Research Article
BibTex RIS Cite

The Effect of Orff Approach on The Academic Achievement of 7th Grade Students About Circle and Circular Region Subject

Year 2024, Volume: 8 Issue: 1, 1 - 20
https://doi.org/10.48067/ijal.1405268

Abstract

The purpose of this research is to investigate the effect of Orff approach on students’ academic achievement about 'Circle and Circular Region' sub-learning domain of mathematic course. The study was carried out with 55 students in a middle of Ministry of National Education in Aksaray in the academic year of 2021-2022. In this study, experimental design was used. The Academic Achievement Test was used to secondary school students. The KR-20 reliability coefficient for the Academic Achievement Test was found to be 0.78. The data were analyzed via a program for quantitative data analysis. Findings showed that post-test academic achievement scores of the experimental group students were statistically higher than post-test academic achievement scores of control group students. In addition, post-test scores in the experimental group did not differ according to gender. As a result, the Orff approach is effective to improving 7th- grade students’ academic achievement of mathematics.

References

  • Ataman, Ö. (2014). Ortaokul öğrencilerinin matematik dersi başarısında Mozart müziği etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (2), 81-93.
  • Aydın, B. ve Doğan, M. (2012). Matematik öğretimi: geçmişten günümüze matematik öğretimi önündeki engeller. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 1(2).
  • Bekler, G. (2009). İlköğretim müfredat programının I-. VIII. sınıflarında Orff yönteminin uygulanması üzerine öneriler. Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Burak, S. ve Erdoğan, Ş. (2018). Yaratıcı drama ve Orff-Schulwerk uygulamalarının müzik dersine yönelik tutumlar üzerindeki etkileri. İlköğretim Online, 17 (1), 314-35.
  • Bütüner, İ. (2010). İlköğretim matematik öğretiminde şarkı kullanımının bazı değişkenler üzerindeki etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Erkan Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2020). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2020). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, A. (2019). SPSS ile nicel veri analizi. Baskı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cubash, P. (2003). Elementer müzik veya müzik ve hareketle bedensel eğitim. Orff İnfo Dergisi, 3, 8-18.
  • Dikici, A. (2002). Orff tekniği ile verilen müzik eğitiminin matematik yeteneğine etkisinin incelenmesi. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Fen Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Doruk, D. (2019). Orff yaklaşımının bilişsel gelişim süreçlerine katkılarının değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Erdoğan Kaya, S. (2014). Ortaokul 8. sınıflarda matematik dersi geometrik cisimler ve yüzey alanları alt öğrenme alanlarının Orff yaklaşımıyla öğretiminin akademik başarı ve tutuma etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Işın, D. (2008). Okulöncesi müzik eğitiminde uygulanan Orff Yaklaşımı'nın 5-6 yaş grubundaki çocukların ritimsel becerilerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Işıtan, S. ve Doğan, M. (2020). Müzik destekli matematik öğretiminin erişi ve tutuma etkisi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 404-424.
  • Işıtan, S. ve Doğan, M. (2020). Matematik müzik ilişkisi: Notalardan kesirlere. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED), 10 (2), 100-111.
  • Jungmair, U. E. (2003). Orff-Schulwerk elementer müzik ve hareket eğitimi temel ilkeler. Orff-Schulwerk Müzik ve Dans Pedagojisi Uluslararası Sempozyum Bildiri Kitabı, 48.
  • Kale, M. (2018). İlköğretim temel müzik eğitim programındaki (5-6-7 ve 8. Sınıflar)(Orff –Kodaly- Dalcroze) müzik öğretim yöntemlerinin uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Kandemir, T. (2009). İlköğretim sınıf müzik eğitiminde Orff yaklaşımıyla doğaçlama çalışmalarının müziksel yaratıcılık süreçlerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Karaca, H., Köksal, O. ve Yağışan, N. (2014). İlkokul matematik derslerinde müzik destekli öğretimin başarı, tutum ve kalıcılık üzerindeki etkisi. İdil, 3 (11), 1-26.
  • Küçükoğlu, A., Taşgın, A., Arslangil, A. S., Karabacak, K., Kaya, M. F., Demirkan, Ö. ve Ekşioğlu, S. (2015). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • MEB. (2018). Matematik dersi öğretim programı, Ankara.
  • MEB. (2019). PISA 2018 Türkiye raporu [PISA 2018 report on Turkey]. In: Ankara: MEB Yayınları.
  • MEB. (2021). Liselere geçiş sistemi (LGS): Merkezi sınavla yerleşen öğrencilerin performansı. Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları Serisi No:17. Ankara: MEB.
  • NCTM. (2000). Curriculum and evaluation standarts for scholl mathematics, Online.
  • Özbayraktar, A. (2016). Öğretmen ve öğrenci merkezli (Orff yaklaşımı) müzik öğretim yaklaşımlarının öğrencilerin derse olan tutumları üzerindeki etkileri (Şanlıurfa Siverek Mehmetçik İlköğretim Okulu Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Kayseri.
  • Özevin, B. (2018). Humanistic, artistic and pedagogic aspects of Orff-Schulwerk music and dance pedagogy: Orff-Schulwerk müzik ve hareket eğitiminin insani, sanatsal ve pedagojik yönleri. Journal of Human Sciences, 15(1), s.8. https://doi.org/10.14687/jhs.v15i1.4991.
  • Öziskender, G. (2011). Orff Yaklaşımı ile yapılan okul öncesi müzik eğitiminin öğrencilerin sosyal gelişimine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Persellin, D. C. (1999). Orff temelli müzik eğitiminin küçük çocukların uzamsal-zamansal görev performansına etkisi. Texas Müzik Eğitimi Araştırması, 1999, 9-84.
  • Pitt-Smith, Z. (2017). Orff-Schulwerk in the urban middle school classroom. Master of Arts in Music, SFSU, January.
  • Tan, Ş. (2019). Öğretimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Topçu, H. ve Bulut, N. (2016). Şarkılarla yapılan matematik öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin başarılarına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (17), 535-553.
  • Yıldız, E. (2019). Okulöncesi eğitim kurumlarındaki öğretmenlerin müzik etkinliklerinde Orff Yaklaşımına yönelik görüşleri (Çankırı İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur.
  • Yücesan, E. (2008). Orff Yaklaşımına dayalı etkinliklerin ilköğretim beşinci sınıf müzik dersinde uygulanışı ve öğrencilerin müziksel-ritmik zeka düzeyleri üzerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Van De Walle, J. A., Karp, K. S. & Williams, J. M. B. (2018). İlkokul ve ortaokul matematiği:Gelişimsel yaklaşım (S. Durmuş, Çev.). Pearson.
  • Whitehead, B. (2001). The effect of music-intensive intervention on mathematics scores of middle and high school students. PhD dissertation, Capella University, Minneapolis.
  • Womack, C. S. (2008). A Comparıson of the effects of Orff Schulwerk and traditional music instruction on selected elements of musıc achıevement in thırd, fourth, and fifth grade students, The University of Georgia, August.

Çember ve Daire Konusunun Orff Yaklaşımı ile Öğretiminin 7. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Etkisi

Year 2024, Volume: 8 Issue: 1, 1 - 20
https://doi.org/10.48067/ijal.1405268

Abstract

Bu araştırmanın amacı “Çember ve Daire” konusuna dair kazanımların Orff yaklaşımıyla öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına etkisini incelemektir. Çalışma 2021–2022 eğitim-öğretim yılı içinde Aksaray ili Millî Eğitim Bakanlığına bağlı bir ortaokulda eğitim gören 55 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada nicel araştırmalarda kullanılan deneysel araştırma modeli benimsenmiştir. Çalışmada, ortaokul öğrencilerine uygulanmak üzere Akademik Başarı Testi kullanılmıştır. Akademik Başarı Testine ilişkin KR-20 güvenirlik katsayısı 0,78 olarak bulunmuştur. Uygulamalar sonucunda elde edilen veriler nicel veri analizi yapan bir program aracılığıyla analiz edilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre iki grubun akademik başarı testi son-test puanlarında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık gözlenmiştir. Bunun yanında deney grubunda son-test puanları cinsiyete göre farklılık göstermemiştir. Sonuç olarak Orff yaklaşımı, 7.sınıf öğrencilerinin matematik dersine ilişkin akademik başarısını geliştirmede etkili olmuştur.

References

  • Ataman, Ö. (2014). Ortaokul öğrencilerinin matematik dersi başarısında Mozart müziği etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (2), 81-93.
  • Aydın, B. ve Doğan, M. (2012). Matematik öğretimi: geçmişten günümüze matematik öğretimi önündeki engeller. Batman Üniversitesi Yaşam Bilimleri Dergisi, 1(2).
  • Bekler, G. (2009). İlköğretim müfredat programının I-. VIII. sınıflarında Orff yönteminin uygulanması üzerine öneriler. Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Burak, S. ve Erdoğan, Ş. (2018). Yaratıcı drama ve Orff-Schulwerk uygulamalarının müzik dersine yönelik tutumlar üzerindeki etkileri. İlköğretim Online, 17 (1), 314-35.
  • Bütüner, İ. (2010). İlköğretim matematik öğretiminde şarkı kullanımının bazı değişkenler üzerindeki etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Erkan Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2020). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2020). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, A. (2019). SPSS ile nicel veri analizi. Baskı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cubash, P. (2003). Elementer müzik veya müzik ve hareketle bedensel eğitim. Orff İnfo Dergisi, 3, 8-18.
  • Dikici, A. (2002). Orff tekniği ile verilen müzik eğitiminin matematik yeteneğine etkisinin incelenmesi. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Fen Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Doruk, D. (2019). Orff yaklaşımının bilişsel gelişim süreçlerine katkılarının değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Erdoğan Kaya, S. (2014). Ortaokul 8. sınıflarda matematik dersi geometrik cisimler ve yüzey alanları alt öğrenme alanlarının Orff yaklaşımıyla öğretiminin akademik başarı ve tutuma etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Işın, D. (2008). Okulöncesi müzik eğitiminde uygulanan Orff Yaklaşımı'nın 5-6 yaş grubundaki çocukların ritimsel becerilerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Işıtan, S. ve Doğan, M. (2020). Müzik destekli matematik öğretiminin erişi ve tutuma etkisi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 404-424.
  • Işıtan, S. ve Doğan, M. (2020). Matematik müzik ilişkisi: Notalardan kesirlere. Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi (ATED), 10 (2), 100-111.
  • Jungmair, U. E. (2003). Orff-Schulwerk elementer müzik ve hareket eğitimi temel ilkeler. Orff-Schulwerk Müzik ve Dans Pedagojisi Uluslararası Sempozyum Bildiri Kitabı, 48.
  • Kale, M. (2018). İlköğretim temel müzik eğitim programındaki (5-6-7 ve 8. Sınıflar)(Orff –Kodaly- Dalcroze) müzik öğretim yöntemlerinin uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Kandemir, T. (2009). İlköğretim sınıf müzik eğitiminde Orff yaklaşımıyla doğaçlama çalışmalarının müziksel yaratıcılık süreçlerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Karaca, H., Köksal, O. ve Yağışan, N. (2014). İlkokul matematik derslerinde müzik destekli öğretimin başarı, tutum ve kalıcılık üzerindeki etkisi. İdil, 3 (11), 1-26.
  • Küçükoğlu, A., Taşgın, A., Arslangil, A. S., Karabacak, K., Kaya, M. F., Demirkan, Ö. ve Ekşioğlu, S. (2015). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • MEB. (2018). Matematik dersi öğretim programı, Ankara.
  • MEB. (2019). PISA 2018 Türkiye raporu [PISA 2018 report on Turkey]. In: Ankara: MEB Yayınları.
  • MEB. (2021). Liselere geçiş sistemi (LGS): Merkezi sınavla yerleşen öğrencilerin performansı. Eğitim Analiz ve Değerlendirme Raporları Serisi No:17. Ankara: MEB.
  • NCTM. (2000). Curriculum and evaluation standarts for scholl mathematics, Online.
  • Özbayraktar, A. (2016). Öğretmen ve öğrenci merkezli (Orff yaklaşımı) müzik öğretim yaklaşımlarının öğrencilerin derse olan tutumları üzerindeki etkileri (Şanlıurfa Siverek Mehmetçik İlköğretim Okulu Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Kayseri.
  • Özevin, B. (2018). Humanistic, artistic and pedagogic aspects of Orff-Schulwerk music and dance pedagogy: Orff-Schulwerk müzik ve hareket eğitiminin insani, sanatsal ve pedagojik yönleri. Journal of Human Sciences, 15(1), s.8. https://doi.org/10.14687/jhs.v15i1.4991.
  • Öziskender, G. (2011). Orff Yaklaşımı ile yapılan okul öncesi müzik eğitiminin öğrencilerin sosyal gelişimine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Persellin, D. C. (1999). Orff temelli müzik eğitiminin küçük çocukların uzamsal-zamansal görev performansına etkisi. Texas Müzik Eğitimi Araştırması, 1999, 9-84.
  • Pitt-Smith, Z. (2017). Orff-Schulwerk in the urban middle school classroom. Master of Arts in Music, SFSU, January.
  • Tan, Ş. (2019). Öğretimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Topçu, H. ve Bulut, N. (2016). Şarkılarla yapılan matematik öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin başarılarına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (17), 535-553.
  • Yıldız, E. (2019). Okulöncesi eğitim kurumlarındaki öğretmenlerin müzik etkinliklerinde Orff Yaklaşımına yönelik görüşleri (Çankırı İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur.
  • Yücesan, E. (2008). Orff Yaklaşımına dayalı etkinliklerin ilköğretim beşinci sınıf müzik dersinde uygulanışı ve öğrencilerin müziksel-ritmik zeka düzeyleri üzerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Van De Walle, J. A., Karp, K. S. & Williams, J. M. B. (2018). İlkokul ve ortaokul matematiği:Gelişimsel yaklaşım (S. Durmuş, Çev.). Pearson.
  • Whitehead, B. (2001). The effect of music-intensive intervention on mathematics scores of middle and high school students. PhD dissertation, Capella University, Minneapolis.
  • Womack, C. S. (2008). A Comparıson of the effects of Orff Schulwerk and traditional music instruction on selected elements of musıc achıevement in thırd, fourth, and fifth grade students, The University of Georgia, August.
There are 36 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Educational Psychology
Journal Section Makale
Authors

Fatma Sıla Bulut 0000-0001-7002-2668

Mine Aktaş 0000-0001-6400-958X

Özge Çongur Yesilkaya 0000-0001-9325-3370

Early Pub Date April 16, 2024
Publication Date
Submission Date December 15, 2023
Acceptance Date February 29, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Bulut, F. S., Aktaş, M., & Çongur Yesilkaya, Ö. (2024). Çember ve Daire Konusunun Orff Yaklaşımı ile Öğretiminin 7. Sınıf Öğrencilerinin Akademik Başarılarına Etkisi. International Journal of Active Learning, 8(1), 1-20. https://doi.org/10.48067/ijal.1405268
----------