Son
yıllarda, firmalar başarılı olmak için müşterinin sesine ağırlık vermektedir.
Aynı zamanda iç müşterilerin sesini de hesaba katmaktadırlar. Bunun için birçok
yola başvurmaktadırlar. Bu çalışmada çalışanların beklentilerini ölçebilmek
için DELPHI tekniği uygulanmıştır. 6 ana faktör arası nedensel ilişkileri
ortaya çıkarmada DEMATEL yöntemi kullanılmıştır. Ölçümde kullanılan faktörleri
ağırlandırmak için basit toplamlı ağırlıklandırma yöntemine başvurulmuştur.
Sonuçlardaki sapmayı ve belirsizlikleri önlemek için bulanık mantıktan
faydalanılmıştır. Lokasyon olarak, İstanbul’da faaliyet gösteren bir plastik
fabrikasında çalışanların beklentileri ölçülmüştür. 18 beyaz yakalı çalışan
için anket uygulanmıştır. Ankette çalışanların beklentilerini ortaya çıkaran
sorular sorulmuştur. Değerlendirme yapmaları için yedili likert ölçeği
kullanılmıştır. Çalışan beklentilerini belirlemede kullanılan faktörlerin
ağırlıklandırılması ve nedensel ilişkilerin belirlenmesi için 5 uzmanın görüşü
alınmıştır. Böylece, çalışanların beklentileriyle ilgili sonuçların
güvenilirliği sağlanmıştır. Çalışmanın sonunda ödül sisteminin
yaygınlaştırılmasıyla ilgili beklentilerinin en fazla olduğu görülmüştür. Bu
beklentiyi maaş artışı takip etmiştir. En düşük beklenti ise eğitim
aktiviteleri olarak ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2019 |
Acceptance Date | June 28, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 10 |