Bu
çalışmanın amacı, çoklu kuşak teorisine dayanarak Türkiye’ de farklı kuşaktaki
iş görenlerin iş güvencesizliği ve iş-aile çatışması algılarına göre
farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda
oluşturulan iki hipotez İstanbul ilinde faaliyet gösteren altı farklı vakıf
üniversitesinden 335 akademisyenden elde edilen verilere ANOVA analizi
uygulanarak test edilmiştir. Uygulanan analizler sonucunda, Y (1980-1995) ve X
kuşağına (1966-1979) mensup akademisyenlerin iş güvencesizliği algısının bebek
patlaması (1945-1965) kuşağına mensup akademisyenlerin iş güvencesizliği
algısından daha fazla olduğu tespit edilmiştir. İş-aile çatışması algısı
bakımından ise Y, X ve bebek patlaması kuşağına mensup akademisyenler arasında
anlamlı bir fark bulunmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Dolayısıyla, oluşturulan iki
hipotezden, yalnızca biri kısmen desteklendiği için, çoklu kuşak teorisinin
Türkiye örnekleminde geçerliliğinin tartışmalı olduğu iddia edilebilir.
Çoklu Kuşak Teorisi İş Güvencesizliği Algısı İş -Aile Çatışması Algısı Bebek Patlaması Kuşağı X Kuşağı
Drawing
on multigenerational theory, the purpose of this study is to investigate
whether academicians from different generations differentiate in their
perceptions of job insecurity and work-family conflict. Fort his purpose, two hypothesis were tested
by applying ANOVA analysis to data collected from 335 academicians working in six
different private universities in İstanbul. The results of the hypothesis
testing indicate that, academicians from generation Y (1980-1995) and X
(1945-1965) perceive higher level ol job insecurity than Baby Boomers. However, there are no significant differences
among Generation Y, Generation X and Baby Boomers with regard to work-family
conflict perceptions. Since, only one of the hypothesis is partially supported,
it can be assessed that, the generalizability of multigenerational theory to
Turkish context is controversial.
Multiple Generation Theory Job Insecurity Perception Work-family Conflict Perception Babay Boomers Generation X Generation Y
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Behaviour-Personality Assessment in Psychology, Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 19, 2019 |
Submission Date | July 5, 2018 |
Acceptance Date | October 26, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 |
İş ve İnsan Dergisi (e-ISSN 2148-967X) Creative Commons Alıntı-LisansDevam 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.