Research Article
BibTex RIS Cite

Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Mobil Uygulamasının Değerlendirilmesi

Year 2017, Volume: 2 Issue: 2, 1 - 14, 30.07.2017

Abstract

Günümüzde,
akıllı telefonları günlük yaşamın her yerinde kullanabilme kolaylığı ve mobil
internet kullanımının artması ile kullanıcının internete erişme şekli
değişiyor. İnsanların internete kolay bir şekilde erişebilmesini sağlayan mobil
cihazlar internete erişimde ilk seçenek haline gelmektedir. İnternetin eğitimde
daha fazla kullanılacağını ön gören Milli Eğitim Bakanlığı EBA (Eğitim Bilişim
Ağı)’nın ilk sürümünü 2011 yılında çıkarmıştır. Teknolojinin eğitimde
kullanılması için oluşturulan öğrenme nesne ambarları temelinde şekillenmiştir.
EBA Türkiye’deki bütün öğretmenlerin ve öğrencilerin ücretsiz bir şekilde
faydalanabilmesine olanak sağlamaktadır.

Bu
çalışmada 2010 yılında duyurulan ve 2012 yılında başlanan FATİH Projesinin
eğitim portalı EBA’nın (Eğitim Bilişim Ağı) mobil uygulamasının
değerlendirilmesi yapılmıştır. EBA uygulamasının mobil uygulamasını
değerlendirirken, EBA’nın mobil uygulamasını kullanan öğretmen ve öğrencilerle
yarı yapılandırılmış görüşme formu ile görüşmeler yapılmıştır. Araştırma ile
günümüzde mobilden internete erişimin arttığı göz önünde bulundurularak,
EBA’nın mobil gelişimine katkı sağlanması ve yönlendirilmesi öngörülmektedir.





Sonuç olarak
görüşmeciler; EBA mobil uygulamasının basit, sade ve kolay tasarıma sahip
olduğu, içeriklerin yavaş yüklendiği, masaüstü sitesindeki kullanılan EBA Ders
özelliğinin mobil uygulama ile kullanılamadığını ifade etmişlerdir. Ayrıca,
sadece sınıf ortamında kullanıldığı için mobil uygulamaya gereksinim
duyulmadığı, EBA dersin eklenmesi ve öğrenci-öğrenci, öğretmen-öğrenci
etkileşimlerinin olduğu bir sosyal medya uygulaması şekline dönüşmesi ile mobil
kullanımının artacağını ifade etmişlerdir.

References

  • Açık Öğretim Sistemi, https://www.anadolu.edu.tr/acikogretim/acikogretim-sistemi/acikogretim-sistemi-1 Erişim Tarihi: 14.01.2017 Altın, H. M., & Kalelioğlu, F. (2015). Fatih projesi ile ilgili öğrenci ve öğretmen görüşleri. Başkent University Journal of Education, 2(1). Demir, F, M. (2014). Mobil Cihazlar için Bir Eğitim Platformunun Tasarlanması ve Analizi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ. Güvendi, G. M. (2014). Millî Eğitim Bakanlığı’nın öğretmenlere sunmuş olduğu çevrimiçi eğitim ve paylaşım sitelerinin öğretmenlerce kullanım sıklığının belirlenmesi: eğitim bilişim ağı (EBA) örneği. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. Karataş, S . (2014). Color Usage in Instructional Web Page Design. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (2), . Retrieved from http://dergipark.gov.tr/gefad/issue/6762/90971 Keleş, E., Öksüz, B, D., Bahçekapılı T. (2013).Teknolojinin Eğitimde Kullanılmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Fatih Projesi Örneği. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 12 (2). Kurnaz, H. (2010). Mobil Öğrenme Özelliğinin Öğrenciler Tarafından Kullanılabilirliği. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. Mobile Learning Platforms. http://www.learningplatforms.net/mobile-learning/ Erişim Tarihi: 18.01.2017 Moodle Mobile Docs. https://docs.moodle.org/dev/Moodle_Mobile Erişim Tarihi: 10.01.2017 Namlı, Ç. (2010). Mobil Uygulama Kullanılabilirliğinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. Tınmaz, H. (2013). Öğretim teknolojinin temelleri: Teoriler, araştırmalar, eğilimler, (Ed. Kürşat Çağıltay ve Yüksel Göktaş), Ankara: Pegem Akademi Yayınları. Tutar, M. (2015). Eğitim bilişim ağı (EBA) sitesine yönelik olarak öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon. Tüysüz, C., & ÇÜMEN, V. (2016). Eba Ders Web Sitesine İlişkin Ortaokul Öğrencilerinin Görüşleri. Uşak University Journal of Social Sciences, 9(27). Uzaktan Eğitimin Tarihsel Gelişimi, https://tr.wikipedia.org/wiki/Uzaktan_e%C4%9Fitimin _tarihsel_geli%C5%9Fimi Erişim Tarihi: 10.01.2017 Yokuş, G. (2016). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Mobil Öğrenmeye İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi ve Eğitim Bilimlerine Yönelik Mobil Uygulama Geliştirme Çalışması: Mobil Akademi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin. Yurdugül, H. (2005). Ölçek geliştirme çalışmalarında kapsam geçerliği için kapsam geçerlik indekslerinin kullanılması. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 28-30.
Year 2017, Volume: 2 Issue: 2, 1 - 14, 30.07.2017

Abstract

References

  • Açık Öğretim Sistemi, https://www.anadolu.edu.tr/acikogretim/acikogretim-sistemi/acikogretim-sistemi-1 Erişim Tarihi: 14.01.2017 Altın, H. M., & Kalelioğlu, F. (2015). Fatih projesi ile ilgili öğrenci ve öğretmen görüşleri. Başkent University Journal of Education, 2(1). Demir, F, M. (2014). Mobil Cihazlar için Bir Eğitim Platformunun Tasarlanması ve Analizi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ. Güvendi, G. M. (2014). Millî Eğitim Bakanlığı’nın öğretmenlere sunmuş olduğu çevrimiçi eğitim ve paylaşım sitelerinin öğretmenlerce kullanım sıklığının belirlenmesi: eğitim bilişim ağı (EBA) örneği. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. Karataş, S . (2014). Color Usage in Instructional Web Page Design. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (2), . Retrieved from http://dergipark.gov.tr/gefad/issue/6762/90971 Keleş, E., Öksüz, B, D., Bahçekapılı T. (2013).Teknolojinin Eğitimde Kullanılmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri: Fatih Projesi Örneği. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 12 (2). Kurnaz, H. (2010). Mobil Öğrenme Özelliğinin Öğrenciler Tarafından Kullanılabilirliği. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya. Mobile Learning Platforms. http://www.learningplatforms.net/mobile-learning/ Erişim Tarihi: 18.01.2017 Moodle Mobile Docs. https://docs.moodle.org/dev/Moodle_Mobile Erişim Tarihi: 10.01.2017 Namlı, Ç. (2010). Mobil Uygulama Kullanılabilirliğinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. Tınmaz, H. (2013). Öğretim teknolojinin temelleri: Teoriler, araştırmalar, eğilimler, (Ed. Kürşat Çağıltay ve Yüksel Göktaş), Ankara: Pegem Akademi Yayınları. Tutar, M. (2015). Eğitim bilişim ağı (EBA) sitesine yönelik olarak öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon. Tüysüz, C., & ÇÜMEN, V. (2016). Eba Ders Web Sitesine İlişkin Ortaokul Öğrencilerinin Görüşleri. Uşak University Journal of Social Sciences, 9(27). Uzaktan Eğitimin Tarihsel Gelişimi, https://tr.wikipedia.org/wiki/Uzaktan_e%C4%9Fitimin _tarihsel_geli%C5%9Fimi Erişim Tarihi: 10.01.2017 Yokuş, G. (2016). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Mobil Öğrenmeye İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi ve Eğitim Bilimlerine Yönelik Mobil Uygulama Geliştirme Çalışması: Mobil Akademi. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Mersin. Yurdugül, H. (2005). Ölçek geliştirme çalışmalarında kapsam geçerliği için kapsam geçerlik indekslerinin kullanılması. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 28-30.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Makale
Authors

Metin Kapıdere

Hacı Nurşat Çetinkaya

Publication Date July 30, 2017
Acceptance Date September 24, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Kapıdere, M., & Çetinkaya, H. N. (2017). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Mobil Uygulamasının Değerlendirilmesi. International Journal of Active Learning, 2(2), 1-14.
----------