Bu çalışma ile fizik, kimya ve biyoloji öğretmenlerinin 3B katı model tasarımına ve tasarlayacakları modellerin öğretim süreçlerinde kullanımına yönelik ihtiyaçlarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Tarama yöntemi ile yürütülen bu çalışmanın örneklemini 16 farklı ilde görev yapan 27 fizik, 36 kimya ve 40 biyoloji olmak üzere toplamda 103 öğretmen (66’sı kadın, 37’si erkek) oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen çevrimiçi “Fen Öğretiminde 3-Boyutlu Modellerin Tasarımı ve Kullanımı Formu” kullanılmıştır. Veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda; öğretmenlerin çoğunun (%86’sının), derslerinde hazır öğretim materyali veya modeli kullandığı, buna karşılık; %95’inin bu zamana kadar 3B baskı aracı ile kendilerinin geliştirdiği herhangi bir modeli derslerinde kullanmadıkları ve %97’sinin 3B katı model tasarlama deneyiminin olmadığı belirlenmiştir. Bununla birlikte, öğretmenlerin %83’ünün öğretim materyali olarak 3B katı model tasarlamak istediği tespit edilmiştir. Tüm bu sonuçlar, fizik, kimya ve biyoloji öğretmenlerinin 3B katı model tasarlama ve kullanma deneyimlerinin yetersiz olduğunu fakat gereken desteğin verilmesi neticesinde bu sürecin aktif bir şekilde yürütülebileceğini göstermektedir. Bu kapsamda, üniversiteler ile Milli Eğitim Bakanlığı işbirliğinde gerçekleştirilecek proje çalışmalarının ve hizmet içi eğitim programlarının öğretmenlere dijital yetkinlik kazandırma da etkili olacağı, bu sayede 3B öğretim modellerinin öğretmenler tarafından geliştirilerek öğretim süreçlerinde kullanımının artacağı düşünülmektedir.
3B Katı Model 3B Model Tasarımı ve Baskı Fizik Öğretmeni Kimya Öğretmeni Biyoloji Öğretmeni İhtiyaç Analizi
This study aims to determine the needs of physics, chemistry and biology teachers for 3D solid model design and the use of these models in teaching processes. The study was carried out by survey method. The sample of the study consists of 103 teachers (66 female, 37 male) in total, 27 of whom are physics, 36 chemistry and 40 biology, working in 16 different cities. The online "Design and Use of 3-Dimensional Models in Science Teaching Form" developed by the researchers was used as a data collection tool. The data were analyzed descriptively. According to the findings obtained; most of the teachers (86%) used ready-made teaching materials or models in their lessons; On the other hand, it has been determined that 95% of them have not used any model they developed with the 3D printing tool in their classes and 97% of them have no experience in designing 3D solid models. It was determined that 83% of the teachers wanted to design 3D solid models as teaching materials. All these results show that physics, chemistry and biology teachers have insufficient experience in designing and using 3D solid models, but this process can be carried out actively as a result of providing the necessary support.
3D Solid Model 3D Model Design and Printing Physics Teacher Chemistry Teacher Biology Teacher Needs Analysis
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Software Engineering (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2021 |
Submission Date | September 6, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 3 |
International Journal of 3D Printing Technologies and Digital Industry is lisenced under Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı