Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Geri çekildi: Turizm pazarlamasında çevrimiçi sitelerindeki müşteri yorumları ve puanlama sisteminin otel satış fiyat tercihlerine etkisi

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 28 - 40, 31.12.2018

Öz

Son  yıllarda,  internetin  gelişmesi  ile  birlikte  turizm  sektöründe  faaliyet  gösteren  işletmeler  bu 

gelişmeyi değerlendirerek internet üzerinde hizmet veren çevrimiçi rezervasyon siteleri kurmuşlardır. 

Bu sebeple, çevrimiçi rezervasyon sitelerinde, konaklama işletmeleri ürünlerini pazarlamalarında 

satış  fiyatının  uygun  olması  yanı  sıra,  sitedeki  puanlama  sistemi  ve  önceden  aynı  konaklama 

işletmesinde konaklamış müşterilerin çevrimiçi sitelerde, otel hakkındaki yorum paylaşımları, yani 

müşteri yorumları da diğer turizm müşterilerinin kararlarını etkilemekte büyük etken oluşturmuştur. 

Araştırma  kapsamında  literatür  aşaması  iki  bölümden  oluşmuştur.  İlk  bölüm,  turizm  pazarlaması 

kavramı ve gelişimi araştırılmıştır. İkinci bölüm, internet pazarlaması kavramı ve internetin gelişimi, 

e-ticaret  ve  turizm  sektörü:  e-turizm  kavramları,  e-turizmde  çevrimiçi  seyahat  pazarı  gelişimi 

açıklanmıştır.  Araştırmasının  analiz  kısmında,  anket  çalışması  sonucu,  çevrimiçi  rezervasyon 

sitelerindeki müşteri yorumları ve puanlama sisteminin otel satış fiyat tercihlerine nasıl bir etkisi 

olduğu analizi yapılarak, sonuç kısmında yorumlanmıştır. 

Kaynakça

  • KAYNAKÇA Akat, Ö. (2000). Pazarlama Ağırlıklı Turizm İşletmeciliği . Bursa: Ekin Basım Yayın. Akova, O., Sarıışık, M., & Altunel, M. C. (2009). Turizm İşletmelerinde Uygunluk. C. Avcıkurt, Ş. Demirkol, & B. Zengin içinde, Turizm İşletmelerinin Pazarlanmasında 7P ve 7C (s. 281-313). Değişim Yayınları. Aksu, H., Candan, U., & Çankaya, M. N. (2011). Her Şey Çıplak: Bildiğiniz İnternetin Sonu Web 3.0.İstanbul: Media Cat Yayınları. Alikılıç, Ö. A. (2011). Halkla İlişkiler 2.0 Sosyal Medya Yeni Paydaşlar Yeni Teknikler. Ankara: Efil Yayınevi. Alp, S. (2017, Nisan). Türkiye’de online seyahatin payı yüzde 15’e ulaştı. dünya.com websitesi: https://www.dunya.com/sektorler/turizm/turkiyede-online-seyahatin-payi-yuzde-15e-ulasti-haberi-357152 adresinden alındı Angelo, R., & Vladimir, A. (1994). An Introduction To Hospitality Today. Indiana: Ahma. Armstrong , G., & Kotler, P. (2003). Marketing: An Introduction. Prentice Hall. Avcıkurt, C. (2009). Turizm İşletmelerinin Pazarlamasında 7P ve 7C. Sakarya: Değişim Yayınları. Ellsworth, J., & Jill, M. (1995). Marketing On The Internet. New Jersey: John Wiley & Sons Inc. Holloway, J., & Plant, R. (1992). Marketing For Tourism. London: Pitman Publishing. İçöz, O. (1996). Turizm İşletmelerinde Pazarlama. Ankara: Anatolia Yayıncılık. Kocabaş, B. (2012, 09 12). Sosyal Medya Yönetiminin Olmazsa Olmazları . www.slideshare.net: http://www.sosyalmedya.co/sosyal-medya-yonetimi adresinden alındı Koren, J. (2012, 04 22). Web 4.0 And Beyond. www.slideshare.net: http://www.slideshare.net/john5700/web40-and-beyond-12645305 adresinden alındı Kotler, P. (2003). Marketing Management Analysis, Planing Implementation And Control,. New Jersey: Prentice Hall. Kotler, P., & Muallimoğlu, N. (2000). Pazarlama Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım. Kotler, P., Bowen, J., & Makns, J. (2002). Marketing For Hospitality And Tourism. New Jersey: PrienticeHall. Laws, E. (2002). Tourism Marketing Quality And Service Management. London: Perspective Continum. Miguens, J., Baggio, R., & Costa, C. (2008). Social Media and Tourism Destinations: Tripadvisor Case Study. IASK ATR Advances in Tourism Research. Mucuk, İ. (2014). Pazarlama İlkeleri . İstanbul: Türkmen Kitabevi. Nucci, D. D. (1999). Fragmanted Future. Design And New Media, 32. O'Reilly, T. (2007, 11 7). What's Web 2.0 Design Patterns And Business Models For The Next Generation Of Software. Munich Personal RePEC-Archive, s. 19-25. Özmen, T. (2012). Web 1.0'dan Web 3.0'a İnternetin Gelişimi Ve Etkileri. İstanbul: Doğan Kitap Yayınları. Pırnar, I. (2005). Turizm Endüstrisinde E-Ticaret. Ekonomik Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 51-65. Pride, W., & Ferrell, O. (2010). Marketing. Boston: Houghton Miffin Co. Scott. (2010). Australian Tourism Data Warehouse; E-Marketing: Customer reviews and Tripadvisor, Australıan Tourısm Data Warehouse, Australıan Tourısm Data Report, Tutorial 29. ATDW Websitesi: http://www.atdw.com.au/media/1558/tourism_e_kit.pdf, adresinden alındı Tunçalp, O. (2017, Nisan 17). Türkiye’de Online Seyahat Pazarı Büyüyor. TurizmTatilSeyahat Web Sitsi: http://www.turizmtatilseyahat.com/turkiyede-online-seyahat-pazari-buyuyor.htm#.WpWtfujFLIU adresinden alındı Uygur, S. M. (2007). Turizm Pazarlaması. Ankara: Nobel Yayın. Yılmaz, E. (2009). Yeni Medya Ve Halkla İlişkiler . Konya: Eğitim Yayınları.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Onur Tunçalp

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tunçalp, O. (2018). Geri çekildi: Turizm pazarlamasında çevrimiçi sitelerindeki müşteri yorumları ve puanlama sisteminin otel satış fiyat tercihlerine etkisi. Uluslararası Beşeri Ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi, 2(2), 28-40.
AMA Tunçalp O. Geri çekildi: Turizm pazarlamasında çevrimiçi sitelerindeki müşteri yorumları ve puanlama sisteminin otel satış fiyat tercihlerine etkisi. ubsbid. Aralık 2018;2(2):28-40.
Chicago Tunçalp, Onur. “Geri çekildi: Turizm pazarlamasında çevrimiçi Sitelerindeki müşteri Yorumları Ve Puanlama Sisteminin Otel satış Fiyat Tercihlerine Etkisi”. Uluslararası Beşeri Ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi 2, sy. 2 (Aralık 2018): 28-40.
EndNote Tunçalp O (01 Aralık 2018) Geri çekildi: Turizm pazarlamasında çevrimiçi sitelerindeki müşteri yorumları ve puanlama sisteminin otel satış fiyat tercihlerine etkisi. Uluslararası Beşeri ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi 2 2 28–40.
IEEE O. Tunçalp, “Geri çekildi: Turizm pazarlamasında çevrimiçi sitelerindeki müşteri yorumları ve puanlama sisteminin otel satış fiyat tercihlerine etkisi”, ubsbid, c. 2, sy. 2, ss. 28–40, 2018.
ISNAD Tunçalp, Onur. “Geri çekildi: Turizm pazarlamasında çevrimiçi Sitelerindeki müşteri Yorumları Ve Puanlama Sisteminin Otel satış Fiyat Tercihlerine Etkisi”. Uluslararası Beşeri ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi 2/2 (Aralık 2018), 28-40.
JAMA Tunçalp O. Geri çekildi: Turizm pazarlamasında çevrimiçi sitelerindeki müşteri yorumları ve puanlama sisteminin otel satış fiyat tercihlerine etkisi. ubsbid. 2018;2:28–40.
MLA Tunçalp, Onur. “Geri çekildi: Turizm pazarlamasında çevrimiçi Sitelerindeki müşteri Yorumları Ve Puanlama Sisteminin Otel satış Fiyat Tercihlerine Etkisi”. Uluslararası Beşeri Ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi, c. 2, sy. 2, 2018, ss. 28-40.
Vancouver Tunçalp O. Geri çekildi: Turizm pazarlamasında çevrimiçi sitelerindeki müşteri yorumları ve puanlama sisteminin otel satış fiyat tercihlerine etkisi. ubsbid. 2018;2(2):28-40.

IHSSR is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.


88x31.png