In this study, it is aimed to determine the map skill levels of secondary school students. The study was handled in the context of the gender, achievement score of students who were thought to affect the map skill levels of the students, whether they made draft map samples in the lessons, the frequency of using instructional technologies and spheres in the lessons, and the district variables that the schools were connected to. The research is a descriptive study in the screening model, one of the quantitative research methods. The sample of the study consists of 238 secondary school (11th grade) students studying in schools in the central districts of Şanlıurfa City, Haliliye, Karaköprü and Eyyübiye. In the research, an achievement test was developed to determine students' map skill levels by researchers. T-Test, One-Way Variance Analysis, Simple Linear Regression and Chi-Square Analysis were used to analyze the data collected. As a result of the study, it was determined that the secondary school students' map skills were at a medium level, and the frequency of using technology and globe in the geography lesson and mathematics achievement score made a significant difference on the map skills levels. In addition, it was determined that the district in which the school where the students are studying makes a significant difference on the map skill levels of the students and this significant difference is in favor of the students studying in the schools of Karaköprü district.
Bu araştırmada ortaöğretim öğrencilerinin harita beceri düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, öğrencilerin harita beceri düzeylerini etkilediği düşünülen cinsiyet, matematik dersi başarı puanı, derslerde taslak harita örnekleri oluşturup oluşturmama durumu, derslerde öğretim teknolojileri ve küre kullanma sıklığı ile okulların bağlı bulunduğu ilçe değişkenleri bağlamında ele alınmıştır. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini Şanlıurfa’nın merkez ilçeleri olan Haliliye, Karaköprü ve Eyyübiye ilçelerindeki okullarda öğrenim gören 238 ortaöğretim (11. sınıf) öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada, öğrencilerin harita becerileri düzeylerini belirlemeye yönelik olarak araştırmacılar tarafından bir başarı testi geliştirilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi, Basit Doğrusal Regresyon ve Ki Kare Analizi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda araştırmaya katılan ortaöğretim öğrencilerinin harita becerileri orta düzeyde olduğu tespit edilmiş, coğrafya dersinde teknoloji ve küre kullanma sıklığı ile matematik başarı puanının harita becerileri düzeyleri üzerinde anlamlı bir fark oluşturduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğrencilerin öğrenim gördükleri okulun bağlı olduğu ilçenin öğrencilerin harita beceri düzeyleri üzerinde anlamlı bir fark meydana getirdiği ve bu anlamlı farkın Karaköprü ilçesine bağlı okullarda öğrenim gören öğrenciler lehine olduğu saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beşeri Coğrafya |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 42 |