Aim: This study has been conducted to understand the
communication among healthcare professionals (HCPs) in the intensive care unit
(ICU) setting and ICU patients’ families and also to learn thoughts and
feelings of caregivers on these interactions.
Methods: Semi structured in debt interview and
observation methods were used to gather data. Findings were analyzed by NVIVO7
computer supported qualitative research analysis program.
Findings:
It has been understood that caregivers feel desperation in general. Factors such as not being able to with their
loved ones, the idea of losing them and waiting period might increase their
misery. It has been understood that, when they are communicated to decrease the
negativity they go through, a proper language that caregivers can understand is
not used and not enough time spent to inform them.
Conclusion: Healthcare institutions and HCPs
should play an important role on a sustainable, healthy communication with
caregivers.
Yöntem: Veri toplama aracı olarak yarı
yapılandırılmış derinlemesine görüşme yöntemi ve gözlem kullanılmıştır.
Verilerin analizi NVIVO7 (bilgisayar destekli nitel veri analizi) paket
programıyla yapılmıştır.
Bulgular: Hasta yakınlarının genel olarak
çaresizlik hissettiği anlaşılmaktadır. Yakınlarının yanında olamama, hastayı
kaybetme düşüncesi ve bekleme süreci de yaşadıkları olumsuzlukları
arttırabilmektedir. Olumsuzlukları azaltmak için iletişim kurulduğunda ise
hasta yakınlarının anlayabileceği bir dil kullanılmadığı ve bilgilendirme için
gerekli zamanın ayrılmadığı anlaşılmaktadır.
Sonuç: Sağlıklı sürdürülebilir iletişim için
kurumlara ve sağlık çalışanlarına önemli görevler düştüğü düşünülmektedir.
Subjects | Clinical Sciences |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 26, 2017 |
Acceptance Date | April 10, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 1 |
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)