Bu çalışmanın amacı, stratejik yönetim literatüründe önemli bir yeri bulunan Üst Kademe Teorisi’ni demografik ve bilişsel özellikler çerçevesinde yeniden değerlendirmektir. Üst yönetim ekiplerini inceleme konusu olarak ele alan üst kademe teorisinde yöneticilerin özellikleri önemli rol oynamaktadır. Yöneticilerin yaş, eğitim, iş geçmişi ve görev süresi demografik özellikleri; yöneticinin değerleri ve bilişsel yapıları da bilişsel özellikleri oluşturmaktadır. Bu alanda yapılan çalışmalarda demografik özelliklerin daha çok dikkate alındığı, bilişsel özelliklerin ise detaylı olarak değerlendirilmediği görülmektedir. Bununla birlikte, üst kademe teorisinin dayandığı bu iki özellik grubunun birlikte incelenmesi ve aralarındaki kuramsal ilişkinin kapsamlı olarak düşünülmesi teorinin daha iyi anlaşılması açısından kaçınılmaz görünmektedir.
The aim of this study is to rethinking Upper Echelons Theory, which has a significant importance in strategic management literature, by examining demographic and cognitive characteristics. These characteristics have a great importance on upper echelons theory which takes top management teams as a subject of a research. Demographic characteristics include age, education, tenure and functional background. Therefore executive values and cognitive structure form cognitive characteristics of top managers. However, considering these two groups of characteristics together and examining the conceptual relationship seem to be inevitable for a better understanding of this theory.
Other ID | JA73BZ82VN |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2016 |
Submission Date | December 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 4 Issue: 4 |
This Web is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.