Bu çalışmada, literatürdeki araştırmalar derlenerek, sosyal hizmet işbirliğiyle güvenli okul ikliminin sağlanabilmesi için hangi yöntemlerin kullanılabileceği ortaya konulmaya çalışılmıştır. Günümüzde çocuk gelişimi konusunda okulların oynadığı rol, önem derecesinde en üst sıralarda yer almaktadır. Çocuklar günlerinin çok büyük bir kısmını okullarda geçirmektedir. Okullarda çocukların hayatlarına etki eden pek çok faktör bulunmaktadır. Öğretmenler, sınıf arkadaşları, okul yetkilileri, okulun çevresi ve hatta okulun fiziki yapısı dahi çocukların gelişimine etki etmektedir ve bu faktörler okul iklimini oluşturmaktadır. Şiddet, taciz, zorbalık, ihmal ve istismar, madde kullanımı gibi suçlar, ayrımcılık ve eşitsizlik gibi etkenler okul iklimine zarar vermekte ve okul iklimini güvensiz hale getirmektedir. Okul ikliminin güvenli olması öğrencinin eğitimini verimli bir şekilde tamamlanması açısından kritik rol oynamaktadır. Okul ikliminin güvenli hale getirilmesi için sosyal hizmet, polis ve okul çalışanları işbirliği içinde çalışmalıdır. Bu çalışmada okul polisinin dünyadaki uygulanma şekilleri incelenmiş, sosyal hizmet desteğinin bu uygulamaya neler katabileceği araştırılmıştır.
This study aims to compile existing research in the literature to demonstrate the methods used in collaboration between social services in order to establish a secure school climate. In today's context, the role of schools in child development ranks among the highest in terms of significance. Children spend a significant portion of their days within school environments. There exist numerous factors within schools that influence the lives of children. Teachers, classmates, school authorities, the surrounding environment, and even the physical structure of the school impact the development of children, collectively forming the school climate. Acts such as violence, harassment, bullying, neglect, abuse, substance abuse, discrimination, and inequality pose threats to the school climate, making it unsafe. A secure school climate plays a crucial role in enabling students to effectively complete their education. Collaborative efforts involving social services, law enforcement, and school staff are crucial in ensuring a secure school environment. This study delves into the implementation methods of school policing worldwide while exploring the potential contributions of social service support to this practice.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Social Policy (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | April 27, 2024 |
Publication Date | April 30, 2024 |
Submission Date | November 10, 2023 |
Acceptance Date | March 5, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |
Alıntı-Gayriticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0)