Abstract
Amaç: Araştırma, İstanbul ilinin Bakırköy İlçesindeki evde sağlık hizmeti alan hastaların ve hasta yakınlarının evde sağlık hizmetlerinden beklentilerini ve taleplerini incelemektir. Çalışma kapsamında, İstanbul ili Bakırköy ilçesinde çalışma alanı kısıtlı olarak yürütülmüştür.
Yöntem: Çalışma kapsamında, İstanbul'da evde sağlık hizmetlerinden memnun olan 83 kişiye anket uygulanmıştır, ancak 70 kişiden geri dönüş alınarak analiz 70 kişi üzerinde yapılmıştır. Araştırmanın modeli, tanımlayıcı bir anket modelidir. Verilerin toplanmasında, Bilgi Formu ve İletişim Becerileri Ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS programı ile değerlendirilmiştir.
Bulgular: Araştırma, anket formları demografik özellikler ve evde sağlık hizmeti değerlendirme ölçeği ile ilgili sorulardan oluşmaktadır. Anket formları demografik özelliklere yönelik sorulardan ve evde sağlık hizmeti değerlendirme ölçeğinden oluşmaktadır. Katılımcıların evde bakım hizmetlerini değerlendirme durumları hastanın bakım ihtiyacı talep etme süresine göre karşılaştırıldığında, hastanın bakım ihtiyacı talep etme süresine bağlı olarak katılımcıların evde bakım hizmetlerini değerlendirme algıları farklılık göstermemektedir (p>0,05).
Sonuç: Hastaların ve hasta yakınlarının görüşleri evde bakım hizmetleri açısından değerlendirildiğinde, evde sağlık hizmeti değerlendirme anketindeki tüm ifadelerin ortalama değerleri 4'ün üzerindedir. Bu, evde bakım hizmeti alan hastaların ve yakınlarının evde bakım hizmetleri ile ilgili olumlu algılarının olduğunu göstermektedir. Evde bakım hizmetlerinde hastaların ve yakınlarının memnuniyeti çok yüksektir. Hastane ve sağlık merkezlerinin imkanlarının nüfusa göre yetersiz kalması vb. durumlarda hastaların evinin konforunda gereken sağlık hizmetlerini sağlaması yaşam kalitesi ve daha fazla bireye sağlık hizmeti sunuluyor olabilmesi açısından büyük önem taşımaktadır.