Öğretmen adaylarının ilk meslek deneyimlerini yaşadığı, öğretmenlik becerilerini kazandığı öğretmenlik uygulamaları lisans döneminde edinecekleri en önemli yaşantılardan biridir. Araştırma; pandemi sürecinde çevrim içi öğretmenlik uygulamalarının etkililiğini ve verimliliğini ortaya koymak, öğretmen adaylarının uygulama sürecinde yaşamış oldukları sorunlara ürettikleri çözüm önerilerini incelemek amacıyla yapılmıştır. 2020-2021 eğitim öğretim yılında Sinop Üniversitesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim görmekte olan 7 öğretmen adayı araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Katılımcıların edinmiş oldukları deneyimler odak grup görüşmesi ile ortaya çıkarılmıştır. Veri toplama aracı olarak açık uçlu sorulardan oluşan ve araştırmacılar tarafından geliştirilen görüşme soruları kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiş ve makalede öğretmen adaylarının görüşlerine doğrudan alıntılarla yer verilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adaylarının uygulama sırasında en çok yaşadıkları sorunlar, teknik aksaklıklar ve öğrencilerin katılımının az olmasıdır. Öğretmen adayları ilerleyen yıllarda eğitimde uzaktan ders uygulamalarının olmaması gerektiği yönünde ortak görüş bildirmişlerdir.
Uzaktan Eğitim Öğretmenlik Uygulamaları Coğrafya Kazanımları Pandemi
Teaching practices, in which teacher candidates have their first professional experience and gain their teaching skills, are one of the most important experiences they will acquire during the undergraduate period. The research was conducted in order to reveal the effectiveness and efficiency of online teaching practices during the pandemic process and to examine the solution proposals produced by pre-service teachers to the problems they experienced during the implementation process. 7 pre-service teachers studying at the Social Studies Education Department of Sinop University in the 2020-2021 academic year constitute the study group of the research. Phenomenology design, one of the qualitative research methods, was used in the research. The experiences of the participants were revealed through the focus group interview. An interview form consisting of open-ended questions and developed by the researchers was used as a data collection tool. The data obtained were analyzed with the descriptive analysis method and the opinions of the pre-service teachers were included in the article with direct quotations. According to the results of the research, the most common problems experienced by the pre-service teachers during the application are the technical problems and the low participation of the students. Pre-service teachers expressed a common opinion that there should be no distance course applications in education in the following years.
Distance Education Pandemic Teaching Practices Geography Learning Outcomes
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beşeri Coğrafya |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 45 |