Research Article
BibTex RIS Cite

MISYON VIZYON BILDIRILERININ MÜŞTERI ODAKLILIK YÖNÜNDEN DEĞERLENDIRILMESI: 5 YILDIZLI KONAKLAMA İŞLETMELERI ÖRNEĞI

Year 2015, Volume: 9 Issue: 3, 31 - 49, 15.09.2015

Abstract

Değişen koşullar ve artan rekabet dolayısıyla işletmelerin, müşteri istek ve beklentilerine daha hızlı bir biçimde yanıt vermek amacıyla müşteri odaklı olmayı tercih etmektedir. Özellikleri göz önüne alındığında turizm işletmelerinin de bu işletmelerden biri olduğunu söylemek mümkündür. Bu bağlamda çalışmanın amacı turizm işletmelerinin kurumsal kimliğini yansıtan misyon ve vizyon bildirilerinde müşteri odaklı bir yaklaşım sergileyip sergilemediklerinin ortaya konmasıdır. Çalışma konaklama işletmelerinin henüz bu yönden değerlendirilmemiş olması nedeniyle özgünlük ve önem taşımaktadır. Ç alışmada turizm işletme belgesine sahip 577 tane 5 yıldızlı konaklama işletmesi incelenmiştir. Bu kapsamda konaklama işletmelerinin web sitelerinde yer alan misyon vizyon bildirileri içerik analizi yöntemi kullanılarak, Nwankwo tarafından geliştirilen müşteri odaklılık .l.ütleri ile değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre işletmelerin misyon ve vizyon bildirilerinde müşteri odaklılığı önemli bir .l.üt olarak kullandıkları, müşteriye değer ve önem atfettikleri sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Acuner, S. A. (2001), Müşteri Memnuniyeti ve Ölçümü, M.P.M. Yayınları: Ankara.
  • Akbaba, A. (2005), Müşteri Odaklı Hizmet Üretiminde Kalite Fonksiyon Göçerimi (KFG) Yaklaşımı: Konaklama İşletmeleri İçin Bir Uygulama Çalışması, Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 16 (1), ss: 59-81.
  • Akgeyik, T. (2005), Müşteri Odaklı İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Dergisi, 55 (1), ss: 853-875.
  • Altıok, P. (2011), Applicable Vison, Mission and The Effects of Strategic Management on Crisis Resolve, Procedia Social and Behavioral Sciences, V:24, ss: 61-71
Year 2015, Volume: 9 Issue: 3, 31 - 49, 15.09.2015

Abstract

References

  • Acuner, S. A. (2001), Müşteri Memnuniyeti ve Ölçümü, M.P.M. Yayınları: Ankara.
  • Akbaba, A. (2005), Müşteri Odaklı Hizmet Üretiminde Kalite Fonksiyon Göçerimi (KFG) Yaklaşımı: Konaklama İşletmeleri İçin Bir Uygulama Çalışması, Anatolia Turizm Araştırmaları Dergisi, 16 (1), ss: 59-81.
  • Akgeyik, T. (2005), Müşteri Odaklı İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Dergisi, 55 (1), ss: 853-875.
  • Altıok, P. (2011), Applicable Vison, Mission and The Effects of Strategic Management on Crisis Resolve, Procedia Social and Behavioral Sciences, V:24, ss: 61-71
There are 4 citations in total.

Details

Journal Section Issue
Authors

Makbule Civelek Oruç This is me

Burhanettin Zengin This is me

Publication Date September 15, 2015
Submission Date May 31, 2017
Published in Issue Year 2015 Volume: 9 Issue: 3

Cite

APA Oruç, M. C., & Zengin, B. (2015). MISYON VIZYON BILDIRILERININ MÜŞTERI ODAKLILIK YÖNÜNDEN DEĞERLENDIRILMESI: 5 YILDIZLI KONAKLAMA İŞLETMELERI ÖRNEĞI. Kastamonu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(3), 31-49.