Research Article
BibTex RIS Cite

MUHASEBE EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN MESLEK ETİĞİ ALGILAMALARININ İNCELENMESİ: ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Year 2016, Volume: 13 Issue: 3, 312 - 327, 15.07.2016

Abstract

Bu çalışmada Çankırı Karatekin Üniversitesi İşletme, İktisat ve Kamu Yönetimi son sınıf öğrencilerine, mesleki etik kuralları yönetmeliğinde yer alan doğruluk ve dürüstlük, tarafsızlık, gizlilik, mesleki yeterlilik ve özen, mesleki davranış boyutlarını ölçen bir anket çalışması yapılmış, öğrencilerin muhasebe meslek etiği konusundaki bilgi, düşünce ve algılama eğilimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada elde edilen verilerin normal dağılıma uymamasından dolayı parametrik olmayan tekniklerden yararlanılmıştır. Parametrik olmayan teknik olarak Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis testleri kullanılmıştır. Analiz sonuçları değerlendirildiğinde; öğrencilerin cinsiyet ve etik eğitimi alıp almama durumları ile meslek etiği algılamaları arasında anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır. Diğer değişkenler olan yaş, gelir düzeyi ve ikamet edilen yer ile öğrencilerin muhasebe meslek etiği algılamaları arasında istatistiksel açıdan önemli düzeyde bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir.

References

  • Akın, Osman ve Özdaşlı, Kürşat (2014), “Muhasebe Meslek Mensuplarının Mesleki Faaliyetlerinde Uymaları Gereken Etik İlkelere Uyma Düzeyine Yönelik Meslek Mensupları İle Meslek Yüksek Okulu Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Algıları”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 63, 59-74.
  • Arzova, Burak Sabri ve Susmuş, Türker (2003), “Muhasebe Bilim Dalında Uzmanlaşmayı Seçen İşletme Öğrencilerinin Meslek Etiği Algılamalarının İncelenmesi: İki Üniversite Örneği”, Muhasebe Bilim ve Dünya Dergisi, 5(2), 127-152.
  • Atayman, Veysel (2005), Etik, Donkişot Yayınları, İstanbul.
  • Ay, Mustafa ve Güler, Ender (2011), “Öğrencilerin Etik Değerleri: Meslek Yüksekokulu Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma”, III. Ulusal Kurumsal Yönetim, Yolsuzluk, Etik ve Sosyal Sorumluluk Konferansı, Nevşehir.
  • Bahar, Emel (2014), Meslek Etiği, Detay Yayınları, Ankara
Year 2016, Volume: 13 Issue: 3, 312 - 327, 15.07.2016

Abstract

References

  • Akın, Osman ve Özdaşlı, Kürşat (2014), “Muhasebe Meslek Mensuplarının Mesleki Faaliyetlerinde Uymaları Gereken Etik İlkelere Uyma Düzeyine Yönelik Meslek Mensupları İle Meslek Yüksek Okulu Muhasebe Bölümü Öğrencilerinin Algıları”, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 63, 59-74.
  • Arzova, Burak Sabri ve Susmuş, Türker (2003), “Muhasebe Bilim Dalında Uzmanlaşmayı Seçen İşletme Öğrencilerinin Meslek Etiği Algılamalarının İncelenmesi: İki Üniversite Örneği”, Muhasebe Bilim ve Dünya Dergisi, 5(2), 127-152.
  • Atayman, Veysel (2005), Etik, Donkişot Yayınları, İstanbul.
  • Ay, Mustafa ve Güler, Ender (2011), “Öğrencilerin Etik Değerleri: Meslek Yüksekokulu Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma”, III. Ulusal Kurumsal Yönetim, Yolsuzluk, Etik ve Sosyal Sorumluluk Konferansı, Nevşehir.
  • Bahar, Emel (2014), Meslek Etiği, Detay Yayınları, Ankara
There are 5 citations in total.

Details

Journal Section Issue
Authors

Pınar Ceylan This is me

Serkan Terzi

Publication Date July 15, 2016
Submission Date June 2, 2017
Published in Issue Year 2016 Volume: 13 Issue: 3

Cite

APA Ceylan, P., & Terzi, S. (2016). MUHASEBE EĞİTİMİ ALAN ÖĞRENCİLERİN MESLEK ETİĞİ ALGILAMALARININ İNCELENMESİ: ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Kastamonu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(3), 312-327.