Bu çalışma Harran Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde öğrenim gören 4. sınıf öğrencilerinin muhasebe finans dersleri hakkındaki genel düşünceleri ile bu derslere ilişkin finansal okuryazarlık düzeylerini başarı düzeylerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Ayrıca öğrencilerin muhasebe finans dersleri hakkındaki genel düşünceleri ile okuryazarlık düzeylerinin demografik değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğinin araştırılması da çalışmanın diğer bir amacını oluşturmaktadır. Çalışmanın amaçları doğrultusunda hazırlanan anket formu 447 öğrenciye uygulanmış olup elde edilen anket verileri Frekans Analizi, Bağımsız Örneklem T Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi gibi istatistiki teknikler kullanılarak analiz edilmiştir. Söz konusu analizler sonucunda öğrencilerin muhasebe ve finans derslerine ilişkin okuryazarlıklarının yeterli olmadığı ve bazı demografik değişkenlere göre öğrencilerin muhasebe finans dersleri hakkındaki görüşlerinde ve finansal okuryazarlık düzeylerinde farklılıklar olduğu tespit edilmiştir
This study was carried out to determine the general thinking about accounting finance courses of fourth grade students at Harran University Faculty of Economics and Administrative Sciences and financial literacy achievement levels levels related to these courses. The other aim of the study is also to investigate whether the students' general thoughts about accounting finance courses and their literacy levels differ according to the demographic variables. The questionnaire form prepared for the purpose of the study was applied to 447 students and the obtained questionnaire data were analyzed using statistical techniques such as Frequency Analysis, Independent Sampling T Test and One Way Anova. As a result of the analysis, it has been detected that the literacy of the students in the accounting and finance courses is not sufficient and according to some demographic variables differences have been determined in the financial literacy levels of the students who take part in this study
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 5 Issue: 4 |
Bu Web Sitesi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.