Bu çalışma, örgüt ve müşteri bakış açılarıyla Kosova konut inşaatı endüstrisinde stratejik planlama için kritik başarı faktörlerini ve konut inşaat bağlamında nasıl uygulandığını araştırmayı amaçlamaktadır. Araştırmada nitel yöntem kullanılarak birincil verilerin toplanması için örnek olay üzerinden derin görüşmeler yapılmıştır. Sonuçlar Kosova konut inşaatı şirketleri için 17 kritik başarı faktörü ortaya çıkarmıştır. Ayrıca, tanımlayıcı istatistikler pay sahibi grupları için önemli olarak değerlendirilen 11 faktörünü belirlemiştir. Bu faktörler satış sonrası hizmet, marka, müşteri hizmetleri, tasarım ve mimari, farklılaşma stratejisi, finansal güç, altyapı, konum, pazarlama, ücret ve yapı kalitesini içermektedir. Bulgular ilgili literatür ve Kosova konut inşaatı sektörü bağlamında tartışılmıştır.
This paper attempts to investigate the critical success factors for strategic planning in the residential construction industry in Kosovo from both organizational and customers perspectives and how they are applied in the residential construction context. This study used the case study strategy and in-depth interviews to collect primary data, which were analyzed qualitatively using data reduction and data display analysis technique. The findings revealed that 17 factors were identified as critical to success for residential construction companies in Kosovo. Moreover, a descriptive analysis is provided for 11 factors that were considered as important from both groups of stakeholders. These factors include after sales service, brand, customer service, design and architecture, differentiation strategy, financial strength, infrastructure, location, marketing, price, and quality of construction. These findings are discussed in the context of the established literature and within the context of the residential construction industry in Kosovo.
Critical Success Factors Kosovo Construction Sector Residential Construction Industry Strategic Planning
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Business Systems in Context |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 19, 2020 |
Submission Date | May 13, 2020 |
Acceptance Date | July 8, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 7 Issue: 2 |
İş ve İnsan Dergisi (e-ISSN 2148-967X) Creative Commons Alıntı-LisansDevam 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.