstermekte ve firmaların rekabet avantajlarını sürdürmek için daha etkili stratejiler geliştirmeleri gerektiğini ortaya çıkarmaktadır. Lojistik sektöründeki başarı, operasyonel verimlilik, teknolojik adaptasyon ve krizlere hızlı yanıt verebilme becerisiyle doğrudan bağlantılıdır.
Çalışmanın etik ilkelere uygun hazırlandığını ve etik kurul raporu gerektirmediğini tüm sorumluluk tarafıma ait olmak üzere beyan ederim.
Tüm emeği geçeceklere çok teşekkür ederim.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Transport Economics |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 13, 2025 |
Publication Date | October 15, 2025 |
Submission Date | June 14, 2025 |
Acceptance Date | September 24, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 40 |