Schumpeteryan girişimcilik anlayışından bugüne girişimcilik ile inovasyon arasındaki ilişkiye dikkat çekilmektedir. Çünkü girişimcilik ve inovasyon, birbirini destekleyen ya da güçlendiren iki önemli kavramdır. Girişimcilik, yenilikçi fikirlerin hayata geçirilmesini sağlarken; inovasyon ise girişimcilik faaliyetlerinin başarısını artırmaya destek olmaktadır. Bu nedenle söz konusu ilişki genellikle inovasyon girdilerinin girişimciliğe olan etkisi ya da girişimciliğin inovasyona etkileri üzerinde durmaktadır. Fakat erken aşama girişimlerin inovasyon üzerindeki etkileri ihmal edilen bir konu olmuştur. Erken aşama girişimlerin genellikle yenilikçi ürünler veya hizmetler sunarak inovatif çıktılar üretme potansiyelleri rekabet avantajı sağlamaya yardımcı olabilir. Bu bağlamda çalışmanın temel amacı, erken aşama girişimcilik faaliyetlerinin inovasyon çıktıları üzerindeki etkilerini ortaya koymaktır. Bu kapsamda araştırmada, çeşitli raporlardan elde edilen ikincil veriler panel regresyon analizi ile test edilmiştir. Araştırma verileri 2011-2023 yılları arasını kapsamaktadır. Çalışmanın örneklemi verilerine eksiksiz ulaşılan 27 ülkeden oluşmaktadır. Veriler, Stata programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonuçları, erken aşama girişim faaliyetlerinin inovasyon çıktıları üzerinde etkisinin olduğunu ortaya koymaktadır. Çalışma, erken aşama girişimciliğin inovasyon üzerindeki etkisini bütüncül bir bakış açısıyla ve makro düzeyde ele alarak literatüre önemli bir katkı sağlamaktadır.
Çalışma açık kaynaklardan elde edilen ikincil veriler kullanılarak hazırlandığından dolayı Etik Kurul Onayı gerektirmemektedir.
The relationship between entrepreneurship and innovation has been emphasized since the Schumpeterian understanding of entrepreneurship. This is because entrepreneurship and innovation are two important concepts that support and strengthen each other. Entrepreneurship facilitates the realization of innovative ideas, while innovation helps enhance entrepreneurial activities' success. Therefore, the relationship in question generally focuses on the effects of innovation inputs on entrepreneurship or the effects of entrepreneurship on innovation. However, the impact of early-stage ventures on innovation has been a topic that has yet to be addressed. Early-stage ventures have the potential to create innovative outputs by offering novel products or services, which can contribute to gaining a competitive advantage. In this regard, the study's primary aim is to reveal the effects of early-stage entrepreneurial activities on innovation outputs. To this end, secondary data from various reports have been tested using panel regression analysis. Research data covers the period 2011-2023. The study sample consists of 27 countries with complete data. The collected data have been analyzed using the Stata program. The analysis results indicate that early-stage entrepreneurial activities impact innovation outputs. This study contributes to the literature by examining the effects of early-stage entrepreneurship on innovation as a whole and at a macro level.
Since the study was prepared using data obtained from open materials, it does not require Ethics Committee Approval.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Innovation Management |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2025 |
Submission Date | October 11, 2024 |
Acceptance Date | June 20, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 27 Issue: 1 |