YALIN STRATEJİNİN FAALİYET PERFORMANSINA ETKİSİ: KAHRAMANMARAŞ TEKSTİL İŞLETMELERİNDE BİR UYGULAMA-
Year 2016,
Volume: 13 Issue: 3, 0 - 0, 15.07.2016
Alaeddin Koska
Nusret Göksu
Mehri Banu Sünbül
Abstract
İşletmeler küresel pazarlarda rekabet avantajı elde etmek ve dünya standartlarında iyi bir performansa sahip olabilmek için yalın üretim stratejilerinden faydalanmaktadırlar. Yalın strateji ise, işletmelerde katma değeri olmayan her türlü faaliyetin azaltılması veya kaldırılması yoluyla performans artışının sağlanmasını amaçlamaktadır. Bu çalışma işletmelerde yalın üretim stratejilerinin faaliyet performanslarına etkilerini ortaya koymayı amaçlanmaktadır. Araştırma Kahramanmaraş ilinde faaliyet gösteren tekstil üretim işletmelerinde anket yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre yalın üretim uygulamalarından akış yönetimi (FM) ile operasyonel performans arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. Diğer bir deyişle akış yönetimi arttıkça operasyonel performans da artmaktadır. Ancak tam zamanında üretim (JIT) ve atık minimizasyonu ile operasyonel performans arasında anlamlı bir ilişki bulunmamaktadır. Uluslararası yazın incelendiğinde yalın uygulamaların işletmenin operasyonel performansına ciddi katkısı olduğu anlaşılmaktadır. Araştırmamızda bu neticenin kısmi olarak desteklendiği gözlemlenmektedir.
References
- Abacı, A. ve Öztuna, G., (2013), “Yalın Düşünce ve Değer Akışı Haritalandırma Tekniği”, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, 1-23.
- Fabio Alher, F., (1998), “A Strategic Model of Operational Performance Improvement”, Doktora Tezi, Warwick Üniversitesi, 365s.
- Alony, Irit, Caputi, Peter ve Coltman, Tim (2011), “Informing Implementers of Lean Strategy in Process Industries-The Central Role of Schedulers”, Informing Implementers of Lean Strategy, Issues in Informing Science and Information Technology, (8), 335-349.
- Bergson, Lisa, (2001), “It’s not easy being lean”, Business Week Online, 11-27.
- Leonard Berry, L. L., (1995), “Relationship Marketing of Services- Growing Interest, Emerging Perspectives”, Journal of the Academy of Marketing Science, 23(4), .236-245
Year 2016,
Volume: 13 Issue: 3, 0 - 0, 15.07.2016
Alaeddin Koska
Nusret Göksu
Mehri Banu Sünbül
References
- Abacı, A. ve Öztuna, G., (2013), “Yalın Düşünce ve Değer Akışı Haritalandırma Tekniği”, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, 1-23.
- Fabio Alher, F., (1998), “A Strategic Model of Operational Performance Improvement”, Doktora Tezi, Warwick Üniversitesi, 365s.
- Alony, Irit, Caputi, Peter ve Coltman, Tim (2011), “Informing Implementers of Lean Strategy in Process Industries-The Central Role of Schedulers”, Informing Implementers of Lean Strategy, Issues in Informing Science and Information Technology, (8), 335-349.
- Bergson, Lisa, (2001), “It’s not easy being lean”, Business Week Online, 11-27.
- Leonard Berry, L. L., (1995), “Relationship Marketing of Services- Growing Interest, Emerging Perspectives”, Journal of the Academy of Marketing Science, 23(4), .236-245