Küresel rekabet ortamında teknolojideki hızlı gelişmeler mamul çeşitliliğini arttırırken, mamul yaşam dönemini kısaltmıştır. Bunun sonucunda işletmeler, kısa zamanda, düşük maliyette ve yüksek kalitede mamuller üretmek için tasarım ve geliştirme faaliyetlerine önemli miktarlarda kaynak ayırmak zorunda kalmışlardır. Geleneksel maliyet sistemleri tasarım ve geliştirme faaliyetlerini dönem gideri kabul ederek mamulün maliyetine yansıtmadığı için stratejik kararlar almada yetersiz kalmıştır. Bu çalışmada yeni ürün geliştirme maliyetlerinin tahmin edilmesinde farklı bir yaklaşıma yer verilmektedir. Bu çalışma ile ürün geliştirme uygulamasının değişik aşamalarında ürünün maliyetini tahmin etmek için stratejik maliyet yönetimi araçları kullanılarak yeni bir yaklaşım sunulması amaçlanmaktadır. Bu amaçla SDFTM, HM ve MYDM kullanılarak yeni ürün maliyetinin tahmin edilmesi, stratejik kararlar alınmasında faydalı olacaktır.
Journal Section | Issue |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 15, 2016 |
Submission Date | June 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 12 Issue: 2 |