Havayolu şirketleri her gün dünya çapında milyonlarca yolcu taşımaktadır. Havayolu sektörü son yıllarda hem yurt içinde hem de yurt dışında büyük bir büyüme yaşamıştır. Bununla birlikte, birçok firma, hizmet kalitesi ve müşteri hizmet düzeyinde birçok soruna neden olan verimsiz operasyonlardan dolayı sıkıntı çekmektedir. Gecikmiş veya iptal edilmiş uçuşlar, kayıp bagaj veya yetersiz personel gibi düzensiz veya yanlış yönetilen operasyonlar, operasyonel verimliliğin düşmesine ve kârları üzerinde büyük bir olumsuz etkiye neden olmaktadır. Ayrıca havacılık sektöründe yaşanan hizmet sorunları ve operasyonel eksiklikler, müşteri memnuniyetsizliğine ve müşteri hizmet düzeylerinin düşük olmasına neden olmaktadır. Yalın yönetim uygulamaları, havayollarının yaşadığı sorunlara yönelik özel çözümler sunar. Bu uygulamalar, artan maliyetin gizli kaynaklarını ortadan kaldırırken havacılık operasyonlarının verimliliğini artırır. Kaizen, TPM, Altı Sigma, 5S ve JIT gibi yalın yönetim araçları ve teknikleri, havacılık endüstrisinin operasyonel verimliliğinin arttırılmasına, maliyetlerin düşürülmesine ve çalışanların becerilerinin verimli bir şekilde kullanılmasına yardımcı olabilir. Bu çalışmada, yalın tekniklerin havacılık endüstrisindeki operasyonlara uygulanmasını araştırmaktayız.
Airline companies carry millions of passengers worldwide every day, and the airline industry has experienced huge growth both domestically and internationally in recent years. However, many airliners suffer due to inefficient operations that cause many problems in their service quality and customer service level. Disorganized or mismanaged operations such as delayed or cancelled flights, lost luggage, or insufficient personnel lead to low operational efficiency and a huge negative impact on their profit. Besides, service problems and operational shortcomings in the aviation sector result in customer dissatisfaction and poor customer service levels. Lean management practices provide tailor-made solutions to address the problems experienced by airlines. These practices improve the efficiency of aviation operations while eliminating the hidden sources of the increased cost. Lean management tools and techniques such as Kaizen, TPM, Six Sigma, 5S, and JIT can help the aviation industry increase operational efficiency, reduce cost, and utilize employees' skills efficiently. In this paper, we investigate the application of lean techniques to operations in the aviation industry.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Aerospace Engineering |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Submission Date | December 15, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 2 Issue: 3 |
International Journal of Aeronautics and Astronautics is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).