Health literacy is a cognitive and social ability to access, understand and use the information necessary for the protection and development of health. It is one of the strategic objectives to transmit the information developed by the scientific world in a language understandable and accessible to society and to develop appropriate behavior with this information. At the Ottowa First Health Promotion Conference, it was stated that health promotion activities cannot be achieved only with the efforts of the health sector, but they should take responsibility in this field in other sectors. Increasing the health literacy levels of teachers, who are the main hero of the education sector, which is expected to accompany the health sector, is very important for them and society. In this context, it is important to provide training to increase the level of health literacy of teachers. In this review, it is aimed to give information about the importance of increasing the health literacy levels of teachers and to evaluate the health literacy levels of teachers as a result of the literature review.
Primary Language | tr |
---|---|
Subjects | Medicine |
Journal Section | Articles |
Authors |
|
Dates |
Publication Date : December 29, 2020 |
Bibtex | @review { igusabder766017,
journal = {İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi},
issn = {2536-4499},
eissn = {2602-2605},
address = {İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu - Cihangir Mah. Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sk. No: 1 Avcılar / İstanbul / Türkiye},
publisher = {İstanbul Gelisim University},
year = {2020},
volume = {},
pages = {475 - 483},
doi = {10.38079/igusabder.766017},
title = {Öğretmenlerin Sağlık Okuryazarlığı Düzeylerinin Yükseltilmesi Neden Önemlidir?},
key = {cite},
author = {Dost, Ayşe and Üner, Elif}
} |
APA | Dost, A , Üner, E . (2020). Öğretmenlerin Sağlık Okuryazarlığı Düzeylerinin Yükseltilmesi Neden Önemlidir? . İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi , (12) , 475-483 . DOI: 10.38079/igusabder.766017 |
MLA | Dost, A , Üner, E . "Öğretmenlerin Sağlık Okuryazarlığı Düzeylerinin Yükseltilmesi Neden Önemlidir?" . İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi (2020 ): 475-483 <https://dergipark.org.tr/en/pub/igusabder/issue/58664/766017> |
Chicago | Dost, A , Üner, E . "Öğretmenlerin Sağlık Okuryazarlığı Düzeylerinin Yükseltilmesi Neden Önemlidir?". İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi (2020 ): 475-483 |
RIS | TY - JOUR T1 - Öğretmenlerin Sağlık Okuryazarlığı Düzeylerinin Yükseltilmesi Neden Önemlidir? AU - Ayşe Dost , Elif Üner Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - doi: 10.38079/igusabder.766017 DO - 10.38079/igusabder.766017 T2 - İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 475 EP - 483 VL - IS - 12 SN - 2536-4499-2602-2605 M3 - doi: 10.38079/igusabder.766017 UR - https://doi.org/10.38079/igusabder.766017 Y2 - 2020 ER - |
EndNote | %0 İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi Öğretmenlerin Sağlık Okuryazarlığı Düzeylerinin Yükseltilmesi Neden Önemlidir? %A Ayşe Dost , Elif Üner %T Öğretmenlerin Sağlık Okuryazarlığı Düzeylerinin Yükseltilmesi Neden Önemlidir? %D 2020 %J İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi %P 2536-4499-2602-2605 %V %N 12 %R doi: 10.38079/igusabder.766017 %U 10.38079/igusabder.766017 |
ISNAD | Dost, Ayşe , Üner, Elif . "Öğretmenlerin Sağlık Okuryazarlığı Düzeylerinin Yükseltilmesi Neden Önemlidir?". İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi / 12 (December 2020): 475-483 . https://doi.org/10.38079/igusabder.766017 |
AMA | Dost A , Üner E . Öğretmenlerin Sağlık Okuryazarlığı Düzeylerinin Yükseltilmesi Neden Önemlidir?. IGUSABDER. 2020; (12): 475-483. |
Vancouver | Dost A , Üner E . Öğretmenlerin Sağlık Okuryazarlığı Düzeylerinin Yükseltilmesi Neden Önemlidir?. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2020; (12): 475-483. |
IEEE | A. Dost and E. Üner , "Öğretmenlerin Sağlık Okuryazarlığı Düzeylerinin Yükseltilmesi Neden Önemlidir?", İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, no. 12, pp. 475-483, Dec. 2021, doi:10.38079/igusabder.766017 |