Research Article
BibTex RIS Cite

The Effect of the Principal “The More Common is Considered, Not the Rare One.” On Abû Hanîfa’s Jurisprudence on Crimes and Punishments

Year 2015, Issue: 25, 275 - 297, 30.04.2015

Abstract

The principle “The more common is considered, not the rare one”, which was very influential in many aspects of laws of Hanefi jurisprudence and very important on Abu Hanifa’s crime theory. Abu Hanifa, in many legal matters in which decided in the light of this principle, regarded the conditions in which crime commited as terms of punishment, and he applied the most severe punishment (hadd and qisâs) to general and common forms of a crime. Abu Hanifa’s method looks like the modern legal one that applies the heavier penalti es to more common crime conducts. It is understood that the main aim of both system is to punish common crimes that violate the public safety with heavier and dissuasive penalties.

“İtibar Gâlib-i Şâyiadır, Nadire Değildir” İlkesinin Ebû Hanîfe’nın Suç-Ceza Teorisine Etkisi

Year 2015, Issue: 25, 275 - 297, 30.04.2015

Abstract

Hanefî doktrininde hukukun birçok alanında dikkate alınan “itibar gâlib-i şâyiadır, nadire değildir” ilkesinin, özellikle, Ebû Hanîfe’nin suç-ceza teorisinde etkili olduğu görülmektedir. Ebû Hanîfe, bu ilkenin ışığında hareket ettiği birçok meselede, suçun ger çekleştiği genel koşulları adeta cezalandırma şartları olarak değerlendirmekte, kısâs ve had gibi ağır cezaları, suçların yaygın icra şekillerine uygulamaktadır. Ebû Hanîfe’nin me todu, modern hukukta yaygın gerçekleştirilen suç eylemlerine, daha ağır cezaların tatbik edilmesine kısmen benzemektedir. Her iki uygulamanın ortak amacının, kamu güvenliğini en çok ihlal eden suç eylemlerini, nispeten daha ağır ve caydırıcı nitelikte cezalarla yaptırım altına almak olduğu anlaşılmaktadır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Islamic Law
Journal Section Research Articles
Authors

Ahmet Aydın

Publication Date April 30, 2015
Submission Date November 1, 2014
Published in Issue Year 2015 Issue: 25

Cite

APA Aydın, A. (2015). “İtibar Gâlib-i Şâyiadır, Nadire Değildir” İlkesinin Ebû Hanîfe’nın Suç-Ceza Teorisine Etkisi. İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi(25), 275-297.
AMA Aydın A. “İtibar Gâlib-i Şâyiadır, Nadire Değildir” İlkesinin Ebû Hanîfe’nın Suç-Ceza Teorisine Etkisi. İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi. April 2015;(25):275-297.
Chicago Aydın, Ahmet. “‘İtibar Gâlib-I Şâyiadır, Nadire Değildir’ İlkesinin Ebû Hanîfe’nın Suç-Ceza Teorisine Etkisi”. İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi, no. 25 (April 2015): 275-97.
EndNote Aydın A (April 1, 2015) “İtibar Gâlib-i Şâyiadır, Nadire Değildir” İlkesinin Ebû Hanîfe’nın Suç-Ceza Teorisine Etkisi. İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi 25 275–297.
IEEE A. Aydın, “‘İtibar Gâlib-i Şâyiadır, Nadire Değildir’ İlkesinin Ebû Hanîfe’nın Suç-Ceza Teorisine Etkisi”, İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi, no. 25, pp. 275–297, April2015.
ISNAD Aydın, Ahmet. “‘İtibar Gâlib-I Şâyiadır, Nadire Değildir’ İlkesinin Ebû Hanîfe’nın Suç-Ceza Teorisine Etkisi”. İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi 25 (April2015), 275-297.
JAMA Aydın A. “İtibar Gâlib-i Şâyiadır, Nadire Değildir” İlkesinin Ebû Hanîfe’nın Suç-Ceza Teorisine Etkisi. İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi. 2015;:275–297.
MLA Aydın, Ahmet. “‘İtibar Gâlib-I Şâyiadır, Nadire Değildir’ İlkesinin Ebû Hanîfe’nın Suç-Ceza Teorisine Etkisi”. İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi, no. 25, 2015, pp. 275-97.
Vancouver Aydın A. “İtibar Gâlib-i Şâyiadır, Nadire Değildir” İlkesinin Ebû Hanîfe’nın Suç-Ceza Teorisine Etkisi. İslam Hukuku Araştırmaları Dergisi. 2015(25):275-97.