الوتر فى الواجب على صلاة اطلاقِ حكمِ مسألةَ المقالة نستهدف فى هذه الملخص:
سَتْ على رأى الواجب الذى اُسْنِد الى أبى حنيفة و مذهب الحنفية. الروايات التي اُسِّ
بعض العلماء سيُنَاقَشُ أولا حول قواعد الجرح و التعديل مع نقلها من الآثار لأبى يوسف
و محمد. و فى المقابل الادلة التي استدلها اكثر العلماء مع البخارى الذين يقولون صلاة
الوتر سنة سيُحَلَّلُ حول احاديث البخاري. و ايضا يأتي هنا آراء علماء الحنفية و اتجهات
علماء الُجمْهُور الي المسألة في اطار الادلة العقلية و النقلية
Bu makalede Hanefî mezhebinde vitir namazının vâcip sayılmasının dayanakları ele alınmıştır. Kaynaklarda Ebû Hanîfe ve bir kısım âlimlere nisbet edilen vâcip görüşü nün temellendirildiği rivayetler, öncelikle Ebû Yûsuf ve İmam Muhammed’e ait temel eserlerden nakledilerek cerh ve tadil kriterleri çerçevesinde değerlendirilecektir. Buna mukabil vitir namazının sünnet olduğunu söyleyen Buhârî’nin de aralarında bulunduğu âlimlerin çoğunluğunun istidlâl ettiği deliller, ümmet nazarında Kur’ân’dan sonra en sahih kaynak olarak hüsnükabul gören Buhârî rivayetleri bağlamında ele alınarak iki görü şe ait delillerin özellikle hadis kriterleri düzleminde mukayese edilmesi imkanını sağlayacaktır. Farz-vâcip gibi kavramsal usûl-i fıkıh tartışmalarından daha çok rivayet eksenli bu çalışmada ayrıca Hanefî âlimlerinin görüşleri ile cumhurun konuya aklî ve naklî deliller çerçevesindeki yaklaşımlarına da yer verilecektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Islamic Law |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 30, 2014 |
Submission Date | May 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 24 |